ירוקים·כאבי ראש- מיגרנות·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה מבוססת צומח – מיגרנות

כפי שכל אחד עם מיגרנה יגיד, המצב יכול לשנות חיים. אבל מציאת תוכנית טיפול שעובדת יכולה להיות מאתגרת במיוחד.
לאדם אחד שהתמודד עם התקפי מיגרנה במשך יותר מעשור, המפתח היה אימוץ תזונה מבוססת צמחים עשירה בחומרים מזינים מסוימים.
סיפורו של האיש, שפורסם בנובמבר 21 בג'ורנל BMJ Case Reports, הוא סיפור דרמטי.
בגיל 60, המטופל סבל מכאבי ראש ממיגרנה במשך יותר מ-12 שנים. ובחודשים שלפני התייעצותו עם מחברי המחקר, התקפי המיגרנה שלו הפכו לכרוניים. עד אז, הוא ניסה כמה טיפולים קונבנציונליים למיגרנות שלו, כולל תרופות (כגון זולמיטריפטן וטופירמט) וכן שינויים תזונתיים מסורתיים יותר שמטרתם להסיר גורמים פוטנציאליים למיגרנה (כמו שוקולד, גבינה וקפאין). מה שכאמור לא עזר לו!
המטופל אימץ את התזונה היומיומית של מזונות דלי דלקת. דיאטת LIFE כוללת שתיית שייק יומי שעשוי מבננה, עלים ירוקים כהים, פירות יער קפואים וחלב סויה וכן הוספת מזון צמחי עתיר חומרים מזינים לאורך היום. מזונות כמו אלה נחשבים כמסייעים בהפחתת דלקת כרונית בגוף. דיאטת LIFE גם מגבילה צריכה של מוצרי חלב, בשר אדום, דגנים מלאים, ירקות עמילניים ושמנים תעשייתיים.
תוך מספר חודשים התוצאות של המטופל היו משמעותיות. אם בהתחלה המטופל דיווח כי חווה שישה עד שמונה התקפי כאב ראש "מתישים" מדי חודש. כל התקף נמשך עד 72 שעות, שהצטברו בין 18 ל-24 ימי כאב ראש בכל חודש. בתוך חודשיים, המטופל דיווח כי הוא חווה רק יום כאב ראש אחד בחודש. ולאחר שלושה חודשים, הוא כבר לא חווה התקפי מיגרנה – השפעה שנמשכה יותר משבע שנים עד היום.
המחבר הראשי של המחקר, ד"ר David Dunaief, מומחה לרפואה אינטגרטיבית, ציין "אני חושב שדיווח המקרה הזה הוא התחלה אדירה. ניתן לומר שזה בגדר מהפכני, לא רק שזה עובד, אלא זה עובד בתרחישים הגרועים ביותר. וזה עובד בפרק זמן קצר".

I think this (case report) is a tremendous start. This is kind of revolutionary to have the ability to say, 'Not only does it work, but it works in the worst-case scenarios. And it works in a short period of time

חוקר נוסף מהמחקר, ד"ר Dawn Buse, פרופסור קליני במחלקה לנוירולוגיה במכללת אלברט איינשטיין לרפואה, כמובן גם ציין את המובן מאליו, שמדובר במחקר מקרה עם מטופל אחד בלבד ושקשה לדעת אם אחרים יראו את אותן תוצאות או לא. והוסיפו שאמנם חשוב ללמוד מניסיונו של אדם זה, אבל יש צורך במדגם גדול כדי להסיק מסקנות לגבי היתרונות של שינוי תזונה על מיגרנה כרונית.

