אבץ·אגוזים ושקדים·אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·ג'ימנמה·ג'ינקו בילובה·ויטמין C·ויטמין D·ויטמין E·ויטמינים·חומצה אלפא ליפואית·חילבה·כרום·מגנזיום·מינרלים·מיקרוביום - פרוביוטיקה·מלון מר - מומורדיקה·נוגדי חמצון·נוטריינטים - חומרים במזון·סוכרת·ספירולינה·פחמימות·פירות וירקות·פקאנים·פרוביוטיקה·צמחי מרפא ותבלינים·שומשום·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

סוכרת – סקירה מפורטת של צמחים ורכיבים למניעה וטיפול

מחקר שפורסם בפברואר 2020 בג'ורנל הרפואי Oxidative Medicine and Cellular Longevity מסקרים בצורה מאוד יפה את נושא הסוכרת ואילו צמחים ורכיבים תזונתיים יודעים לאזן אותם במנגנונים שונים.

451 מיליון אנשים בעולם מוגדרים כסוכרתיים, כלומר שרמות הסוכר בדם מאוד גבוה. וזו אחת הסיבות הבולטות למקרי מוות בעולם בטרם עת.
הסיבה העיקרית האמיתית היא אורח חיים רע ותזונה מערבית מתועשת: משקאות ממותקים, חלב, בשר, ביצים, מזון מעובד [2][3][4][5], סוכר, שמן סויה.
כמו כן שימוש בתרופות שכיחות כמו סטטינים/ נוגדות צרבת/ פרדניזון, וכאלה הגורמים לדיסביוזה במיקרוביום.

המעבר מתרופה אחת לתרופות והסיכון למחלות מהן מתים בטרם עת

דברים נוספים שמעלים סיכון לסוכרת: PFAS, חומרים מונעי בעירה, זיהום אור.

הדבר הכי חמור במחלה הזו היא הפגיעה בכלי הדם הקטנים וכתוצאה מכך פגיעה במערכת העצבים, בעיניים, בכליות, בעור (נהיה מאוד דק), נטייה לדימומים ופצעים שלא מחלימים כגון כיבים.
הסוכרת מנוהלת בעולם הרפואה הקונבנציונלית על ידי תרופות להורדת סוכר שנמצאות הרבה פעמים לא מועילות להם מוסיפים עוד תרופות (קו 2) וכולן כרוכות בתופעות לוואי על רקע חסרים של ויטמינים והעלאת סיכון למחלות לב.

Diabetes mellitus is a metabolic disorder that majorly affects the endocrine gland, and it is symbolized by hyperglycemia and glucose intolerance owing to deficient insulin secretory responses and beta cell dysfunction. This ailment affects as many as 451 million people worldwide, and it is also one of the leading causes of death. In spite of the immense advances made in the development of orthodox antidiabetic drugs, these drugs are often considered not successful for the management and treatment of T2DM due to the myriad side effects associated with them

מולקולות ממקורות טבעיים הוכיחו את יכולתם להוריד רמות סוכר בדם באחד או יותר מנגנונים האלה: שיפור תפקודי תאי בטא שבלבלב, הורדת תנגודת לאינסולין, ספיגת סוכר ושמירה על איזונו בדם דרך הורמון GLP-1.

Bioactive molecules isolated from natural sources have been proven to lower blood glucose levels via regulating one or more of the following mechanisms: improvement of beta cell function, insulin resistance, glucose (re)absorption, and glucagon-like peptide-1 homeostasis

החוקרים פרסמו את הממצאים לפי מחקרים פרהקליניים (בהם בודקים יעילות ובטיחות התחלתית) בכולם מפורטים המנגנונים (6.1) במאמר:
בטטה סינית, אסטרגלוס, ליקוריץ, גסטרודיה, קינמון, ג'ימנמה, ג'ינסנג קוראני/סיני, אלוורה (אמודין, אלוהריצין), סקוטלריה, ברברין (רכיב הנמצא בפירות יער), כורכומין (כורכום), דיוסמין (פלבונואיד מהדרים), EGCG (תה ירוק), גניסטאין (סויה), Kaempferol (תרד, קייל, אפונה, ברוקולי), Myricetin (אגוזי מלך), נרינגנין (אשכוליות ופירות הדר), רזברטרול.

וקליניים (6.2):
בצל, אלוורה, קינמון, אגוזי מלך, מומורדיקה (מלפפון/מלון מר), ריחן הודי (טולסי), ג'ינסנג, גפן היין (רזברטרול).

המחקר הזה מצטרף להרבה מחקרים אחרים שגם אני פרסמתי בעבר בתועלתם בהקשר לסוכרת:

  1. תזונה מבוססת צומח.
    פירות וירקות: פירות יער ובמיוחד אוכמניות, גוג'י, חמוציות, מנגו, אבטיח, פפאיה, רימונים, נוני, מלון מר (מומורדיקה) [1][2][3][4][5][6][7][8]. במיה, מאש.
    אכילת 2 מנות פרי מלא ליום מורידה סיכון לסוכרת סוג 2.
    סיבים תזונתיים.
    שקדים, אגוזי מלך, פקאנים, לוז, ערמונים.
  2. שוקולד מריר/קקאו.
  3. צמחי מאכל/ תבלינים:
  4. כורכום, ג'ינג'ר, מורינגה, קינמון, זעפרן, שום, בזיליקום, חילבה[1][2][3][4][5] לרבות סוכרת סוג 1[6], כמון, כוסברה, פלפל שחור, קצח, תה ירוק, תה אדום, עשב שעורה, ספירולינה, ברוקולי.
  5. צמחי מרפא:
    ג'ינקו בילובה אצל אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2, תמצית גינקו שיפרה את השליטה הגליקמית, את המצב הפסיכולוגי ואת יעילותה של התרופה מטפורמין [1][2]. תמצית גינקו יכולה להגביר את פעילות תאי בטא בלבלב המייצרים אינסולין מבלי לגרום לעמידות לאינסולין [3][4]. ומורידה את הסיכון והחומרה של סיבוכים כגון פגיעה בלב, בכליות ובעיניים אצל אנשים עם סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית [5][6][7][8][9][10].
    ג'ימנמה [1][2][3][4][5][6][7].
  6. ויטמינים: ויטמין סי, ויטמין די, ויטמין אי [1][2][3].
  7. מינרלים: מגנזיום, אבץ, כרום [1][2][3][4]
  8. נוגדי חמצון: רזברטרול, אסטזנטין, אנתוציאנינים, חומצה אלפא ליפואית [1][2][3][4][5][6][7].
  9. שמני מאכל וחומצות שומן: שמן זית, שמן קוקוס, שמן שומשום [1][2][3][4][5].
    חומצה אלפא לינולאית (אומגה 3 ממקור פשתן, צ'יה, המפ, אגוזי מלך/פקאן) [1][2][3][4].
  10. מיקרוביום ופרוביוטיקה [1][2][3][4][5][6][7][8].
  11. הנקה מורידה סיכון למחלות כלי דם, לב וסוכרת למניקה.
  12. פעילות גופנית [2].
  13. דיקור [1].

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s