מחלות אוטואימוניות·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·מיקרוביום - פרוביוטיקה·מערכת עצבים·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

מיקרוביום ואנטי-אייג'ינג

ד: די לדבר כבר על המיקרוביום
פ: אבל זה חשוב
ד: כן… נכון! אבל הם כבר הבינו שצריך… תזונה מגוונת, להמנע מתרופות, בטח שמאנטיביוטיקה, להחשף לשמש, לשהות בטבע גם יחפים, לא לפחד מקרבה לחיות משק, לאכול כמה שיותר אורגני וכמה שפחות מזון מרוסס, להמנע ממזון מעובד, לישון טוב, להוריד מתחים. הם הבינו למה לשגע אותם?
פ: אבל הם עדין עושים לייקים… ועדיין מצטרפים כל הזמן צופים חדשים וצריך לרענן, כי לא כולם קוראים את כל הפוסטים.
ד: העיקר ששכנעת את עצמך

אז מחקר חדש מראה שלמיקרוביום יש קשר גם למה שאוהבים לקרוא לו אנטיאג'ינג וכן בריאות המוח… המחקר פורסם בג'ורנל הרפואי Science Translational Medicine בנובמבר 2019. הם החדירו חיידקים מעכברים בוגרים ובריאים לכאלה שהמיקרוביום שלהם לא מפותח. והם הבחינו בהתפתחות של נוירונים חדשים במוח וכמו כן גדילה טובה יותר של המעיים שלהם דבר ששינה לטובה את ההתבגרות שלהם. זה לא נצפה אצל עכברים שהשתילו להם חיידקים מעכברים צעירים.

This resulted in enhanced neurogenesis (neuron growth) in the brain and altered aging, suggesting that the symbiotic relationship between bacteria and their host can have significant benefits for health

הם שמו לב שעלה המינון של חומצות שומן קצרות בשם בוטיראט, להן תפקיד חשוב כנגד דלקות ומניעת מחלות כרוניות רבות, במיוחד מטבוליות הקשורות לסוכרת והשמנת יתר על ידי כך שמעלים רמות של הורמון (FGF21) שמעלה גם פעילות של אנזימים (AMPK ו- SIRT-1) שאחראיים על ויסות נוטרינטים ליצירת אנרגיה והאטת הזדקנות התא.

increased butyrate levels stimulated the production of pro-longevity hormone FGF21.. FGF21 is a fibroblast growth factor that plays an important role in regulating metabolism. Increased levels of FGF21 were also associated with increased AMPK and SIRT-1 activity and reduced mTOR signaling.

כל זה אומר שאותם חיידקים מונעים מחלות (דלקות כרוניות, סרטן, סוכרת, השמנה) ומונעים את ההזדקנות של התא.

האם זה יגרום לנו לחיות עד גיל 121? לא יודע, ולא רוצה לקבוע עובדות עבור אחרים. מה שכן בטוח שזה חלק בלתי נפרד מאיכות חיים ובריאות טובה!!!

https://stm.sciencemag.org/content/11/518/eaau4760.short

איך שומרים על מיקרוביום מגוון ובריא?
תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים! 
ולהמנע ממגע וצריכה של:
הרבה מאוד תרופות משנות לרעה את הרכב המיקרוביום ובמיוחד אנטיביוטיקה.
השילוב של תרופות עם חשיפה לתעשיות מזהמות הוא המקור לכל הסיבוכים והמוות
מונסנטו – גלייפוסט – מיקרוביום
מיקרוביום פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs)
תרכובות משבשות מערכת אנדוקרינולוגית (EDC's) – והקשר לסיבוכים של מחלות זיהומיות לרבות קוביד-19
מזון מעובד [2][3][4][5]/ מסוכר

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s