ויטמינים·מינרלים·מיקרוביום - פרוביוטיקה·סטטינים·סמארטפונים - מכשירים חכמים·צמחי מרפא ותבלינים·שינה·תרופות שינה

שימוש ארוך טווח בתרופות מרשם לנדודי שינה לא נמצא קשור להטבת איכות השינה

שינה טובה, איכותית ובריאה לאדם בוגר מוגדרת כהרדמות מהירה, שינה עמוקה ורציפה למשך 6-8 שעות.
שינה מופרעת (אינסומניה) מוגדרת כקושי להרדם ו/או הפרעות במשך השינה ו/או התעוררות מוקדמת, כלומר שינה לא רצופה ומשך שינה קצר.
שינה ירודה באיכות קשורה לבריאות לקויה, כולל סוכרת, לחץ דם גבוה, כאב ודיכאון.
התרופות שניתנות על פי רוב למצב זה כוללות בנזודיאזפינים, תרופות (Z (Nonbenzodiazepine הכוללות zolpidem, zaleplon ו- eszopiclone. ולעתים תרופות נוגדות חרדה ודיכאון.
לפי הערכות, כ- 9 מיליון מבוגרים בארה"ב טוענים שהם לוקחים תרופות מרשם כדי לנסות לישון טוב בלילה.

לכן הם רצו להעריך את יעילות התרופות המשמשות לטיפול בנדודי שינה לאורך זמן בקרב קבוצה מגוונת מבחינה אתנית של נשים בגיל העמידה שפיתחו הפרעות שינה.

במאמר שפורסם במאי 21 בג'ורנל BMJ Open החוקרים רצו להעריך את יעילות התרופות המשמשות לטיפול בנדודי שינה לאורך זמן בקרב קבוצה מגוונת מבחינה אתנית של נשים בגיל העמידה שפיתחו הפרעות שינה.
החוקרים בחנו נשים שהשתתפו בחלק ממחקר בריאות האישה ברחבי האומה (SWAN), מחקר רב-מרכזי ארוך טווח שבדק שינויים ביולוגיים ופסיכו-סוציאליים שהתעוררו במהלך גיל המעבר. הגיל הממוצע של הנשים היה 49.5 וכמחציתן היו לבנות.
הפרעות שינה הוגדרו כקושי להירדם, התעוררות תכופה והתעוררות מוקדמת ודורגו בסולם של 5 נקודות, נע בין שום קושי בשום לילה (1) לקושי בחמישה לילות בשבוע או יותר (5). במהלך 21 שנות ניטור בממוצע.
כ- 238 נשים שהחלו להשתמש בתרופות לטיפול בנדודי שינה במהלך תקופת הניטור הותאמו עם 447 נשים שלא נטלו את התרופות הללו.
שתי קבוצות הנשים דיווחו על קושי להירדם ב -1 מתוך כל 3 לילות, להתעורר בתדירות גבוהה ב -2 מתוך 3 לילות ולהתעורר מוקדם ב -1 בכל 3 לילות בשבוע. למעלה מ- 70% מהנשים בשתי הקבוצות דיווחו על הפרעה בשינה לפחות 3 פעמים בשבוע.
דירוגי הפרעות השינה היו דומים בין שתי קבוצות הנשים. לאלו שלקחו תרופות מרשם לבעיות שינה, היו ציונים ממוצעים לקושי להירדם, להתעורר לעיתים קרובות ולהתעורר מוקדם של 2.7, 3.8 ו- 2.8 בהתאמה.
זאת בהשוואה לדירוגים המקבילים של 2.6, 3.7 ו- 2.7 בהתאמה, עבור אלו שאינם לוקחים תרופות מרשם כדי לישון טוב.
לאחר שנה אחת, הדירוגים הממוצעים בקרב הנוטלים תרופות היו 2.6, 3.6 ו- 2.8 בהתאמה. הציונים הממוצעים המקבילים בקרב אלו שלא השתמשו בתרופות מרשם לבעיות שינה היו 2.3, 3.5 ו -2.5, בהתאמה.
אף אחד מהשינויים של שנה לא היה מובהק סטטיסטית וגם לא היה שונה בין שתי הקבוצות. ואחרי שנתיים לא נרשמו ירידות מובהקות סטטיסטית בהפרעות שינה בקרב אלו שנטלו תרופות מרשם בהשוואה לאלו שלא.

נתוני הניסוי הקליני מצביעים על כך שרבים מהתרופות הללו פועלות בטווח הקצר (עד 6 חודשים), אך לא שיפרו את השינה המופרעת בקרב נשים בגיל העמידה

הרפואה הקונבנציונלית לא באמת מתייחסת למהות ולסיבות ולכן התרופות הללו לאורך זמן יזיקו יותר מאשר יועילו. ומחקר זה מראה שהיעילות היא גם קיצרת טווח.

  • ברפואה הטבעית מוודאים גם חסרים תזונתיים שיכולים להשפיע (מגנזיום, ויטמיני בי, ויטמין די, סידן וסיבים תזונתיים)
  • ברפואה הטבעית מסבירים את החשיבות של מיקרוביום [2][3] לשינה טובה.
  • ברפואה הטבעית מציגים את המזונות שמעודדים ייצור של מלטונין כמו טריפטופן, חסה [1], דובדבנים [1][2][3] כמו גם חליטות/מיצוי של פסיפלורה [1][2], ולריאן [1][2][3][4][5][6]
  • ברפואה הטבעית במידת הצורך מציעים גם צמחים ושאר רכיבים שמווסתים מתחים וחרדות
  • ברפואה הטבעית מסבירים אילו מרכיבים מהתעשיה עלולים לגרום לבעיות שינה:
    פלאפונים חכמים ואור כחול [1][2][3][4]
    סטטינים [1][2][3]
    חוסמי תאי בטא בלב לפרולול (לופרסור, נאובלוק) [1]
    תרופות אופיאטיות שניתנות לכאבים כרוניים [1]
    מזהמים סביבתיים כמו מתכות כבדות (ארסן), הדברה, פתלאטים (תעשיית הפלסטיק), פחמימנים ארומטיים רב-טבעתיים (תעשיית האנרגיה המזהמת לרבות חשמל, ייצור גז ודלקים), חומרים אורגניים מופלרים (מתעשיית המזון המהיר, טפלון, צבעים, דבקים, פוליש) [1]
    ביספנול A (מתעשיית הפלסטיק) [1]

אני יכול להוסיף מהמחקר שלי לאורך השנים שאותם אנשים שצורכים תרופות אלה לאורך זמן המצב שלהם גם מוחמר ואני די עצוב בשבילם כי אני יודע שיש סבילות לתרופות אלה וברגע מסוים של החיים המוח מאוד מתקשה לייצר לבד מלטונין. ולכן ההמלצה שלי לנסות הכל לפני הבחירה בתרופות.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s