הגיל השלישי·מחלות כליה·מיקרוביום - פרוביוטיקה·נוגדי חמצון

שינוי בהרכב המיקרוביום משפיע גם על איכות הזיקנה

מיקרוביום המעיים (חיידקים וירוסים ופטריות) הוא מרכיב בלתי נפרד מהגוף.
רוב המחקרים מתמקדים בחיידקים, אבל מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי מבין שגם לוירוסים וגם לפטריות חלק בלתי נפרד ממערכת החיסון שלנו ולבריאות שלנו.
אני רואה זאת כאקוסיסטם תוך גופי שבא לתמוך בכל המערכות. כאשר אנחנו דואגים לו ומזינים אותו, הוא יתמוך בנו, וכאשר נכלה אותו ונוריד את הרכבו, הוא ייפגע בנו.

צוות חוקרים ממכון ISB ניתח נתונים של מיקרוביום מעיים, פנוטיפי וקליני של למעלה מ -9,000 אנשים – בגילאי 18-101, על פני שלוש קבוצות עצמאיות. הצוות התמקד במיוחד בנתוני אורך של קבוצה של למעלה מ- 900 אנשים מבוגרים בקהילה (בני 78-98).
את הממצאים פירסמו בפברואר 21 בג'ורנל Nature Metabolism.
הנתונים הראו כי מיקרוביומים במעיים הפכו לייחודיים יותר ויותר (כלומר מתרבים יותר ויותר מאחרים) כיחידים בגילאים, החל מאמצע הבגרות המאוחרת (גילאי 40-50), כלומר חלה ירידה מתמדת במגוון של סוגים חיידקיים מרכזיים (למשל Bacteroides).
באופן מדהים, המיקרוביומים נעשו ייחודיים יותר ויותר לכל אדם בהזדקנות. החתימות הייחודיות אצל הקשישים הבריאים היו בקורלציה גבוהה עם מספר מטבוליטים לדוגמה: אינדול שמיוצר מטריפטופן ופניל ​​אצטילגלוטמין, שהוכחו כמונעים מחלות רבות הנגרמות על ידי דלקת כרונית ושגורמות למחלות המקושרות לזיקנה ולמוות בטרם עת.
הממצאים הללו ממחישים את החשיבות של האבחון הזה להתבגרות בריאה.

This uniqueness signature can predict patient survival in the latest decades of life. Healthy individuals around 80 years of age showed continued microbial drift toward a unique compositional state, but this drift was absent in less healthy individuals.
Interestingly, this uniqueness pattern appears to start in mid-life – 40-50 years old – and is associated with a clear blood metabolomic signature, suggesting that these microbiome changes may not simply be diagnostic of healthy aging, but that they may also contribute directly to health as we age. For example, indoles are known to reduce inflammation in the gut, and chronic inflammation is thought to be a major driver in the progression of aging-related morbidities

ניתוח זה מדגיש את העובדה שמיקרוביום המעיים הבוגר ממשיך להתפתח בגיל מתקדם אצל אנשים בריאים, אך לא בקרב אנשים שאינם בריאים, וכי ייתכן שהרכבי מיקרוביומים הקשורים לבריאות בגיל הבוגר המוקדם עד אמצע אינם תואמים לבריאות בסוף הבגרות.

מחקר שפורסם במרץ 22 בג'ורנל Molecular Nutrition and Food Research, שבוצע על ידי הפקולטה לרוקחות ומדעי המזון של אוניברסיטת ברצלונה בחן את הקשר בין פוליפנולים למיקרוביום והזדקנות טובה.
החוקרים מסבירים שפוליפנולים הם סוג של נוגדי חמצון בעלי יכולת אנטי דלקתית והן מייצרות אינטראקציה עם חיידקים המצויים במעי האדם ומשפיעות בצורה חיובית על הבריאות. החוקרים מוסיפים שישנן עדויות מתגברות המאששות שצריכה קבועה של פוליפנולים בתזונה יכולה לתרום להזדקנות בריאה, במיוחד אם הם חלק מתזונה בריאה, כמו זו הים תיכונית.
המחקר הזה מראה שהאינטראקציה בין פוליפנולים למיקרוביוטה של ​​המעיים יכולה לגרום לשגשוג של חיידקים בעלי יכולת לסנתז מטבוליטים מועילים, כגון indole 3-propionic acid (IPA), בעלת תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתיות ומניעת פגיעה בעצב, התורמות ביחד לשיפור בריאות דופן המעי. לכן, תרכובת זו תתרום למניעת כמה מחלות הקשורות להזדקנות.
במסגרת המחקר, החוקרים ביצעו ניתוח מולטי-אומי לניטור רמות ה-IPA בסרום, מלבד ניתוח הרכב המיקרוביוטה של ​​המעי על דגימות צואה של חמישים ואחד מתנדבים בני למעלה משישים וחמש שהמשיכו להקפיד על תזונה עשירה בפוליפנולים (תה ירוק, שוקולד מריר, פירות כולל תפוחים, רימון ואוכמניות) למשך שמונה שבועות.
התוצאות הראו כי התזונה העשירה בפוליפנולים יצרה עלייה משמעותית ברמות ה-IPA בדם, יחד עם ירידה ברמות הדלקת ושינויים בחיידקי המיקרוביום.
באופן מפתיע, החוקרים לא הבחינו באותן השפעות אצל המתנדבים עם מחלות כליה, מה שניתן להסביר בשל ההרכב המשתנה של מיקרוביוטת המעיים שלהם. אנשים אלו הראו כמויות נמוכות יותר של IPA בתחילת הניסוי בהשוואה למתנדבים עם תפקוד כליות תקין.
תוצאות אלו עשויות להיות רלוונטיות מבחינה קלינית, מכיוון שרמות ה-IPA הנמוכות היו קשורות לירידה מהירה בתפקוד הכליות ולמחלת כליות כרונית.
החוקרים מסכמים שתזונה עשירה בפוליפנולים עשויה להגביר את ייצור ה-IPA באמצעות שינויים בהרכב המיקרוביום של ​​המעי. עלייה זו בקשישים יכולה להועיל בעיכוב או במניעת מחלות כרוניות הפוגעות באיכות החיים.
https://www.ub.edu/web/ub/en/menu_eines/noticies/2022/06/012.html

המידע על חשיבות המיקרוביום מגיע מכל כיוון אפשרי עם אותה מסקנה מתבקשת – שמירה ומגוון

תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים!

מאמרים מסקרים הקשורים למיקרוביום ובריאות טובה ולמחלות זיקנה:
מיקרוביום – מערכת חיסון
מיקרוביום – Gut-Brain-Axis

איך שומרים על מיקרוביום מגוון ובריא?
תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים! 
ולהמנע ממגע וצריכה של:
הרבה מאוד תרופות משנות לרעה את הרכב המיקרוביום ובמיוחד אנטיביוטיקה.
השילוב של תרופות עם חשיפה לתעשיות מזהמות הוא המקור לכל הסיבוכים והמוות
מונסנטו – גלייפוסט – מיקרוביום
מיקרוביום פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs)
תרכובות משבשות מערכת אנדוקרינולוגית (EDC's) – והקשר לסיבוכים של מחלות זיהומיות לרבות קוביד-19
מזון מעובד [2][3][4][5]/ מסוכר

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s