אגוזים ושקדים·טריגליצרידים·כולסטרול·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·סוכרת

העשרת התזונה בפקאנים משפרת פרופיל שומנים בדם ומורידה סיכון למחלות לב וכלי דם

אגוזי הפקאן מכילים חומצות שומן, נוגדי חמצון (חומצה אלגית, חומצה פרוטוקטצואית (protocatechuic), חומצה גאלית וחומצה בנזואית וקטצ'ינים) וסיבים תזונתיים כמו כן מכילים רמות יפות של ויטמינים מקבוצת בי ומינרלים כמו סידן, מגנזיום, ברזל, אשלגן, סלניום, מנגן ואבץ.

במחקר שפורסם באוגוסט 21 בג'ורנל The Journal of Nutrition חוקרים חילקו 52 מבוגרים בגילאי 30 עד 75, שהיו בסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם, לאחת משלוש קבוצות.
קבוצה אחת צרכה 68 גרם או (470 קלוריות) של פקאנים ביום כחלק מהתזונה הרגילה שלהם; קבוצה שנייה החליפה פקאן בכמות דומה של קלוריות מהתזונה הרגילה שלהם, וקבוצת ביקורת לא צרכה פקאנים.
במשך שמונה שבועות צרכו המשתתפים ארוחה עתירת שומן כדי לקבוע שינויים בשומנים בדם ובכמות הגלוקוז בדם.

החוקרים ראו שיפור משמעותי בכולסטרול הכולל, בטריגליצרידים וב- LDL שמכונה כולסטרול "רע" וגם בערכי הסוכר בין שתי קבוצות הפקאן.

החוקרים מציינים שההתערבות התזונתית הזו, כאשר היא הוכנסה בהקשר של מחקרי התערבות שונים, הייתה מוצלחת ביותר. היו כמה אנשים שלמעשה עברו מלהיות כולסטרול גבוה בתחילת המחקר, וכבר לא היו בקטגוריה הזו לאחר ההתערבות.

This dietary intervention, when put in the context of different intervention studies, was extremely successfu. We had some people who actually went from having high cholesterol at the start of the study to no longer being in that category after the intervention

החוקרים ראו ירידה ממוצעת של 5% בכולסטרול הכולל ובין 6% ל-9% ב- LDL בקרב המשתתפים שצרכו פקאנים.

לצורך ההשוואה, החוקרים התייחסו למטא-אנליזה קודמת של 51 התערבויות של פעילות גופנית שנועדו להוריד את הכולסטרול שם דיווחו על ירידה ממוצעת של 1% בכולסטרול הכולל ו -5% ברמת הכולסטרול LDL. כלומר לפחות בהקשר של פרופיל השומנים. פקאן עושה עבודה טובה יותר מפעילות גופנית.

החוקרים מוסיפים שהוספת פקאנים לתזונה לא רק הניבה הפחתה גדולה ועקבית יותר של הכולסטרול הכולל ו- LDL בהשוואה להתערבויות רבות אחרות באורח החיים, אלא עשויה גם להיות גישה בת קיימא יותר לבריאות לטווח ארוך ושכמה מחקרים מהעבר הראו שאפילו הפחתה של 1% ב-LDL קשורה להפחתה קטנה של הסיכון למחלות עורקים כליליים, כך שהפחתות אלה (שנמצאו בהקשר לפקאנים) הן בהחלט בעלות משמעות קלינית.

The addition of pecans to the diet not only produced a greater and more consistent reduction in total cholesterol and LDL compared to many other lifestyle interventions, but may also be a more sustainable approach for long-term health. Some research shows that even a 1% reduction in LDL is associated with a small reduction of coronary artery disease risk, so these reductions are definitely clinically meaningful

מחקר נוסף ממהדורת ספטמבר 21 בג'ורנל Nutrition Research בחן השפעה של פקאנים במשך 8 שבועות על רמת חמצון שומנים, בשל העובדה שמכילים הרבה נוגדי חמצון ומצא שצריכת פקאן יומית מגינה מפני סטרס חמצוני המתרחשת לאחר ארוחה עתירת שומן אצל מבוגרים בסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם.
מחקר מנובמבר 11 בג'ורנל The Journal of Nutrition מציין גם הוא שמרכיב ביואקטיבי של פקאנים נספג ותורם להגנה נוגדת חמצון השומנים לאחר הארוחה.

מחקר ממרץ 18 בג'ורנל Nutrients מצא שצריכת הפיטוכימיה מקומץ של אגוזי פקאן שלם מדי יום, יכול להגן על מבוגרים בסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם וסוכרת בשל גילם, מצבם הסובל מעודף משקל, וחלוקת שומן הגוף. כלומר להתערבות הפקאן הייתה השפעה משמעותית קלינית על מספר סממנים רלוונטיים לסיכון קרדיו-מטבולי.

באופן כללי מומלץ לצרוך מגוון אגוזים ושקדים לבריאות הלב והמוח, לחיזוק המיקרוביום לשיפור מתילציה ועוד.
ניתן לצרוך אותם בצורתם הטבעית ואם רוצים לשפר זמינות ביולוגית ולפרק את החומצה הפיטית, מומלץ להשרות גם לכמה שעות במים. במיוחד אצל אנשים עם נטיה להיווצרות קריסטלים (אבנים בכליות, גאוט וכדומה).

להבנה נוספת על חשיבות כולסטרול ודרכים נוספות לאזן פרופיל שומני שלא דרך תרופות מזיקות – היכנסו

אם מצאתם את המידע מענין ומועיל ורוצים לתרום להמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים להפוך לתומך

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s