סטרס - מתחים·פירות וירקות·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

לצריכת פירות וירקות קשר הפוך למצבי סטרס כרוני

מצב בריאות הנפש הוא בעיה הולכת וגוברת באוסטרליה ובעולם. בערך אחד מכל שני אוסטרלים יחווה בעיה נפשית במהלך חייו. בעולם, כ -1 מתוך 10 אנשים חיים עם הפרעת נפש. מתח מסוים נחשב לנורמלי, אך חשיפה ארוכת טווח יכולה להשפיע באופן משמעותי על בריאות הנפש וכשמדובר במשהו כרוני… לחץ ארוך טווח ושאיננו מנוהל ושהאדם לא פורק אותו… זה יכול להוביל למגוון של בעיות בריאות נוספות, כולל מחלות לב, סוכרת, דיכאון וחרדה.

Long-term and unmanaged stress can lead to a range of health problems including heart disease, diabetes, depression and anxiety so we need to find ways to prevent and possibly alleviate mental health problems in the future

היתרונות של תזונה בריאה ידועים, אך משום מה, רק אחד מכל 2 אוסטרלים אוכלים את שתי המנות המומלצות של פירות ביום ופחות מ-10% אוכלים את חמש המנות המומלצות של ירקות מדי יום.

מחקרים קודמים הראו את הקשר בין צריכת פירות וירקות לבין לחץ בקרב מבוגרים צעירים יותר.
במחקר שפורסם במאי 21 בג'ורנל Clinical Nutrition בחנו את הקשר בין צריכת פירות וירקות ורמות מתח של למעלה מ -8,600 אוסטרלים בגילאי 25 עד 91 שהשתתפו במחקר האוסטרלי לסוכרת, השמנת יתר ואורח חיים (AusDiab).
הממצאים גילו כי אצל אנשים שאכלו לפחות 470 גרם פירות וירקות מדי יום היו רמות לחץ נמוכות בכ-10% לעומת אלו שצרכו פחות מ -230 גרם. המחקר מחזק את הקשר בין דיאטות עשירות בפירות וירקות לרווחה נפשית.

We found that people who have higher fruit and veggie intakes are less stressed than those with lower intakes, which suggests diet plays a key role in mental wellbeing

"ממצאי המחקר מדגישים כי חשוב לאנשים להיות תזונה עשירה בפירות וירקות כדי למזער את הלחץ.

The study's findings emphasise that it's important for people to have a diet rich in fruit and vegetables to potentially minimise stress
https://www.ecu.edu.au/news/latest-news/2021/05/eating-more-fruit-and-vegetables-linked-to-less-stress-study

החוקרים מציינים שבעוד שהמנגנונים שמאחורי האופן שבו צריכת פירות וירקות משפיעים על לחץ עדיין לא ברורים, רכיבי תזונה מרכזיים יכולים להיות גורם. רכיבי תזונה חשובים כמו ויטמינים, מינרלים, פלבנואידים וקרוטנואידים שיכולים להפחית דלקת ומתח חמצוני. דלקת ומתח חמצוני בגוף הם גורמים מוכרים שיכולים להוביל לעלייה במתח, חרדה ומצב רוח ירוד.
ואני אוסיף כמובן את הקשר הנוסף שבין מזון מהצומח למיקרוביום ולנפש. בלינק הזה כמובן מוצגים דברים חשובים נוספים הקשורים למתח ודרכים נוספות לנהל אותו ולפרוק אותו.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s