בריאות הנפש·טבע סביבה ואקולוגיה

פעילויות בטבע משפרות מצב רוח ומפחיתות חרדה

בעיות בריאות הנפש קשורות לאיכות חיים נמוכה יותר, עליה בטיפולים ללא תכנון מוקדם (ספונטניים), עלויות כלכליות וחברתיות מהותיות ותמותה מוגברת (אובדנות).

בני האדם והטבע אחד הם וההיסטוריה מוכיחה שככל שהאדם מתרחק ממנו הבריאות הפיזית והמנטלית יורדת. הצגתי זאת למשל במאמר: "התרחקות האדם מהטבע וכיצד משפיע על הבריאות – יד מכוונת?". והראתי זאת גם במאמר: "סיקור נוסף לחשיבות פארקים וגנים ציבוריים לאריכות ימים".

פעילויות בחיק הטבע יעילות לשיפור בריאות הנפש אצל מבוגרים קרי שיפור במצב הרוח, פחות חרדה ויותר רגשות חיוביים, כולל אצל אלה עם בעיות בריאות נפשיות קיימות. כך עולה ממחקר חדש בהובלת אוניברסיטת York שפורסם במהדורת דצמבר 21 בג'ורנל SSM – Population Health.
במסגרת המחקר, החוקרים סקרו 14,321 אפשרויות של התערבויות מבוססות טבע (NBI) וניתחו 50 מחקרים.
המחקר מצא שלפעילות שנמשכת 20 עד 90 דקות, הנמשכות לאורך 8 עד 12 שבועות, היא בעלת התוצאות החיוביות ביותר לשיפור מצב הרוח והפחתת החרדה.
גינון ופעילות גופנית היו בין הפעילויות הקשורות ליתרונות של בריאות הנפש כמו כן 'forest bathing' (שהות ביער וספיגת האווירה) נמצא משפר את מצב הרוח.

אקותרפיה – גוף נפש וטבע

החוקרים מציינים שהם יודעים כבר זמן מה שהטבע טוב לבריאות ולרווחה, אך המחקר הזה מחזק את הראיות הגוברות לכך שעשיית דברים בטבע קשורה לעלייה גדולה בבריאות הנפש. בעוד שפעולות אלה בכוחות עצמך יעילות, בין המחקרים שבדקנו נראה כי ביצוען בקבוצות הוביל לרווחים גדולים יותר בבריאות הנפש

.We've known for some time that being in nature is good for health and wellbeing, but our study reinforces the growing evidence that doing things in nature is associated with large gains in mental health.
While doing these activities on your own is effective, among the studies we reviewed it seems that doing them in groups led to greater gains in mental health

החוקרים קובעים כי יש צורך בהשקעה ניכרת ומתמשכת בפתרונות קהילתיים כמו התערבויות מבוססות טבע, אשר עשויות למלא תפקיד חשוב בהתמודדות עם העלייה הגדולה בתקופת הקורונה בביקוש לתמיכה בבריאות הנפש.

על פי מחקר חדש של אוניברסיטת קולורדו בולדר שפורסם במרץ 22 בג'ורנל PLOS One אנשים שנחשפו ליותר שטחים ירוקים במהלך השנה הראשונה של הקורונה דיווחו על פחות דיכאון וחרדה באופן משמעותי. המחקר גם מצא שבזמן שבו בעיות בריאות הנפש זינקו עקב צרות כלכליות, מחסור באספקה ​​וסיקור חדשותי בלתי פוסק של הנגיף, אנשים חיפשו נחמה בחיק הטבע, כששליש בילו שם יותר זמן ממה שהם בילו לפני כן.

