סוכרת·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה מבוססת צומח – סוכרת סוג 2

סך כולל של 9 מחקרים זוהו, בהשתתפות 307,099 מטופלים עם 23,544 מקרים של סוכרת מקרית מסוג 2.
במחקר נכללו כל המחקרים הפרוספקטיביים אשר בחנו את הקשר בין היצמדות להרגלי אכילה המבוססים על תזונה מן הצומח והשכיחות של סוכרת מסוג 2, במבוגרים מגיל 18 ומעלה.
המטא-אנליזה של המחקרים התצפיתיים פעלה לפי ההנחיות האפידמיולוגיות הרשמיות להוצאת נתונים ודיווחם. כמו כן, איכות המחקרים נמדדה באמצעות כלי הערכה של ה-NHLBI – National Heart, Lung, and Blood Institute
שני כותבים עצמאיים ביצעו הערכה של כלל הטקסט וההפשטה של נתונים:
זוהה קשר משמעותי ביחס הפוך בין היצמדות גבוהה יותר לתזונה המבוססת על אוכל מן הצומח לבן הסיכון לסוכרת מסוג 2 (סיכון יחסי 0.77), כלומר 23% ירידה בסיכון. וזה בתזונה סטנדרטית, תוצאות טובות יותר (30% ירידה בסיכון) נראו כאשר נכללו בהגדרה של מזון מן הצומח מאכלים בריאים, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות ואגוזים (סיכון יחסי 0.70).

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא Qr2i71g0nPahi30VbcWn-hTppq7Q7FMCKgyRBafLDQU.jpg

The researchers found that, in general, participants who adhered more strictly to plant-based diets had a 23% lower risk of type 2 diabetes than those who presented a less strict adherence to these dietary patterns
Overall, these data highlighted the importance of adhering to plant-based diets to achieve or maintain good health, and people should choose fresh fruits and vegetables, whole grains, tofu, and other health[ful] plant foods as the cornerstone of such diets

Conclusions and Relevance  Plant-based dietary patterns, especially when they are enriched with healthful plant-based foods, may be beneficial for the primary prevention of type 2 diabetes

חשוב לציין שהמחקר לא בדק תזונה טבעונית, אלא תזונה שמבוססת בעיקר על פירות וירקות. אני יותר ממשוכנע שאם היו עורכים מחקר זהה לגבי תזונה מהצומח בלבד, האחוזים גם היו עולים…

המחקר פורסם ביולי 2019 בג'ורנל הרפואי  JAMA Internal Medicine

מחקר חדש מיולי 2020 שפורסם בג'ורנל הרפואי BMJ, עקב אחרי 340 אלף מ-8 מדינות אירופאיות, בדק סמנים ביולוגיים בקרב 10,000 אנשים שפיתחו סוכרת מסוג 2 והשווה בינם ל- 13,500 אנשים שלא פתחו סוכרת.
הסמנים הביולוגיים שמדדו היו רמות של ויטמין C ושישה קרוטנואידים (פיגמנטים מהצומח בדם). סמנים אלה מספרים לנו על הפירות והירקות שאדם מקבל בתזונה שלהם. לאחר מכן חישבו הסכום הכולל של שבעת הסמנים וחילקו לחמש קטגוריות, החל מצריכה נמוכה ביותר לגבוהה ביותר. החוקרים מצאו שככל שרמת הניקוד הביולוגי גבוהה יותר, כלומר יותר פירות וירקות מגוונים, כך הסיכון לסוכרת סוג 2 עתידית נמוך יותר.

החוקרים מצאו שככל שרמת הניקוד הביולוגי גבוהה יותר, כלומר יותר פירות וירקות מגוונים, כך הסיכון לסוכרת סוג 2 עתידית נמוך יותר.

We followed a group of 340,234 people from eight European countries. We specifically studied biomarkers in 10,000 people who developed type 2 diabetes during follow-up and compared them with 13,500 people who didn’t.
These findings indicate an inverse association between plasma vitamin C, carotenoids, and their composite biomarker score, and incident type 2 diabetes in different European countries. These biomarkers are objective indicators of fruit and vegetable consumption, and suggest that diets rich in even modestly higher fruit and vegetable consumption could help to prevent development of type 2 diabetes.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s