בי קומפלקס·ויטמין B12·מערכת חיסון·קורונה וירוס

הקשר שבין ויטמיני בי למערכת חיסון יעילה

לכל ויטמין יש התכונות שלו אבל במקרה זה מדובר בקבוצה של ויטמינים בעלי פעילות משותפת בכל הקשור למערכת העצבים (מתחים/סטרס), מטבוליזם של פחמימות ושומנים ויצירת אנרגיה וגם במערכת החיסון.
במאמר שפורסם באוגוסט 20 בג'ורנל maturitas מציגים את ההיבט החיסוני של ויטמיני בי.
ויטמיני בי מסייעים להפעלה נכונה של התגובות החיסוניות המולדות וההסתגלותיות, מפחיתים את רמות הציטוקינים הפרו-דלקתיים, משפרים את תפקוד הנשימה, שומרים על שלמות האנדותל (בכלי הדם), מונעים קרישיות יתר ולכן יכולים להפחית את משך השהות בבית החולים. גם בכל הקשור לקורונה ושאר הוירוסים של החורף.

vitamin B modulates immune response by downregulating pro-inflammatory cytokines and inflammation, reducing breathing difficulty and gastrointestinal problems, preventing hypercoagulability, potentially improving outcomes and reducing the length of stay in the hospital for COVID-19 patients

כפי המוצג בתמונה…

גם כבודדים הם בעלי משמעות:

  • בי 1 (תיאמין) – תורם לתפקוד מערכת החיסון והוכח כמפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם, הפרעות הקשורות להזדקנות, מחלות כליות, סרטן, הפרעות נפשיות והפרעות ניווניות. מעלה רמות של חמצן.
  • בי 2 (ריבופלבין) – יחד עם מגע של קרני שמש גורם נזק לחומצות הגרעין של חיידקים ווירוסים ובכך נמנע השכפול שלהם.
  • בי 3 (ניאצין ) – חשוב ל"ניהול" תהליכי דלקת ומניעת סערת ציטוקינים. ניאצין וניקוטינאמיד (סוג נוסף של בי-3) מונעים נזק לרקמות הריאה בנוסף, ניקוטינאמיד מפחית שכפול ויראלי ומחזק את מנגנוני ההגנה של הגוף.
  • בי 5 (ח' פנטותנית) – מוריד כולסטרול וטריגליצרידים, משפר ריפוי פצעים, מקטין דלקת ומשפר את בריאות הנפש.
  • בי 6 (PLP) – גורם חיוני במסלולים דלקתיים, רמות PLP נמוכות נצפו בחולים עם סוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם ובקשישים (גורמי סיכון למחלות נגיפיות), ויסות תגובות חיסוניות, הפחתת ציטוקינים פרו-דלקתיים (סערת ציטוקינים), שמירה על שלמות האנדותל ומניעת קרישיות יתר, מעלה את ויסות ה- IL-10, ציטוקין אנטי דלקתי ודיכאון חיסוני, אשר יכול להשבית מקרופאגים ומונוציטים ולעכב תאים המציגים אנטיגן ותאי T.
  • בי 9 (פולאט) – חיוני לסינתזת DNA וחלבון ובתגובה החיסונית ההסתגלותית. חומצה פולית יכולה לעכב פורין (אנזים הקשור לזיהומים חיידקיים ויראליים ומהווה יעד מבטיח לטיפול בזיהומים). לאחרונה נמצא שחומצה פולית מונעת קשירה של קוביד-19 לתאים.
  • בי 12 (קובלמין) – חיוני לסינתזת כדוריות הדם האדומות, לבריאות מערכת העצבים, לסינתזת המיאלין, לצמיחת תאים ולסינתזה מהירה של ה- DNA, רמות נמוכות של בי 12 מעלות רמות של דלקת ועקה חמצונית בעיקר עקב היווצרות יתר של הומוציסטאין מה שפוגע בתפקודי כלי הדם ותאי הדם, קרישיות יתר, פגיעה במעטפת המיאלין וירידה בתגובות החיסון.

תזונה מגוונת נותנת היום את כל מה שהגוף צריך. אם יש משהו ספציפי שכדאי לבדוק זה את ה- בי 12, שיכול להיות חסר גם אצל אוכלי כל (אומניבורים). בלינק המצורף יש גם המלצה כללית לגבי הצריכה מי וכמה.
לגבי שאר הקומפלקס בי ניתן להשיג דרך תזונה (דגנים מלאים, קטניות (עדיף מונבט מה שניתן), עלים ירוקים כהים, אגוזים שקדים, זרעים ועוד) כאשר הנוהל העיקרי הוא – מגוון!
מרגישים בסטרס וחרדות והתזונה לא מספיקה, אפשר גם תוסף.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s