בריאות הנפש·טבע סביבה ואקולוגיה

פעילויות בטבע משפרות מצב רוח ומפחיתות חרדה

בעיות בריאות הנפש קשורות לאיכות חיים נמוכה יותר, עליה בטיפולים ללא תכנון מוקדם (ספונטניים), עלויות כלכליות וחברתיות מהותיות ותמותה מוגברת (אובדנות).

בני האדם והטבע אחד הם וההיסטוריה מוכיחה שככל שהאדם מתרחק ממנו הבריאות הפיזית והמנטלית יורדת. הצגתי זאת למשל במאמר: "התרחקות האדם מהטבע וכיצד משפיע על הבריאות – יד מכוונת?". והראתי זאת גם במאמר: "סיקור נוסף לחשיבות פארקים וגנים ציבוריים לאריכות ימים".

פעילויות בחיק הטבע יעילות לשיפור בריאות הנפש אצל מבוגרים קרי שיפור במצב הרוח, פחות חרדה ויותר רגשות חיוביים, כולל אצל אלה עם בעיות בריאות נפשיות קיימות. כך עולה ממחקר חדש בהובלת אוניברסיטת York שפורסם במהדורת דצמבר 21 בג'ורנל SSM – Population Health.
במסגרת המחקר, החוקרים סקרו 14,321 אפשרויות של התערבויות מבוססות טבע (NBI) וניתחו 50 מחקרים.
המחקר מצא שלפעילות שנמשכת 20 עד 90 דקות, הנמשכות לאורך 8 עד 12 שבועות, היא בעלת התוצאות החיוביות ביותר לשיפור מצב הרוח והפחתת החרדה.
גינון ופעילות גופנית היו בין הפעילויות הקשורות ליתרונות של בריאות הנפש כמו כן 'forest bathing' (שהות ביער וספיגת האווירה) נמצא משפר את מצב הרוח.

אקותרפיה – גוף נפש וטבע

החוקרים מציינים שהם יודעים כבר זמן מה שהטבע טוב לבריאות ולרווחה, אך המחקר הזה מחזק את הראיות הגוברות לכך שעשיית דברים בטבע קשורה לעלייה גדולה בבריאות הנפש. בעוד שפעולות אלה בכוחות עצמך יעילות, בין המחקרים שבדקנו נראה כי ביצוען בקבוצות הוביל לרווחים גדולים יותר בבריאות הנפש

.We've known for some time that being in nature is good for health and wellbeing, but our study reinforces the growing evidence that doing things in nature is associated with large gains in mental health.
While doing these activities on your own is effective, among the studies we reviewed it seems that doing them in groups led to greater gains in mental health

החוקרים קובעים כי יש צורך בהשקעה ניכרת ומתמשכת בפתרונות קהילתיים כמו התערבויות מבוססות טבע, אשר עשויות למלא תפקיד חשוב בהתמודדות עם העלייה הגדולה בתקופת הקורונה בביקוש לתמיכה בבריאות הנפש.

אי אפשר להתעלם יותר – מדיניות הקורונה (סגרים וריחוק חברתי) מכלה את הנפש, הורגת ותהרוג

מאמרים קשורים נוספים:
גם מעט זמן בטבע משפר את בריאות הנפש אצל סטודנטים במצבי סטרס, חרדות ודיכאון.
חשיפה למיני ציפורים ועופות מגדילה שביעות רצון לחיים ושיפור מצב הרוח יותר מרמת ההכנסה

לדרכים נוספות להרים את מצב הרוח היכנסו

אם מצאתם את המידע מענין ומועיל ורוצים לתרום להמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים להפוך לתומך

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s