אספירין·ברזיל·כולסטרול·ליקופן (עגבניות)·נרינגנין (אשכוליות)·סטטינים·סיבים תזונתיים·פלפל שחור·תרופות

כולסטרול – מהומה על לא מאומה

לא רוצה לדבר על כולסטרול, בטח שלא על "טוב" או "רע"…
לא רוצה לדבר על כמה הוא חשוב וחיוני להמון מערכות…
לא אזכיר שוב את אשמת הפארמה ביצירת הפחד מכולסטרול…

מעניין אותי רק לחזק אתכם מלהפסיק לפחד!
כי ידע זה כוח (ולא קלישאה) וכשאנחנו חזקים בראש, אנחנו יכולים לעשות הכל ולהחלים מכל בעיה.

הסטטינים לדעתי הם היום אולי התרופה הכי בעייתית שיש, שמקודמת עדין כתרופה שמומלצת למניעת מחלות לב וכלי דם ועדין לא הוצהרה כבעייתית על ידי ארגון הקרדיולוגים. אז הנה חלק מהדברים שהיא "יודעת" לעשות:

  1. לוקחים סטטינים תתחילו לחשוש גם מסוכרת.
  2. סטטינים נקשרו לסיכון לסרטן בלבלב.
  3. סטטינים המשמשים להורדת הכולסטרול נקשרו לסיכון כפול לפתח דמנציה.
  4. סטטינים נקשרו להפרעות שינה.
  5. פריון הגבר והשפעה על רמות טסטוסטרון ועל בלוטת הערמונית.
  6. סטטינים והקשר ללופוס (מחלה אוטואימונית).
  7. כאבי שרירים.
  8. סטטינים – ומחלת ניוון השרירים ALS.
  9. הקשר לסרטן מלנומה.

תרופה אחרת שגם מיועדת למניעת מחלות לב וכלי דם, אספירין, כבר הוקרה על ידי איגוד הקרדיולוגים כבעייתית.
לאספירין זה קרה אחרי 120 שנים של שיווק, ואני מקווה שאת אותה מסקנה לגבי סטטינים יגיעו אחרי הרבה פחות זמן.
התרופה הראשונה ששווקה כסטטין היא לובסטטין של חברת מרק ב-1979, לכן אם נחכה את אותו הזמן הרבה אנשים ייסבלו וימותו ב-80 שנים הבאות.
***סתם שתדעו, במחקר ששיתפתי אתמול שמצא קשר בין סטטינים לסרטן מסוג מלנומה, 'לובסטטין' נמצאה ה"כוכבת" הגדולה, שמגדילה סיכון למלנומה פי 107, לא ב- 107… אלא פי 107!!!

אז איך איך נרגעים?
ואיך מחזקים?

מבינים את הכללים הבסיסיים הבאים:

  • כולסטרול זה חשוב.
  • הבעיה היא חמצונו ולא כמותו. חשוב למנוע את חמצונו על ידי מזונות שמכילים הרבה נוגדי חמצון.
  • אומגה 3 משפר מאזן בין "טוב" ל"רע", ומונע את ההצמדות של הכולסטרול לכלי הדם. למעשה מחקר מפברואר 18 הראה שמדד אומגה 3 משקף הרבה יותר ממדד כולסטרול את הסיכון למחלות כלי דם ולב.
  • מחקר מינואר 18 מצא כמה דברים מעניינים:
    • ההשערה שטריגליצרידים או LDL גבוהים גורמים למחלות לב וכלי דם הוכחה כשגויה על ידי תצפיות וניסויים רבים.
    • העובדה ש-LDL גבוה מועיל מבחינת תוחלת החיים הכוללת התעלמה על ידי חוקרים שתומכים בהשערת השומנים.
    • הקביעה שטיפול בסטטינים מועיל שומרה על ידי אנשים שהתעלמו מתוצאות מניסויים עם תוצאות שליליות ועל ידי שימוש בסטטיסטיקה מטעה ושתופעות לוואי חמורות רבות, צומצמו למינימום והתעלמו מדיווחים של חוקרים בלתי תלויים.
    • החוקרים מציעים לרופאים לנטוש את השימוש בסטטינים.
  • מחקר מאוגוסט 20 (מטא אנליזה) מצביע על כך שלמרות השימוש הנרחב בסטטינים, והורדת רמות הכולסטרול, לא חלה ירידה נלווית בסיכון לאירועים קרדיווסקולריים או תמותה קרדיווסקולרית. אולי מישהו מפספס את הנקודה?
  • מחקר סקירה ומטה-אנליזה שפורסם במרץ 22 בכתב העת JAMA Internal Medicine מטעם אוניברסיטת RCSI לרפואה ומדעי הבריאות חשף כי ייתכן שהקשר בין כולסטרול "רע" (LDL-C) לבין תוצאות בריאותיות גרועות, כגון התקף לב ושבץ, אינו חזק כפי שחשבו בעבר.
    המחקר מטיל ספק ביעילותם של סטטינים כאשר הם נרשמים במטרה להפחית את ה-LDL-C ולפיכך להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם (CVD).
    מחקרים קודמים העלו ששימוש בסטטינים להורדת LDL משפיע לטובה על תוצאות הבריאות, וזה בא לידי ביטוי באיטרציות השונות של הנחיות מומחים למניעת CVD. סטטינים נפוץ כיום על ידי רופאים, כאשר שליש מהמבוגרים האירים מעל גיל 50 נוטלים סטטינים, על פי מחקר קודם. הממצאים החדשים סותרים את התיאוריה הזו!
    בעבודת המחקר נבחנו מחדש 21 ניסויים קליניים אקראיים. הממצאים שהושגו בהם לא היו אחידים באופן מובהק וכך גם שיעורי ההפחתה בסיכון: 0.8% לתמותה, 1.3% ל-התקפי לב, 0.4% לשבץ בקרב מי שנטלו סטטינים בהשוואה לקבוצת ביקורת שבה הממצאים היו 9%, 29% ו-14% בהתאמה.
    החוקרים ממשיכים ומציעים שיש להעביר מידע מעודכן זה למטופלים באמצעות קבלת החלטות קליניות מושכלות והנחיות ומדיניות קליניות מעודכנות.

והיה ועדין מעוניינים להוריד כולסטרול בדם, הנה לכם כמה דוגמאות שנמצאו מורידי כולסטרול ושומנים, ותאמינו לי שיש עוד:

  1. תזונה מבוססת צומח ובמיוחד עשירה בפיטוסטרולים ובסיבים תזונתיים [1] כמו קוואקר [1], פשתן [1][2].
    אגוזים (מקדמיה, פיסטוק, פקאן, אגוזי מלך, ברזיל) [1][2][3][4]
    פירות וירקות: ארטישוק
  2. צמחי מרפא: כורכום, מורינגה, עשב שעורה [1], קקאו, תה ירוק [1], תה אדום, קצח, אשווגנדה, פלפל שחור [1], כוסברה (זרעים), כמון
  3. שמנים: שמן זית [1], שמן קוקוס, אומגה 3 שרשראות קצרות (ALA) וארוכות (EPA/DHA)[1][2], שמן אתרי מרווה רפואית.
  4. רכיבים מתזונה: קוורצטין, רזברטרול, אסטזנטין, ליקופן (עגבניות) [1], נרינגרנין (אשכוליות) [1], גלוקורפאנין (רכיב שנמצא בברוקולי, כרובית וחרדל) [1][2][3].
  5. להעלות רמות של מגנזיום
  6. להעלות רמות של ויטמין די ולהחשף לשמש.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s