בריאות הנפש·ילדים·פירות וירקות

ילדים שאוכלים הרבה פירות וירקות הם בעלי רווחה מנטלית טובה יותר.

מחקר חדש שפורסם בספטמבר 21 בג'ורנל BMJ Nutrition, Prevention & Health הוא הראשון שבדק את הקשר בין צריכת פירות וירקות, ארוחות בוקר וארוחת צהריים ורווחה נפשית/ מנטלית בקרב ילדי בית ספר בבריטניה.

רווחה מנטלית איננה מדברת על העדר מצבי רוח, דיכאונות וחרדות או היעדר בעיות, אתגרים וקשיים. רווחה מנטלית מגדירה את מי אנחנו ואיך אנחנו מתמודדים עם בעיות ואתגרים. זה קשור לקבלה עצמית, תחושה שאני חלק ממשהו גדול יותר, תחושת עצמאות ושאינני תלוי באחרים כדי להרגיש אושר וסיפוק, היכולת להשתמש בחוזקות האופי הייחודי שלנו, הבנת המציאות והידיעה שאיננו מסוגלים לקרוא מחשבות וכי מחשבותינו לא תמיד נכונות, כלומר הבנה שאנחנו גם טועים ונכשלים, הרצון להמשיך לצמוח ולשגשג גם אם קשה ומאתגר, לדעת ולהישאר נאמן לערכים שחשובים לנו, שמירה על מערכות יחסים בריאות, אופטימיות ותקווה, אושר שמגיע מבפנים ולא תלוי בתנאים חיצוניים, נחישות בביצוע דברים (בניגוד לחשיבה פסיבית ולאורח חיים, מחכה שהדברים ישתפרו).
https://www.healthyplace.com/self-help/self-help-information/what-mental-wellbeing-definition-and-examples

צוות המחקר חקר נתונים של כמעט 9,000 ילדים ב -50 בתי ספר ברחבי Norfolk שבאנגליה (7,570 ילדים תיכוניים ו -1,253 ילדים בבית הספר היסודי) שנלקחו מתוך סקר "Norfolk children and Young People's Health and wellbeing Survey".
סקר זה הוזמן על ידי המחלקה לבריאות הציבור במועצת מחוז נורפולק ומועצת ההגנה על ילדים בנורפולק. הוא היה פתוח לכל בתי הספר בנורפולק במהלך אוקטובר 2017.
הילדים שהשתתפו במחקר דיווחו על בחירתם התזונתית והשתתפו בבדיקות המתאימות לגיל של רווחה נפשית שכיסו עליצות, הרפיה וקשרים בין אישיים טובים.

החוקרים ציינו שמבחינת התזונה, רק כרבע מילדי תיכון ו-28% מילדי בית הספר היסודי דיווחו על אכילת הפירות והירקות המומלצים בחמישה ימים. ומתוך פחות מאחד ל-10 לא אכלו פירות או ירקות בכלל.
יותר מאחד מכל חמישה ילדי תיכון ואחד מכל עשרה ילדים יסודיים לא אכלו ארוחת בוקר. ויותר מאחד מכל עשרה ילדים בחטיבת הביניים לא אכלו ארוחת צהריים.
הצוות בדק את הקשר בין גורמים תזונתיים לרווחה נפשית ולקח בחשבון גורמים אחרים שעשויים להשפיע – כגון חוויות ילדות שליליות ומצבים ביתיים.

המחקר מראה כיצד אכילת יותר פירות וירקות קשורה לרווחה טובה יותר בקרב תלמידי בית הספר התיכון בפרט. וילדים שצרכו חמישה מנות של פירות וירקות או יותר ביום היו בעלי הציונים הגבוהים ביותר לרווחה נפשית.

