היפרתירואיד·זיהום אוויר·כבד - הגנה וניקוי·מחלות מטבוליות·מערכת חיסון·משפחת המצליבים·נוגדי חמצון·סוכרת·סיבים תזונתיים·סרטן - גרורות·סרטן השד·סרטן ומניעה·סרטן לבלב·סרטן מעי גס·סרטן ערמונית·תעשיה מזהמת (אוויר/מים/אדמה)

ברוקולי, מערכת חיסון, וסרטן אוטיזם ועוד

הכוכב של היום הוא ברוקולי.

ברוקולי הוא מקור עשיר לאנזימים, נוגדי חמצון ונוגדי דלקת שמונעים ומנטרלים היווצרות של תאים סרטניים, שבאים במגע עם קרצינוגנים. נוגד החמצון המפורסם שבו הוא סולפוראפן, שהוא תרכובת המכילה גופרית (גלוקוזינולטים) עם יכולות אנטי סרטניות (chemoprevention).
נוגד חמצון אחר בברוקולי נקרא אינדול -3 קרבינול (indole-3-carbinol) וגם לו יכולות אנטי סרטניות
וכמובן שיש בו גם ויטמין סי החשוב למערכת החיסון וגם הוא נוגד חמצון עם תכונות אנטי סרטניות.
השילוב העוצמתי של כל הרכיבים הללו מראים יכולות במגוון גדול של סרטנים [1][2] (לבלב, סרטן השד, סרטן צוואר הרחם, המעי הגס [1], הכבד [1], הריאות [1], הערמונית [1][2][3][4][5][6][7] ובמניעת גרורות + סרטון הסבר)..

לברוקולי יכולות נוגדות חמצון חזקות במיוחד ולכן מצמצם בצורה משמעות נזקים של זיהום אוויר (סרטון הסבר) [1][2][3][4] ועישון [1][2] (סרטון שמציג את יכולות הברוקולי במניעת נזקי DNA אצל מעשנים).
סרטון הסבר נוסף על יכולות הברוקולי בהגנה הראשונית לחשיפת מזהמים חיצונים דרך אוויר ואוכל
מסייע לחולי אסתמה.

ברוקולי מאזן פרופיל שומני/ כולסטרול. ושומר על כלי הדם והלב [1]

מחזק מערכת חיסון ותאי הרג טבעיים [1] NK כנגד וירוסים לרבות שפעת וקורונה [2].

הברוקולי מגן על הכבד, מגביר את פעילות אנזימי הכבד נוגדי הרעילות באופן משמעותי [1] כמו כן מעלה ריכוז גלוטתיון [1]

בברוקולי יש גם סידן, ויטמין K החשובים לבריאות העצם.

בברוקולי יש הרבה סיבים תזונתיים שחשובים להמון דברים בין היתר לפעילות תקינה של מערכת העיכול, ויסות שומנים וסוכרים בדם [1][2][3][4][5] ובכך הגנה על כלי הדם והלב [1], חיזוק המיקרוביום והמגוון שלו [1] והגנה על אפיתל המעי יחד עם נוגדי החמצון/ הדלקת שבו [1][2].

ברוקולי ואוטיזם [1][2][3][4][5] + סרטון הסבר
לברוקולי השפעה מגנה מפני ניוון עצבי (neurodegenerative) שגורם למחלות כמו: אלצהיימר, האנטינגטון, ALS, טרשת נפוצה [1][2][3]

ברוקולי (אינדול) מסייע לכבד שומני.

ברוקולי (אינדול) מסייע ללופוס.

ברוקולי מסייע למחלות מטבוליות ורגישות לאינסולין [1].

הברוקולי מווסת דלקת [1]

ברוקולי כנגד הליקובקטר .

ההמלצה היא לאכול ברוקולי ברמה יומיומית למניעת המון מחלות כרוניות מסכנות חיים. הן כטרי, נבטים, מוקפץ, מאודה וכו'

הדרך הכי טובה לאכול ברוקולי היא בצורתו הטריה או אידוי/ הקפצה של כמה דקות בודדות. בצורה זו הסולפוראפן [1] והיכולת של הגוף לייצר ולספוג גלוטתיון גבוהה יותר.
בישול וחימום הורס גם את ויטמין סי ומוריד משמעותית את הפולאט (ח' פולית), כמו כן חשיפה רבה מדי לטמפרטורות גבוהות הורסת את האנזים הממיר את הגלוקוזינולטים [1] הלא פעילים לתרכובות פעילות.
חיתוך הברוקולי לקוביות קטנות למשך שעה שעתיים יעלה את הפעילות של אותו אנזים. ניתן להשרות או להקפיץ/ לאדות עם חרדל שגם הוא משפר פעילות זו.
כל זה נכון כל זמן שאין תת פעילות בלוטת התריס, שכן ברוקולי ושאר משפחת המצליבים סופחים יוד, ודווקא במקרה זה אם אוכלים אז בעיקר מבושל ומאודה (את המים לשתות).
לנבטי הברוקולי, דרך אגב, לא נמצאה השפעה על פעילות בלוטת התריס [1]

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s