אגוזים ושקדים·השמנת יתר·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·סוכרת·סרטן ומניעה·שיפור תפקודי המוח

ערמונים

צלייה של ערמונים על אש פתוחה עשויה להיות תמונה נצחית של חורף קר. הערמונים הם סוג של אגוזים, המגיעים ממשפחת קסטנאה, מספקים מתיקות קלה יחד עם קראנץ' אגוזי וגמישות שניתן להוסיף לסלטים ומרקים, למלית ולמנות רבות אחרות.
ערמונים מתוקים נקראים לעתים קרובות "עץ הלחם", המשמשים כמזון עיקרי ומקור תזונה לאנשים באזור הים התיכון ובאירופה[1]. אגוזים אלה, המוכרים בערכם התזונתי, מספקים פחמימות, שומנים בריאים כמו ALA וחומצה אולאית, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וחלבונים[2].

להלן חמישה יתרונות יוצאי דופן של ערמונים לבריאות האדם.

  1. זיכרון טוב יותר
    אגוזים באופן כללי זוכים לשבחים על הפרופיל המזין שלהם. בפרט, הם נחקרים למלחמה בנזק חמצוני, דלקת, תהליך ההזדקנות ודמנציה או אובדן זיכרון[3]. הסקירה משנת 2020 בדקה את התכונה נגד דמנציה של תשעה אגוזים שונים, כולל ערמונים. מהפרופיל התזונתי העשיר של האגוזים, בולטים שומנים חיוניים, חלבונים, ויטמינים, סיבים, מינרלים ויסודות קורט. תכונות אלה ועוד "יכולים להפוך אגוזים לטיפול חלופי עבור המין האנושי כדי להילחם נגד אובדן זיכרון",
  1. שיפור בריאות הלב
    ערמונים מציעים חומרים מזינים המסייעים לבריאות הלב וכלי הדם[4]. הם נוגדי חמצון עשירים, כלומר חומצות גאליות ואלגיות, שנמצאו כמסייעות בהגנה על הלב מעקה חמצונית[5][6] מצב זה עלול להגביר את הסיכון לשבץ מוחי כמו גם למחלות לב.
    ערמונים מספקים גם כמות טובה של אשלגן, מינרל שעוזר לשמור על בריאות הלב ולוויסות רמות לחץ הדם[7].
  1. איזון סוכרת
    צריכת אגוזים, כולל ערמונים, נקשרה להגנה מפני סוכרת סוג 2 ותסמונות מטבוליות נלוות[1]. תועלת זו קשורה לנזק חמצוני מופחת כמו גם לסמנים ביולוגיים דלקתיים, יחד עם חומצות השומן המועילות של הערמונים, סיבים תזונתיים, חלבונים צמחיים ופוליפנולים.
    כאן נכנס גם לתמונה פרופיל נוגדי החמצון העשיר של ערמונים: תרכובות אלו מסייעות בהגנה על התאים מפני נזק הנגרם על ידי מולקולות לא יציבות הידועות בשם רדיקלים חופשיים[8][9]. לחץ חמצוני עלול להעלות את הסיכון למחלות כרוניות כגון סוכרת, מחלות לב וסוגים שונים של סרטן.
  1. ירידה במשקל
    ישנה מחשבה שאגוזים משמינים.. האמנם?
    תכולת הסיבים הגבוהה של ערמונים עוזרת לשמור על תחושת שובע לאורך זמן. הסיבה לכך היא שסיבים[10] עוזרים לעכב את הזמן שלוקח למזון לעבור מהקיבה אל המעיים.
    מחקרים בבעלי חיים מצביעים גם על כך שתוספי תזונה עם ערמונים עשויים להפחית את השומן בבטן[11].
  2. אנטי סרטני
    מחקר משנת 2014 העלה כי ערמון סיני, מכיל פלבנואידים וחומצות פוליפנוליות בעלות תכונות אנטי-סרטניות ועשויות להגן מפני סיבוכי סוכרת[12]. במחקר במבחנה, נוגדי החמצון באגוזים הללו עזרו לדכא את הצמיחה. כמו גם התפשטות של תאים סרטניים, כגון סרטן הערמונית[13][14] והמעי הגס[15].

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s