אלח דם·אלצהיימר ודמנציה·אלרגיה·ברזל·דלקת ריאות·ויטמין C·מחלות לב וכלי דם·מיטוכונדריה·מערכת חיסון·מערכת שלד-שריר·מתכות כבדות·סוכרת·סטרס - מתחים·סרטן ומניעה

ויטמין סי – בואו נבין סופית את חשיבותו למערכת החיסון ובכלל

אם תשאלו רופא הוא מיד יקשר בין ויטמין סי לצפדינה. מחלה של ימאים שלאורך תקופה ארוכה לא אוכלים פירות וירקות טריים. חסר גדול של ויטמין סי, שמוביל לשבריריות של כלי הדם וכתוצאה מכך לדימום, נזק לרקמות החיבור עקב כשל בייצור הקולגן, אובדן שיניים וקרע בגידים. במקרה גרוע יותר, צפדינה עלולה להוביל למוות[1][2].
ניתן למנוע צפדינה קלינית על ידי צריכת כמות קטנה של 10 מ"ג של ויטמין C ליום. צפדינה נדירה ביותר במדינות מפותחות [3]. ומה זה 10 מ"ג ויטמין סי? כמה פלחים בודדים של קלמנטינה או תפוז.
אז פלא שלא מייחסים חשיבות לויטמין סי… כי מה הסיכוי שבן אדם לא יצרוך 10 מ"ג ויטמין סי?
ועדין הניסיון הקליני של מטפלים ברפואה טבעית ואינטגרטיבית מראים שתיסוף של ויטמין סי עוזר להרבה מאוד מצבים, כאש המוכר ביותר והחשוב ביותר הוא:

ויטמין סי ומערכת החיסון

למרות שכל העולם עסוק היום בוירוס אימתני וקטלני וויטמין סי לא נמצא בסדרי העדיפויות של מדע הפארמה, קשה למצוא מחקרים חדשים המסקרים את ויטמין סי וחשיבותו לבריאותנו לרבות חיזוק מערכת החיסון. אף על פי כן הצלחתי למצוא מאמר שפורסם בפברואר 2020 בג'ורנל הרפואי JTD על ידי פרופסור לרפואה בשם Paul E. Marik, מומחה לרפואת חירום פנימית וריאות… והוא סוקר את חשיבות ויטמין סי בבני אדם ובמניעת אלח דם.

ויטמין סי ביונקים מסוימים (כמו עיזים) מיוצר על ידי הכבד. בני האדם איבדו את היכולת לייצר אותו עם השנים במנגנון שמתואר למטה ועל כן חשיבותו ברמה היומית!
כך יצא שעז מייצרת 2-4 ליום ויטמין סי בשוטף וזה מוגבר במצב של סטרס (עקה חמצונית). וזה מראה את הקשר של ויטמין סי לניהול הסטרס. המנגנון הזה נצפה כבר בשנת 1962.

Ascorbic acid (vitamin C) is synthesized in the liver from glucose-6-phospate in most mammals and from fructose-6-phospate in all plants. Ascorbic acid is synthesized in the kidney of reptiles and amphibians. However, humans (anthropoid primates), guinea pigs and a few fish are unable to synthesize vitamin C due to a fatal mutation in the L-gulono-γ-lactone oxidase (GULO) gene which codes for the enzyme responsible for catalyzing the last rate-limiting step of vitamin C biosynthesis
The liver of goats has been estimated to produce between 2-4 g of vitamin C per day. Furthermore, when goats are stressed, vitamin C synthesis increases significantly

ידוע שויטמין סי הוא גם נוגד חמצון שמשתתף בעוד תהליכים ביולוגיים לרבות הולכה עצבית ואפנון עצבי (neurotransmission and neuromodulation) כמו כן יש לו תפקיד חשוב במערכת החיסון כנגד פתוגנים מזהמים על ידי כך שמגביר קטילת אותם מזהמים ובמקביל מונע נזק חמצוני, שומר על המיטוכונדריה והתפקודים המטבוליים, מווסת תגובה דלקתית ומונע פגיעה באיברים חיוניים דבר המוביל לספסיס ומוות.