צוות המחקר אומר כי יש לפתח אסטרטגיות לבריאות הציבור ומדיניות בית הספר על מנת להבטיח כי תזונה איכותית זמינה לכל הילדים לפני ובמהלך הלימודים על מנת לייעל את רווחתם הנפשית ולהעצים את הילדים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.
החוקרת הראשית אמרה שאנחנו יודעים כי רווחה נפשית לקויה היא נושא מרכזי עבור צעירים וסביר שיהיו לה השלכות שליליות לטווח הארוך. ושלחצי המדיה החברתית ותרבות בית הספר המודרנית הוצגו כסיבות אפשריות לשכיחות גוברת של רווחה נפשית נמוכה בקרב ילדים וצעירים. ושישנה הכרה הולכת וגוברת בחשיבותם של בריאות הנפש ורווחתם בתחילת החיים – לא מעט מכיוון שבעיות נפשיות מתבגרות נמשכות לעתים קרובות עד לבגרותן, מה שמוביל לתוצאות חיים ולהישגים גרועים יותר.

We know that poor mental wellbeing is a major issue for young people and is likely to have long-term negative consequences.
The pressures of social media and modern school culture have been touted as potential reasons for a rising prevalence of low mental wellbeing in children and young people. And there is a growing recognition of the importance of mental health and wellbeing in early life — not least because adolescent mental health problems often persist into adulthood, leading to poorer life outcomes and achievement.

עוד החוקרים גילו גם כי סוגי ארוחת הבוקר והצהריים שאכלו תלמידי בית הספר היסודי והתיכון קשורים גם הם באופן משמעותי לרווחה. ילדים שאכלו ארוחת בוקר מסורתית חוו רווחה טובה יותר מאלו שאכלו רק חטיף או משקה. אך לילדי בית ספר תיכון ששתו משקאות אנרגיה עתירי סוכר לארוחת הבוקר היו ציוני רווחה נפשיים נמוכים במיוחד, אפילו נמוכים יותר מאלו של אותם ילדים שלא צורכים ארוחת בוקר כלל. על פי הנתונים שלהם, בכיתה של 30 תלמידי תיכון, בסביבות 21 היו אוכלים ארוחת בוקר מקובלת, ולפחות מארבע לא היה מה לאכול או לשתות לפני תחילת השיעורים בבוקר.
באופן דומה, לפחות שלושה תלמידים ייכנסו לשיעורי אחר הצהריים מבלי לאכול ארוחת צהריים. הדבר מדאיג, ועשוי להשפיע לא רק על הביצועים הלימודיים בבית הספר, אלא גם על הצמיחה וההתפתחות הפיזית.
דבר מעניין נוסף שמצאו הוא שלתזונה יש השפעה רבה או יותר על הרווחה כמו גורמים כמו עדים לוויכוחים קבועים או אלימות בבית.

החוקרים מסכמים: כגורם שניתן לשנות ברמה האישית והחברתית, תזונה מייצגת יעד חשוב לבריאות הציבור לאסטרטגיות לטיפול ברווחה הנפשית של הילדות. יש לפתח אסטרטגיות לבריאות הציבור ומדיניות בית הספר על מנת להבטיח כי תזונה איכותית זמינה לכל הילדים הן לפני הלימודים והן במהלך הלימודים על מנת לייעל את רווחתם הנפשית ולהעצים את הילדים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

Public health strategies and school policies should be developed to ensure that good quality nutrition is available to all children both before and during school in order to optimise mental wellbeing and empower children to fulfil their full potential

יאללה אנשי חינוך ובריאות הציבור – תראו לנו שאכפת לכם מהרווחה הנפשית של הילדים

איך ניתן לגרום לילדים לאכול מזון בריא ומגוון
ילדים שאוכלים מזון אורגני קיבלו ציונים קוגניטיביים גבוהים יותר
הרגלי אכילה בריאים אחרי ינקות משפיעים על הרגלי אכילה בילדות ומונעים השמנה

אם מצאתם את המידע מענין ומועיל ורוצים לתרום להמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים להפוך לתומך

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s