This is a very dramatic case in a sample of just one person. While it is valuable to learn from this person’s experience, a large sample is necessary to draw conclusions about the benefits of diet change on migraine or chronic migraine
https://www.businessinsider.com.au/12-year-long-severe-migraines-leafy-green-diet-gone-2021-11

האדם המסוים הזה, מאובחן עם HIV ונוטל תרופות אנטי-ויראליות ברמה יומית, הוא לא מוגדר חולה "ממוצע". בזמן שעבר את השינוי התזונתי הזה, המטופל למד שהוא רגיש לכמה מזונות כמו ביצים, סלמון, תה קר – שלא היה מודע להם בעבר, מה שיכול היה גם לתרום לתוצאות שלהם. ועדיין יש כמה מחקרים עדכניים המצביעים על כך ששינויים תזונתיים גדולים יכולים להפחית את תסמיני המיגרנה. לדוגמה, במחקר אקראי מבוקר שפורסם ביולי בג'ורנל The BMJ, בו משתתפים עם מיגרנה שעברו לתזונה עשירה בחומצות שומן אומגה 3 ודלה באומגה 6 ראו ירידה בתדירות ובחומרת כאבי הראש שלהם.
וגם מחקר אחר שפורסם ביוני אותו סיקרתי בפוסט: "חומצות שומן (אומגה 3/ אומגה 6) – דלקות וכאבים נוירופתיים לרבות מיגרנות". כלומר לזונה כזו יש עוד עדויות מלבד סיפור המקרה המדהים הזה.
בסופו של דבר, היכולת הפוטנציאלית של דיאטת LIFE להפחית דלקת ולחץ חמצוני בגוף היא שכנראה אחראית להצלחתה בהפחתת התקפי מיגרנה. למרות שהמנגנון המדויק למיגרנה לא ידוע, הרעיון של תהליך דלקתי כחלק מהפיזיולוגיה הבסיסית של כאב כרוני קיים כבר עשרות שנים, לכן הרעיון של תזונה שמפחיתה את הייצור של חומרים מעודדי דלקת יתאים יפה להבנה הנוכחית שלנו לגבי מיגרנה, כלומר זה לא קסם טהור שזה עבד במקרה הזה.

שינויים באורח החיים, כולל מתן עדיפות לתזונה (והכרה והימנעות של טריגרים), פעילות גופנית סדירה ושינה איכותית, הם לעתים קרובות חלק מכריע בניהול מיגרנה. עבור אנשים רבים, שינוי הגורמים הללו עדיף על פני נטילת תרופות.

במקרים מסוימים שבו אדם סובל ממיגרנות וגם נוטל תרופות נוגדות קרישה. עלים ירוקים יכולים להיות קונטרה אינדיקציה שכן מכילים גם כמויות גדולות של ויטמין קיי שקשור למנגנוני קרישה.
ואז נשאלת השאלה האם לוותר על ירוקים שתורמים לבריאות שלנו במגוון עצום של של רכיבים ובעבור מחלות שונות לרבות אלה בעבורם ניתנים מדללי דם?

עלים ירוקים ומזונות שמכילים חנקות מורידים סיכון למחלות כלי דם, לב ושבץ איסכמי.
ירוקים והשפעתם על המוח/קוגניציה.
תזונה עשירה בתרד יכולה להפחית באופן משמעותי את היווצרות גידולים במעי הגס ועוד.
ויטמין קיי ובריאות הלב.
אפיגנטיקה – מתילציה ותזונה מבוססת צומח.
הקשר בין פופאי והגיל השלישי – ירוקים ושרירים.
העלאת רמות גלוטתיון.

או לחפש אלטרנטיבות שגם מונעות קרישה בלי לפגוע במנגנון זה או אחר כמו כורכום, ג'ינג'ר, כמון, פפריקה ותבלינים נוספים, ג'ינקו בילובה, אומגה 3, שנמצא גם בספירולינה הירוקה ובמקביל גם מכילים המון נוגדי חמצון ורכיבים אחרים שמורידים רמות דלקת ומונעים מחלות.

דברים נוספים הקשורים למיגרנות שכדאי להעלות רמות שלהם:
מגנזיום, קיו-10, ויטמיני בי, ויטמין די

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s