דלקות פרקים·כאבים·מחלות לב וכלי דם·מיקרוביום - פרוביוטיקה·סרטן ומניעה·פעילות גופנית

פעילות גופנית – דלקות פרקים – מיקרוביום – אנדוקנבינואידים

במחקר חדש, שפורסם בנובמבר 21 בג'ורנל Gut Microbes, מומחים מאוניברסיטת נוטינגהם בחנו התערבות של פעילות גופנית אצל אנשים עם דלקת פרקים, והשפעתם על הכאב שלהם. במחקר השתתפו 78 אנשים עם דלקת פרקים. 38 מהם ביצעו 15 דקות של תרגילי חיזוק שרירים כל יום במשך שישה שבועות, ו-40 לא עשו דבר.
והם מצאו שפעילות גופנית הפחיתה רמות דלקת (TNF-ɑ and IL-6) וגם העלתה רמות של חומרים דמויי קנאביס, הנקראים אנדוקנבינואידים שעזרו לטפל בדלקת הפרקים והקלו בצורה משמעותית על הכאב. באופן מעניין, הדרך בה התעמלות הביאה לשינויים הללו הייתה על ידי עליה של חיידקי המעיים (Bifidobacterium , Coprococcus 3 and Faecalibacterium) מהסוג שמייצרים חומרים אנטי דלקתיים (חומצות שומן קצרות שרשרת – SCFAS) במיוחד מסוג בוטיראט. מנגד הם ראו ירידה של חיידקים מהסוג הפרו-דלקתי (Collinsella).

החוקרים מציינים שהעלייה באנדוקנבינואידים הייתה קשורה מאוד לשינויים בחיידקי המעי ומהחומרים האנטי דלקתיים שמייצרים ושלמעשה, לפחות שליש מההשפעות האנטי-דלקתיות של המיקרוביום של המעי נבעו מהעלייה באנדוקנבינואידים.

The increase in endocannabinoids was strongly linked to changes in the gut microbes and anti-inflammatory substances produced by gut microbes called SCFAS. In fact, at least one third of the anti-inflammatory effects of the gut microbiome was due to the increase in endocannabinoids.

החוקרים בעצם אומרים שאולי לפני שהולכים להעזר בשמן קנביס אפשר בעצם להתחיל בהתערבויות פשוטות באורח חיים כמו פעילות גופנית.

Our study clearly shows that exercise increases the body’s own cannabis-type substances. Which can have a positive impact on many conditions. As interest in cannabidiol oil and other supplements increases, it is important to know that simple lifestyle interventions like exercise can modulate endocannabinoids

החוקרים בסופו של דבר גם מציינים שאותם חומרים שנוצרים עקב פעילות גופנית עשויים לעזור גם למצבי דלקת הקשורים לסרטן ומחלות לב ולמעשה כל המחלות שגורמות למוות בטרם עת.

לדברים נוספים ממקור טבעי שיכולים לסייע בכאבים ודלקות במקום תרופות היכנסו

חוסר פעילות גופנית קשור לזיהום חמור יותר בקוביד-19 ולסיכון מוגבר למות מהמחלה.
כושר גופני טוב מתאפשר גם בגלל חיידקי המעיים.
איך שומרים על מיקרוביום מגוון ובריא? תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים!  ולהמנע ממגע וצריכה של: הרבה מאוד תרופות משנות לרעה את הרכב המיקרוביום ובמיוחד אנטיביוטיקה. השילוב של תרופות עם חשיפה לתעשיות מזהמות הוא המקור לכל הסיבוכים והמוות מונסנטו – גלייפוסט – מיקרוביום מיקרוביום פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs) תרכובות משבשות מערכת אנדוקרינולוגית (EDC's) – והקשר לסיבוכים של מחלות זיהומיות לרבות קוביד-19 מזון מעובד [2][3][4][5]/ מסוכר

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s