אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·מחלות לב וכלי דם

אומגה 3 וטריגליצרידים – הנחיות איגוד הקרדיולוגים האמריקאי

אומגה 3 – חומצת שומן חיונית, כלומר הגוף לא יודע לייצר אותה וחייבים לצרוך אותה באיזה שהוא אופן דרך הפה: מזון או תוספי מזון.
הוא חשוב להרבה מאוד תהליכים בריאותיים ומחולק לאורכי שרשראות: ALA ממקור צומח (פשתן, המפ, אגוזי מלך, מרווה היספנית, מרווה מרושתת, ספירולינה, תרד ועוד. EPA ו-DHA שהן השרשראות הארוכות. נוטים לחשוב שמקורן מדגי ים צפוניים, אך האמת היא שהמקור שלהן הוא מיקרו אצות, אותם אוכלים הדגים הצפוניים הקטנים ועובר דרך שרשרת המזון לגדולים יותר. כלומר לא הדג מייצר את האומגה 3, אלא בדיוק כמו בני האדם דרך המזון הצמחי.

מחקר מטעם האיגוד הקרדיולוגי האמריקאי שפורסם באוגוסט 2019 בג'ורנל הרפואי Circulation קובע באופן חד משמעי שאומגה 3 (EPA ו- DHA) מוריד רמות טריגליצרידים גבוהים בדם (Hypertriglyceridemia) בלפחות 30%, מבלי להעלות את הכולסטרול LDL ("הרע").
כמו כן נמצא שהוא מוריד סיכון באופן כללי למחלות לב וכלי דם ב-25%.

In treatment of very high triglycerides with 4 g/d, EPA+DHA agents reduce triglycerides by ≥30%
The use of n-3 FA (4 g/d) for improving atherosclerotic cardiovascular disease risk in patients with hypertriglyceridemia is supported by a 25% reduction in major adverse cardiovascular events in REDUCE-IT
We conclude that prescription n-3 FAs (EPA+DHA or EPA-only) at a dose of 4 g/d (>3 g/d total EPA+DHA) are an effective and safe option for reducing triglycerides as monotherapy or as an adjunct to other lipid-lowering agents.

יש עוד מספר מחקרים שמציגים את חשיבות אומגה 3 באיזון רמות טריגליצרידים למשל אלה:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20150726
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19625595
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27876342
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31582621
https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2787655

דברים נוספים שאומגה 3 חשוב בעבורם:

  1. מחלות לב וכלי דם – התקפי לבשבץ מוחיאי ספיקת לב.
  2. מערכת עצבים/ מוח/ נפש – סטרס דיכאון וחרדותדיכאון אחרי לידהדמנציהספקטרום האוטיזםשינויים במצב הרוחנזקים קוגנטיביים עקב צריכה מוגברת של תזונה מעובדת.
  3. מחלות מטבוליות – סוכרתכבד שומניאבנים בכיס מרה.
  4. מחלות אוטואימוניות – טרשת נפוצהלופוסאסתמה [2]
  5. מניעת סרטנים שונים כגון: סרטן לבלבערמונית
  6. מניעת דלקות וכאבים נוירופתיים לרבות מיגרנות
  7. שיפור פריון הגבר
  8. אקנה
  9. הקטנת נזקי זיהום אוויר.
  10. עור ותאים.

רוב המחקרים מדברים על אומגה 3 מדגי ים צפוניים, אבל ידוע שהים מזוהם והדגים (שלא באשמתם) צורכים וסופגים את הרעלים הללו במיוחד מתכות כבדות וזה מגיע לצלחת.
טוענים שככל שהדגים קטנים יותר, כך הם פחות מזוהמים. האם פחות זה מספיק? לא בטוח. בכל אופן בפוסט: "מחלות לב וכלי דם – חומצות שומן חד ורב בלתי רוויות (אומגה-3) – מדגים או צומח" תוכלו למצוא הסבר מפורט יותר ואת ההמלצות שלי.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s