צמחי מרפא ותבלינים

תבלינים מורידים ציטוקינים מעודדי דלקת

מחקר שפורסם במרץ 2020 בג'ורנל הרפואי JN שהתבסס על ידע ממחקרים קודמים שהראו כי מגוון תבלינים שונים, כמו ג'ינג'ר וכורכום, הם בעלי תכונות אנטי דלקתיות הראה שלתבלינים נפוצים יש משמעות בריאותית חשובה גם לאנשים שתזונתם איננה טובה.
במחקר נבדקו 12 גברים בגילאי 40-65 שסבלו מהשמנת יתר או שהיו לפחות עם גורם סיכון אחד למחלות לב וכלי דם.
באופן אקראי, כל משתתף אכל שלוש גרסאות שונות של ארוחות עשירות בשומן רווי ופחמימות (תזונה מערבית) בשלושה ימים שונים עם תערובת תבלינים (בזיליקום, עלה דפנה, פלפל שחור, קינמון, כוסברה, כמון, ג'ינג'ר, אורגנו, פטרוזיליה, פלפל אדום, רוזמרין, טימין וכורכום) 2 גרם או 6 גרם או ללא תערובת בכלל לארוחה.

בנוסף לבדיקה זו, החוקרים גם נעזרו בתרביות תאי דם לבנים ועוררו אותם כדי לגרום לתאים להגיב לגירוי דלקתי, בדומה למה שהיה קורה בזמן שגופכם נלחם בזיהום.
לאחר ניתוח הנתונים גילו החוקרים כי ציטוקינים דלקתיים הופחתו בעקבות הארוחה שהכילה שישה גרם תבלינים לעומת הארוחה שהכילה שני גרם תבלינים או ללא תבלינים בכלל. רוג'רס (אחד החוקרים) אמר כי שישה גרם מתורגמים בערך בין כפית אחת לכף אחת

After analyzing the data, the researchers found that inflammatory cytokines were reduced following the meal containing six grams of spices compared to the meal containing two grams of spices or no spices. Rogers said six grams roughly translates to between one teaspoon to one tablespoon, depending on how the spices are dehydrated.

בתיאבון

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s