אבץ·אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·ג'ינג'ר/ זנגביל·דמנציה ואלצהיימר·ויטמין B12·ויטמין C·ויטמין D·זעפרן·כורכום·מיקרוביום - פרוביוטיקה·פטריות·פירות וירקות·פעילות גופנית·צמחי מרפא ותבלינים·קצח·רזברטרול·רימונים·רפואה טבעית·שמן קוקוס·שמנים אתריים

דמנציה – פארמה אל מול הטבע

אני מבין את הצורך למצוא מזור לבעיות שעד כה לא מצאו להן, ובפרט כשמדובר בעשרות מיליונים של אנשים שסובלים ממנה בעולם.

לפי הנתונים של ארגון הבריאות העולמית

  • 50 מיליון אנשים סובלים מדמנציה והם סובלים מירידה משמעותית באיכות החיים קוגנטיבית ונפשית (זיכרון, חשיבה, אגרסיות).
  • אלצהיימר היא הבעיה הנפוצה ביותר בהקשר לדמנציה (60-70%).
  • דמנציה היא אחת התופעות העיקריות לחוסר תפקוד ועצמאות אצל מבוגרים.
  • וזה משפיע לא רק על החולה אלא על כל הסביבה הקרובה שלו.

https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/dementia

וכן צריך למצוא טיפול אפקטיבי ובטוח, רק שאינני בטוח אם זה ייתכן מהכיוון של רפואת הפטנטים.
חברות הפארמה מנסות לייצר תרופות ולרוב הן נכשלות בתחום הזה, אם מהסיבה שיש המון תופעות לוואי ואם מהסיבה שהתוצאות לא כאלה אפקטיביות.
דוגמה לכך ניתן למצוא על תרופה בשם aducanumab שהיו עליה נתונים חלוקים לגבי אפקטיביות ותופעות לוואי, כלומר נזק מול תועלת… החברה הפסיקה את פעילותה במרץ השנה, אבל לפתע קרא משהו, נעשו הערכות מחודשות לגבי הממצאים, והוחלט להגיש בקשה מחודשת ל-FDA לאישורה…
האם זה רק בגלל שאכפת להם מהאנשים הסובלים, או שיש קשר מסוים לעובדה שהחברה שהמציאה אותה Biogen הפסידה עליה 18 מיליארד דולר (כפי שדווח ברויטרס)? פתאום יש שינויים בממצאים?!

https://uk.reuters.com/article/uk-biogen-alzheimers/biogen-eisai-revive-plans-for-alzheimers-drug-surprising-market-idUKKBN1X20GF

אני בדיעה שדיכוי של תהליך שקורה בגוף, אף פעם לא ירפא את המחלה, במקסימום יעזור בסימפטום וגם זה לרוב לזמן קצוב עם פגיעה אפשרית ולעתים גם יותר חמורה מזו שהיתה קודם (לאורך שנים).מה ידוע למדע התומך בטבע עד כה:

חסר של ויטמין די מהווה גורם סיכון לדמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26231781 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29447107 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23008220 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31560030

חסרים של פולאט (חומצה פולית) וויטמינים אחרים מסוג בי (בעיקר בי 6 ובי 12) מעלים סיכון לדמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25201007 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27056859 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17532571 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12486445 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27574726

צריכה יומיומית של ויטמין סי ואבץ מונעים דמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27056859

פגיעה במיקרוביום מעלה סיכון לדמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27866330

ג'ינקו בילובה יכול לשפר תסמינים לפחות כמו התרופות וכמעט ללא תופעות לוואי.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20236541 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25352453 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26819725 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20837354

כורכומין מונע ומיטיב עם דמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19925811 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20369229 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20026275 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28440093 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28319408

חומצה אלאגית (זרעי רימון) מונעת ומיטיבה עם דמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26828763 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28499310

אומגה 3 (במיוחד השרשראות הארוכות) מונעים דמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31547601 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19523795 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5127208/

אשווגנדה נמצא מועיל לדמנציה בהקשר לייצור תאי עצב חדשים במוח (regenerating).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10884056

פטריה בשם רעמת האריה (Hericium erinaceus) יודעת לחדש תאי עצב במוח ולשפר בעיות קוגנטיביות. השפעה מיטיבה יש לה גם על המצבים הרגשיים הנלווים.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27809277
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20834180

אכילה מרובה של פירות וירקות במיוחד כאלה המכילים פוליפנולים (פירות יער, ענבים אדומים, קקאו) מורידים סיכון לדמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28223933 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29703769

שימוש בתבלינים כמו כורכום, פלפל, זעפרן, ג'ינג'ר וקינמון מורידים סיכון לבעיות הקשורות למוח

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28250905

שמן קוקוס

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26667739 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28421789 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30056419

שמנים אתריים כמו רוזמרין ולימון ולבנדר וברגמוט מיטיבים עם סימפטומים של דמנציה גם בשילוב עם עיסויים.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20377818 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27319407 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15860944 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20649945 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31284573

רזברטרול מונע פגיעה בעצבי המוח

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19090994

קצח

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31016464

צמח ה- bacopa (פשטה פרועה) מיטיב עם המוח והפעילות הקוגנטיבית. גם בגלל היותו נוגד דלקת

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31366873 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22700087 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30604025

פעילות גופנית מועילה לתסמינים של דמנציה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29289581 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26607411 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28082018 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27911292

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s