Vitamin C is generally considered a micronutrient that is required for collagen synthesis and the prevention of scurvy. Vitamin C, however, plays an essential role as an antioxidant, is a cofactor for numerous biological reactions, and plays a critical role in neurotransmission and neuromodulation. Furthermore, vitamin C has a critical role in the host defence of infections by increasing bacterial killing, protecting the host from oxidant injury, preserving mitochondrial and metabolic function, modulating the inflammatory response, limiting organ damage and attenuating the delayed immunosuppressive phase of sepsis

כשעושים את החיבור בין מערכת החיסון שמושפעת על יד סטרס (חיצוני ופנימי) לויטמין סי אז מבינים את החשיבות של ויטמין סי במצבים של עקה חמצונית ובמיוחד בכזו שמאיימת על חיינו כמו וירוסים וחיידקים אלימים. כלומר חסר של ויטמין סי לא גורם רק לצפדינה, בלעדיו מתאפשר הרס של מערכות. ואם הגוף לא מייצר אותו, ואם לא צרכת ממנו מספיק = סכנת חיים!

והשאלה היא מדוע מה שידוע לא קיים בפרקטיקה ובפרוטוקולים של בתי החולים. הם רוצים להציל חיים לא?

הבהרה נוספת ואחרונה: לא כל דבר שניקח אותו יעשה את מה שאנחנו רוצים, כי לפעמים זה לא רק החסר שלו… לפעמים יש עוד דברים ברקע… אבל דבר אחד בטוח… בלעדיו יהיה הרבה יותר קשה להחלים ללא פגע!

עוד מאמרים בנוגע ליכולות של ויטמין סי בקשר למערכת החיסון:
ויטמין סי – זיהומים – עירויים
ויטמין סי – קיצור השהות במיון
ויטמין סי יכול להציל המוני מטופלים בחדרי המיון – עוד מחקר קובע
מניעת אלח דם
צינון ושפעת
דלקות בדרכי השתן
ויטמין סי – קורונה
ויטמין סי סרטן שחלות.
דלקת ריאות (סיסטיק פיברוזיס)[1]
מוזמנים לקרוא גם על טכנולוגיה ליפוזמלית שמשפרת ספיגה

מאמר סקירה Vitamin C and Infections

דברים נוספים שויטמין סי חשוב בעבורם:

מאמר סקירה: Vitamin C in Disease Prevention and Cure: An Overview
Vitamin C and Common Cold
Vitamin C and Tissue Healing
Vitamin C and Iron
Vitamin C and Fertility
Vitamin C and Atherosclerosis
Vitamin C and Cancer
Vitamin C and Diabetes
Vitamin C and Immunity
Vitamin C and Heavy Metal Toxicity
Vitamin C and Neurodegenerative Disorders
Vitamin C and Infections

ויטמין סי במזון

פירות וירקות הם מקורות טובים לויטמין C, ו~90% מהצריכה היומית באוכלוסייה הכללית מגיעה ממקורות אלו:
פירות: גויאבה, תותים, פירות הדר, קיווי, גמבות, עגבניות, מנגו, פפאיה, ליצ'י
ירקות: ברוקולי, שעועית ירוקה, עלים ירוקים כמו קייל, פטרוזיליה ותרד.
סה"כ 5-9 מנות של פירות וירקות טריים או קפואים ליום מוערכים בכ-200 מ"ג של ויטמין סי [1][2][3][4].

חשוב לזכור שויטמין סי מתפרק באור ובטמפרטורה שעולה על 30 מעלות ולכן תמיד עדיף לאכול את הפירות והירקות שנסחטו או נקצצו כמה שיותר קרוב לזמן הסחיטה/ קציצה.
בטמפרטורות שעולות על 70 מעלות ויטמין סי גם מתחמצן והופך ללא מועיל עד מזיק [1].
יש גם הבדל בין ויטמין סי כמוצר (למשל אבקה או נוזל) לבין ויטמין סי בירק/ פרי שכן בתוך הירק ייקח יותר זמן להתפרק ולהתחמצן גם כאשר מדובר בבישול.
לכן והיה ומבשלים ירקות שמכילים ויטמין סי כמו גמבות, אפונה ירוקה, תרד, דלעת וגזר לזמן הבישול יש משמעות גדולה כפי המוצג בטבלה מטה

https://www.ijstr.org/final-print/nov2013/Effect-Of-Heating-On-Vitamin-C-Content-Of-Some-Selected-Vegetables.pdf

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s