נוטריינטים - חומרים במזון·סוכרת·צמחי מרפא ותבלינים·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

סוכרת – סקירה מפורטת של צמחים ורכיבים למניעה וטיפול

מחקר שפורסם בפברואר 2020 בג'ורנל הרפואי Oxidative Medicine and Cellular Longevity מסקרים בצורה מאוד יפה את נושא הסוכרת ואילו צמחים ורכיבים תזונתיים יודעים לאזן אותם במנגנונים שונים.

451 מיליון אנשים בעולם מוגדרים כסוכרתיים, כלומר שרמות הסוכר בדם מאוד גבוה. וזו אחת הסיבות הבולטות למקרי מוות בעולם בטרם עת.
הסיבה העיקרית האמיתית היא אורח חיים רע ותזונה מערבית מתועשת, מזוהמת ולא מגוונת לרבות תרופות כמו סטטינים, משקאות ממותקים, חלב, בשר, מזון מעובד [2][3], שמן סויה ועוד.
הדבר הכי חמור במחלה הזו היא הפגיעה בכלי הדם הקטנים וכתוצאה מכך פגיעה במערכת העצבים, בעיניים, בכליות, בעור (נהיה מאוד דק), נטייה לדימומים ופצעים שלא מחלימים כגון כיבים.
הסוכרת מנוהלת בעולם הרפואה הקונבנציונלית על ידי תרופות להורדת סוכר שנמצאות הרבה פעמים לא מועילות להם מוסיפים עוד תרופות (קו 2) וכולן כרוכות בתופעות לוואי על רקע חסרים של ויטמינים והעלאת סיכון למחלות לב.

Diabetes mellitus is a metabolic disorder that majorly affects the endocrine gland, and it is symbolized by hyperglycemia and glucose intolerance owing to deficient insulin secretory responses and beta cell dysfunction. This ailment affects as many as 451 million people worldwide, and it is also one of the leading causes of death. In spite of the immense advances made in the development of orthodox antidiabetic drugs, these drugs are often considered not successful for the management and treatment of T2DM due to the myriad side effects associated with them

מולקולות ממקורות טבעיים הוכיחו את יכולתם להוריד רמות סוכר בדם באחד או יותר מנגנונים האלה: שיפור תפקודי תאי בטא שבלבלב, הורדת תנגודת לאינסולין, ספיגת סוכר ושמירה על איזונו בדם דרך הורמון GLP-1.

Bioactive molecules isolated from natural sources have been proven to lower blood glucose levels via regulating one or more of the following mechanisms: improvement of beta cell function, insulin resistance, glucose (re)absorption, and glucagon-like peptide-1 homeostasis

החוקרים פרסמו את הממצאים לפי מחקרים פרהקליניים (בהם בודקים יעילות ובטיחות התחלתית) בכולם מפורטים המנגנונים (6.1) במאמר:
בטטה סינית, אסטרגלוס, ליקוריץ, גסטרודיה, קינמון, ג'ימנמה, ג'ינסנג קוראני/סיני, אלוורה (אמודין, אלוהריצין), סקוטלריה, ברברין (רכיב הנמצא בפירות יער), כורכומין (כורכום), דיוסמין (פלבונואיד מהדרים), EGCG (תה ירוק), גניסטאין (סויה), Kaempferol (תרד, קייל, אפונה, ברוקולי), Myricetin (אגוזי מלך), נרינגנין (אשכוליות ופירות הדר), רזברטרול.

וקליניים (6.2):
בצל, אלוורה, קינמון, אגוזי מלך, מומורדיקה (מלפפון/מלון מר), ריחן הודי (טולסי), ג'ינסנג, גפן היין (רזברטרול).

המחקר הזה מצטרף להרבה מחקרים אחרים שגם אני פרסמתי בעבר בתועלתם בהקשר לסוכרת:
סיבים תזונתיים, תזונה מבוססת צומח
כורכום, מורינגה, זעפרן, כמון, כוסברה, פלפל שחור, קצח, תה אדום, עשב שעורה, ספירולינה.
שוקולד מריר/קקאו
מגנזיום
רזברטרול
נוני, רימונים
אגוזי מלך
במיה
מאש
שמן זית
מיקרוביום

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s