מעכבי בעירה- OPE/PBDE·סרטן ומניעה

זיהום בזמן שהייה ברכב – OPE/בנזן/פורמלדהיד

חומר נוסף ממשפחת (OPE's) שנקרא TDCIPP ונמצא בשימוש נרחב בתעשית הפלסטיק (מעכב בערה), ובהדברה. נמצא רבות וברמות גבוהות במיוחד ברכבים (לרבות בוסטרים) ורהיטים לדוגמה ב- polyurethane foam … החומר הזה עם הזמן מתחבר עם האבק ואנחנו נושמים אותו. והוא מסרטן!
במחקר מפברואר 2020 שפורסם בג'ורנל הרפואי Environment International ראו שככל שנוהגים יותר ברכב, כך רמת החשיפה עולה…

לא ניתן להמנע מהחומר הזה באופן מוחלט וכל זמן שנוסעים באוטו, אבל כן מומלץ לשאוב אבק לעתים תכופות יותר ובמיוחד לפני נסיעות ארוכות (ק"מ/זמן).

סוכנויות ממשלתיות נוטות להסדיר את הרף במקומות העבודה. עם זאת, חללים פרטיים כגון פנים המכוניות וחדרי המגורים שלנו הם פחות נחקרים ופחות מוסדרים.
בנזן ופורמלדהיד – שניהם משמשים בייצור רכב – ידועים כגורמים לסרטן ברמות מסוימות של חשיפה. הבנזן טומן בחובו סיכון לפגיעה במערכת הרבייה ופגיעה התפתחותית. כימיקלים אלה מאוד נדיפים, ועוברים בקלות מפלסטיק וטקסטיל לאוויר שאנחנו נושמים.
מחקר ממהדורת אפריל 21 בג'ורנל Environment International הראה כי הנוסע הממוצע בקליפורניה חורג מסף החשיפה, נושם רמות גבוהות של שני הכימיקלים הללו. נמצא כי עד 90% מהאוכלוסייה במחוז לוס אנג'לס, סן דייגו, אורנג ', סנטה קלרה ואלמדה יש ​​סיכוי של לפחות 10% לחרוג מסיכון לסרטן משאיפת הכימיקלים, בהתבסס על זמן נסיעה ממוצע של 30 דקות.
החוקרים ממליצים לנוסעים להשאיר את החלונות פתוחים במהלך הנסיעה שלהם במידת האפשר. לפחות עם זרימת אוויר מסוימת, ניתן לדלל בצורה מסוימת את ריכוז הכימיקלים האלה בתוך המכונית שלך.
החוקרים בהחלט מעוניינים שימצאו אלטרנטיבות לרכיבים הללו בתעשית הרכב, שכן הרבה אנשים שוהים בו שעות ביום.

These chemicals are very volatile, moving easily from plastics and textiles to the air that you breathe
It found that up to 90% of the population in Los Angeles, San Diego, Orange, Santa Clara, and Alameda counties have at least a 10% chance of exceeding cancer risk from inhaling the chemicals, based on having 30-minute average commute times.

על פי מחקר חדש של אוניברסיטת Riverside שפורסם במהדורת אפריל בכתב העת Environmental Research נמצא כי ניגוב ושאיבת אבק לא מספקת הגנה מפני הכימיקל הזה.
החוקרים חילקו כמעט 50 משתתפים במחקר, כולם נוסעים כבדים, לארבע קבוצות אחריהם עקבו במשך שבועיים. קבוצה אחת לא ניגבה אבק במכוניותיה כלל, קבוצה אחרת ניגבה את האבק בשני השבועות, ושתי קבוצות נוספות ניגבו רק באחד מהשבועיים.
כל המשתתפים קיבלו צמידים מסיליקון לענידה ברציפות במהלך תקופת הבדיקה של שבועיים. המבנה המולקולרי של סיליקון הופך אותו לאידיאלי ללכידת מזהמים הנישאים באוויר כגון TDCIPP.
ההשערה של החוקרים הייתה שלקבוצה ללא ניגוב/ שאיבה יהיה הריכוז הגבוה ביותר ושבקבוצה שמנקה ושואבת במהלך כל השבועיים תהיה נמוכה יותר, ושבקבוצות הניגוב החלקיות יהיו איפשהו באמצע. אבל מה שמצאו החוקרים זה שבעצם לא היה הבדל בין אף אחת מהקבוצות.

Going into this, our hypothesis was that the no-wipe group would have the highest concentration, the two-week wipe group would be lower, and the partial wipe groups would be somewhere in between. But what we found was that there was basically no difference between any of the groups

בעבר, החוקרים הניחו שהחשיפה העיקרית של הנוסעים ל-TDCIPP היא דרך אבק מזוהם. הסבר אפשרי אחד לתוצאות המחקר הזה, אמר וולץ, היה האפשרות ש-TDCIPP לא מגיע מאבק שניתן לנקות. במקום זאת, הוא יכול היה לעבור ישירות ממושבי המכונית לתוך צמידי היד בצורת גז או אירוסול.

This result suggests dust may not be the primary route of exposure. Dust is definitely something compounds like TDCIPP attach to, however, we can't rule out that people are just inhaling airborne compounds

עד שיהיו נתונים נוספים החוקרים מציעים מסיכות. N95s הם כנראה הטובים ביותר למטרה זו.

אז אם יש סיבה לשילוב מסיכה בחיי היום יום שלנו, אלה הן הסיבות – קידמה מזוהמת ומזהמת ולא וירוסים

*** חייב להוסיף הערה אישית – אני מקווה מאוד שהחוקרים נקיים מאג'נדה ולא מציעים מסיכות כחלק ממשבר הקורונה ושדעתם היא בריאות הנהג ולא חלק מטרלול הממסד

אם מצאתם את המידע מענין ומועיל ורוצים לתרום להמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים להפוך לתומך

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s