החוקרים מציינים שמחקר זה מראה עד כמה קריטי לשמור על פארקים ושטחים ירוקים פתוחים בעתות משבר. זה גם מראה שכאמצעי לבריאות הציבור צריך להתאמץ יותר להכניס שטחים ירוקים ולהנגיש אותם

. This research shows how critical it is to keep parks and green spaces open in times of crisis. It also shows that, as a public health measure, more effort should be made to put in green spaces and make them accessible

לצורך המחקר סקרו המחברים כ-1,200 תושבי דנבר מנובמבר 2019 עד ינואר 2021, סקר בן 30 דקות האומד את בריאותם הנפשית ואת תפיסותיהם לגבי שטח ירוק ליד ביתם, כולל: כמה יש, האם הם יכולים לראות אותו, האם הוא נגיש, כמה הם השתמשו בו ואיכותו. הם גם אספו תמונות לוויין אוויריות כדי לכמת באופן אובייקטיבי את הירוק בשכונות של המשיבים.
כאשר החלו הסגרים, החוקרים הוסיפו שאלות נוספות, מה שסיפק הזדמנות נדירה לבדוק גם כיצד המגיפה השפיעה על בריאות הנפש לאורך זמן ומה הכי מלחיץ בה.
המחקר לקח בחשבון גורמים סוציו-דמוגרפיים, יחד עם הנסיבות הייחודיות הרבות שהופיעו במהלך COVID.
באופן לא מפתיע החוקרים גילו שהקורונה השפיעה לרעה על בריאות הנפש, אבל מצאו גם שלשטח ירוק יכול להיות אפקט מגן רב עוצמה, אפילו בזמן של גורמי לחץ יוצאי דופן כאלה.
עוד מצאו החוקרים שאנשים שהשקיעו זמן רב בגלילה באינטרנט וצפו בחדשות דיווחו על בריאות נפשית ירודה יותר. לעומת זאת, עצם קיומו של שטח ירוק בשפע בקרבת מקום, היה קשור לציוני דיכאון נמוכים יותר. וכדי להפיק את המרב מהשטח הירוק הסמוך, מצא המחקר, שאנשים היו צריכים לצאת ולהשתמש בו, כלומר לא רק להתבונן בו. אלה שהשתמשו בשטחים ירוקים הכי הרבה סבלו מירידה משמעותית בחרדה ודיכאון.

It's not just about being able to see trees from your home. The amount, quality and accessibility of that green space matters

המחקר הזה מוסיף לגוף הולך וגדל של עדויות המצביעות על כך שלשטחים ירוקים יכולה להיות השפעה מדידה על הבריאות.
'השערת הביופיליה', בני אדם נוטים באופן מולד לחפש קשרים עם שטחים ירוקים, שבהם הסביבה המרגיעה משפיעה על הורמוני הלחץ באופן שמקדם ריפוי ומידוף מחלות. הרעיון הוא שהתפתחנו עם הטבע, ורק בעבר הקרוב אנו חיים בג'ונגל של בטון".

The idea is that we have evolved with nature, and only in the recent past have we been living in the concrete jungle

החוקרים משתפים מחקר משנת 1984 שאפילו מצא שכאשר לחולים בבית החולים היו חדרים עם חלון המשקיף על שטח ירוק, הפצעים שלהם נרפאו מהר יותר והם נזקקו פחות לתרופות נגד כאבים מאלה שהסתכלו על קיר לבנים.

החוקרים מסכמים שלאחר שליטה בכל הגורמים, היתרונות נותרו ברורים: לבלות יותר זמן בחוץ. מגיפה או לא מגיפה, זה טוב לבריאות הנפשית שלך.

Spend more time outside. Pandemic or no pandemic, it's good for your mental health

אי אפשר להתעלם יותר – מדיניות הקורונה (סגרים וריחוק חברתי) מכלה את הנפש, הורגת ותהרוג

מאמרים קשורים נוספים:
גם מעט זמן בטבע משפר את בריאות הנפש אצל סטודנטים במצבי סטרס, חרדות ודיכאון.
חשיפה למיני ציפורים ועופות מגדילה שביעות רצון לחיים ושיפור מצב הרוח יותר מרמת ההכנסה

לדרכים נוספות להרים את מצב הרוח היכנסו

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s