מערכת שלד-שריר·סרטן ומניעה·פעילות גופנית

פעילות גופנית והקשר לסרטן

אין לזה גיל מסוים שהכי מומלץ להתחיל איתו, כלומר זה חשוב לבריאות שלנו מהרגע שבו אנחנו יכולים לעמוד על הרגליים.

פעילות גופנית אירובית, הליכה, ריצה, שחייה, משחקי כדור למיניהם ועוד.הגוף שלנו צריך וצורך תנועה כל הזמן ולא מספיק רק ללכת למקרר או ללכת לאוטו. אלא ללכת בשביל ללכת!!!

  • זה חשוב לזרימת הדם.
  • זה חשוב למניעת מחלות (לב, סוכרת, השמנה, לחץ דם גבוה).
  • זה חשוב גם במניעת איבוד מסת שריר ויחד עם תזונה (עלים ירוקים למשל וחלבון איכותי) גם בניית השריר.
  • זה חשוב לכל גיל ואם שואלים אותי במיוחד בגילאים שקצת יותר קשה, מגיל 50 ובגיל השלישי. כי יש איבוד גדול יותר של מסת שריר (סרקופניה) שגורם בגילאים מאוחרים גם לנפילות ולפציעות ראש מסכנות חיים.

אבל לא רק…
בשני המחקרים המצורפים שפורסמו בג'ורנל הרפואי JAMA ביוני 2016 מראים את הקשר שבין פעילות גופנית במניעת יותר מ-13 סוגים שונים של סרטן בחלק מהמקרים בעשרות אחוזים (וושט, כבד, ריאות, כליות, עור, ראש וצוואר, מעי גס, פי טבעת, שלפוחית, שד ועוד)
מחקר נוסף שפורסם בג'ורנל הרפואי Scientific reports בפברואר 2019 מראה גם את הקשר בין סרקופניה לבין היכולת להחלים מסרטן, או יותר נכון שמי שסובל מדילול השריר סיכויי ההחלמה שלו מסרטן יורדים.

וזו סיבה יותר מקריטית להתחיל לנוע ברמה יומיומית… מניעת סרטן והיכולת להחלים ממנו!

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2521826https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/article-abstract/2521822

https://www.nature.com/articles/s41598-019-39120-6

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s