אלצהיימר ודמנציה·אלרגיה·בריאות הנפש·כבד - הגנה וניקוי·כבד שומני·לחץ דם גבוה·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·מנגו·מעי רגיז (IBD)·מערכת עיכול·נוגדי חמצון·סוכרת·סרטן ומניעה·שיפור תפקודי המוח

מנגו – מזון פרהביוטי עשיר בפוליפנולים ועם הרבה סגולות בריאותיות

המנגו הוא פרי אשר צומח על עץ טרופי ובמקור גידולו הטבעי היה באזור סין והודו. כיום נגודל כמעט בכל מקום ובשפע גם בישראל.
המנגו מכונה לעיתים גם "מלך הפירות" מכיוון שהוא נחשב לאהוב על רבים בשל טעמו המתקתק – חמוץ וצבעיו הקיציים.
במנגו יש הרבה מאוד וויטמינים – מיגוון ויטמיני בי (2,3,5,6,פולאט). ויטמין A (כבטא קרוטן), ויטמין C, ויטמין E, ויטמין K. מכיל גם מינרלים חשובים – נחושת, אשלגן, מנגנאז, מגנזיום, ומעט סלניום וברזל.
המנגו גם עשיר בסיבים תזונתיים.

המנגו עשיר בפוליפנולים, כאשר הנחקר ביותר הוא מנגיפרין, אחריו חומצה גאלית וגלוטנינים. הם נמצאו בעלי פעילויות רפואיות רבות כולל פעילויות נוגדות חמצון, נוגדות סרטן ונוגדות דלקת. במיוחד כנגד מחלות דלקתיות כרוניות במעיים אך נמצאו משפרות דלקות כרוניות באופן כללי, שהן המקור לרוב המוחלט של המחלות הכרוניות.

The mango is a rich source of various polyphenolic compounds. The major polyphenols in the mango in terms of antioxidative capacity and/or quantity are: mangiferin, catechins, quercetin, kaempferol, rhamnetin, anthocyanins, gallic and ellagic acids, propyl and methyl gallate, benzoic acid, and protocatechuic acid
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1541-4337.2008.00047.x

הזמינות הביולוגית של פוליפנולים שמקורם בפולימרים כגון גלוטנינים תלויה בחילוף החומרים של המיקרוביום במעיים. פוליפנולים, כמו גם סיבים תזונתיים ממנגו, עשויים לשמש מזון פרהביוטי להגדלת ושגשוג חיידקים טובים במעיים. כך קובע מחקר שפורסם במאי 21 בג'ורנל Molecules. בנוסף, הוכח כי ההשפעה האנטי דלקתית של מנגו מונעת ומקלה על דלקות ותסמינים אחרים הקשורים למחלות מעיים כרוניות לרבות סרטן המעי הגס, מעי דולף ועצירות באמצעות דיכוי ציטוקינים פרו דלקתיים.

כלומר החוקרים למעשה אומרים שכדי שכל הטוב הזה יהיה זמין לנו חשוב לשמור על מיקרוביום בריא שזה אומר מצד אחד:

להמנע ממגע וצריכה של:
הרבה מאוד תרופות משנות לרעה את הרכב המיקרוביום ובמיוחד אנטיביוטיקה.
מונסנטו – גלייפוסט – מיקרוביום
מיקרוביום פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs)
תרכובות משבשות מערכת אנדוקרינולוגית (EDC's) – והקשר לסיבוכים של מחלות זיהומיות לרבות קוביד-19
מזון מעובד [2][3][4][5]/ מסוכר
ממתיקים מלאכותיים משנים לרעה את המיקרוביום והופכים חיידקים רגילים למזיקים

ומהצד האחר להקפיד על תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים!

מאמרים נוספים על מנגו (פרי, מיצוי, עלים):

  1. אנטי סרטני [1]:
    סרטן שד [1]
    סרטן שחלות [1][2]
    בלוטות חלב [1]
    סרטן מעי [1]
    סרטן ערמונית [1]
    מלנומה [1]
  2. איזון סוכרת והורדת תנגודת לאינסולין [1][2][3][4][5][6][7][8] ומניעת מחלות מטבוליות [1][2] ומונע סיבוכי סוכרת כמו פגיעה בנפרונים שבכליות[1][2]
    מונע שינויים מטבוליים הנובעים מתזונה מערבית עתירת שומן [1].
    מונע סוכרת הריון [1]
    איזון פרופיל שומני [1]
  3. איזון לחץ דם באמצעות הגברת הפרשת NO ושיפור תפקוד האנדותל [1]
  4. מונע התקפי לב [1] ופגיעה בשריר הלב על רקע דלקת [1]
  5. מונע ומטפל בדלקות מעיים (קוליטיס, קרוהן, IBD/S) [1][2][3][4]
  6. מעלה רמות של חיידקים טובים (פרהביוטי) שמעלים רמות של מטבוליטים כגון אצטאט ובוטיראט, החשובים בהורדת רמות דלקת במעי ובכלל [1].
  7. מוריד סיכון למחלות זיהומיות נפוצות הקשורות לקיבה, מעיים ודרכי נשימה עליונות בקרב ילדים [1].
  8. מקל על עצירות [1].
  9. אנטי אלרגי [1][2][3].
  10. פעילות נגד הרפס סימפלקס [1]
  11. מניעת פגיעה בריאות ובכליות עקב אלח דם בשל היכולת למנוע חדירת פתוגנים למחזור הדם [1][2]
  12. סיוע והקלה עם דלקות פרקים וכאבים נוירופתיים [1][2].
  13. מניעת דלקות חניכיים [1]
  14. מניעת אלצהיימר ובעיות קוגניטיביות, מניעת פגיעה בהיפוקמפוס (כישורי למידה וזיכרון) [1][2][3]
  15. אפקט נוגד דיכאון וחרדות [1][2].
  16. מונע פגיעה בכבד עקב הרעלת פרצטמול (אקמול) [1].
  17. מונע כבד שומני [1][2]
    מגן על הכבד מארסן [1] ומאלכוהול [1][2]
עכשיו כשאתם אוכלים את הממתק הטבעי הזה, תהנו ממנו פעמיים – גם טעים וגם בריא.

אם מצאתם את המידע מענין ומועיל ורוצים לתרום להמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים להפוך לתומך

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s