מערכת שלד-שריר·סרטן השד·סרטן ומניעה·סרטן מלנומה·סרטן מעי גס·פעילות גופנית

פעילות גופנית והקשר לסרטן

אין לזה גיל מסוים שהכי מומלץ להתחיל איתו, כלומר זה חשוב לבריאות שלנו מהרגע שבו אנחנו יכולים לעמוד על הרגליים.

פעילות גופנית אירובית, הליכה, ריצה, שחייה, משחקי כדור למיניהם ועוד.הגוף שלנו צריך וצורך תנועה כל הזמן ולא מספיק רק ללכת למקרר או ללכת לאוטו. אלא ללכת בשביל ללכת!!!

  • זה חשוב לזרימת הדם.
  • זה חשוב למניעת מחלות (לב, סוכרת, השמנה, לחץ דם גבוה).
  • זה חשוב גם במניעת איבוד מסת שריר ויחד עם תזונה (עלים ירוקים למשל וחלבון איכותי) גם בניית השריר.
  • זה חשוב לכל גיל ואם שואלים אותי במיוחד בגילאים שקצת יותר קשה, מגיל 50 ובגיל השלישי. כי יש איבוד גדול יותר של מסת שריר (סרקופניה) שגורם בגילאים מאוחרים גם לנפילות ולפציעות ראש מסכנות חיים.

אבל לא רק…
בשני המחקרים המצורפים שפורסמו בג'ורנל הרפואי JAMA ביוני 2016 מראים את הקשר שבין פעילות גופנית במניעת יותר מ-13 סוגים שונים של סרטן בחלק מהמקרים בעשרות אחוזים (וושט, כבד, ריאות, כליות, עור, ראש וצוואר, מעי גס, פי טבעת, שלפוחית, שד ועוד)
מחקר נוסף שפורסם בג'ורנל הרפואי Scientific reports בפברואר 2019 מראה גם את הקשר בין סרקופניה לבין היכולת להחלים מסרטן, או יותר נכון שמי שסובל מדילול השריר סיכויי ההחלמה שלו מסרטן יורדים.

וזו סיבה יותר מקריטית להתחיל לנוע ברמה יומיומית… מניעת סרטן והיכולת להחלים ממנו!

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2521826https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/article-abstract/2521822

https://www.nature.com/articles/s41598-019-39120-6

המלצה גורפת לכל חולי ומשוקמי סרטן באשר הם – עשו פעילות גופנית אירובית וכוח.

במחקר שפורסם באוקטובר 2019 בג'ורנל הרפואי  CA: A Cancer Journal for Clinicians מוצגג בצורה מקיפה את היכולות של פעילות גופנית בנוגע לסרטן ובניהולו של הסרטן.
לטענת החוקרים הם יכולים לבנות "מרשמים" המותאמים לסוגי סרטן בהתאם למיגבלות הפיזיות לאותו סרטן…

For example, if we're seeing a head and neck cancer patient with a specific set of symptoms, we could give them an exercise prescription personalized to them https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.3322/caac.21579

החוקר הראשי של המאמר Prof. Schmitz לקח גם חלק במחקר אחר שגם הוא הראה קשר בין פעילות גופנית למניעה וטיפול בסרטן.
הממצאים הראו קשר מובהק, סטטיסטית בין פעילות גופנית בעצימות גבוהה לעומת עצימות נמוכה בקרב אנשים בריאים, לבין ירידה בסיכון לחלות בסרטן חודרני במספר סוגי סרטן: סרטן שלפוחית השתן (15%), סרטן שד (21%-12%), מעי גס (19%), רחם (20%), ושט (21%), קיבה (19%) וכליה (12%).
הם נותנים הנחיות כלליות כמו 20-30 דקות ביום, 3 פעמים בשבוע פעילות אירובית ועוד פעמים 20-30 דקות אימוני כוח.
בקרב מחלימות מסרטן השד, עצימות גבוהה ביותר של פעילות גופנית, לעומת עצימות נמוכה ביותר, היתה קשורה בירידה של 48% בסיכון לתמותה מכל סיבה וב-38% ספציפית לתמותה מסרטן השד. פעילות גופנית שבועית מאומצת פי עשרה מפעילות נמוכה ביותר היתה קשורה במחלימות מסרטן השד לירידה של 27% בסיכון לתמותה מכל סיבה ושל 25% לתמותה מסרטן השד.
בקרב מחלימים מסרטן המעי הגס, נמצא קשר עקבי בין פעילות גופנית בעצימות גבוהה ביותר שבוצעה אחרי האבחנה במחלה לעומת פעילות בעצימות נמוכה ביותר לבין תמותה מכל סיבה ומסרטן המעי הגס (בטווח של 42%-38%).
בקרב המחלימים מסרטן הערמונית עלה כי פעילות גופנית בעצימות גבוהה ביותר שבוצעה אחרי האבחנה במחלה, לעומת עצימות נמוכה ביותר, היתה קשורה לירידה של 38% בתמותה מסרטן הערמונית.

כך ציטט:

there is consistent, compelling evidence that physical activity plays a role in preventing many types of cancer and for improving longevity among cancer survivors
https://insights.ovid.com/crossref?an=00005768-201911000-00024

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s