ג'ינג'ר/ זנגביל·ויטמין D·כוסברה·כורכום·מיקרוביום - פרוביוטיקה·נרינגנין (אשכוליות)·קנדידה·קצח·שום ובצל·שמן אורגנו·שמן קוקוס

קנדידה מה שלא תמיד מספרים

המיקרוביום אצלנו בגוף מכיל טריליונים של חיידקים ("טובים" ו"רעים"), וירוסים וזנים שונים של "מזיקים" אפשריים. והיכולת של הגוף להדוף את אותם מזיקים היא מיקרוביום חזק ומגוון ומערכת חיסון עירנית ומגיבה מהר. כאשר אחד מהשניים לא חזק דיו, אותם פתוגנים יכולים לשגשג וליצור בעיות.
אחד הפתוגנים האלה הוא פטריית הקנדידה וגם לה הרבה זנים שונים… הקנדידה יכולה לתקוף כל איבר וכל מערכת, אבל היא כמעט תמיד מתחילה במעיים. שם נמצא מקור ההזנה העיקרי שלה ושם גם נקבע אם תצליח לשגשג או שמערכת החיסון תצליח להדוף אותה. הקנדידה מתחילה להיות מסוכנת כאשר היא מגיעה גם למחזור הדם.
גורמי הסיכון העיקריים להתפרצות קנדידה אלימה הם: שימוש באנטיביוטיקה, טיפולים כימותרפיים, ניתוחים, השתלות, שהייה בבתי חולים, מכשור רפואי חודרני. ובמילה אחת רפואה מודרנית. למעשה קנדידה אלימה נרכשת ומתחזקת בעיקר בגלל טיפולים רפואיים. בארצות הברית למשל זהו הזיהום הרביעי בשכיחותו בבתי החולים ונחשב לאחד המזהמים העיקריים שמעלים סיכון למוות…
אבל לא רק התערבויות רפואיות גורמות לכך… גם מצבים רגשיים (מתח, דיכאון, חרדות) לאורך זמן יכולים להוריד את מערכת החיסון ולפגוע במיקרוביום ומשם כל דבר יכול לשגשג.
הזיהוי של קנדידה לעתים יכול לבלבל, כי היא יכולה לתקוף בכל איבר ומערכת והסימפטומים הנראים, יכולים הרבה פעמים להיות בחפיפה עם מקורות מזהמים אחרים. הקנדידה כמו גם שאר סוגים של פטריות, כדי לשגשג היא צריכה גם רכיבי מזון, כאשר השניים העיקריים שלה הם סוכר במיוחד מעובד ופחמימות פשוטות, מהם חייבים להמנע. וברזל, שהוא די טריקי… כי הקנדידה מייצרת אנמיה על רקע חסר ברזל ומצד שני תיסוף ברזל הוא מקור הזנה ותיקון ה-DNA שלה. כלומר אחת הדרכים להחליש אותה היא הרעבת ברזל מה שיכול לחזק מצבים של אנמיה… על האפשרויות בתזונה בהקשר זה כתבתי כאן

מה עוד ניתן לעשות כאשר הקנדידה משפיעה על איכות החיים שלנו, ואילו מזונות מומלץ להרבות כדי לעזור לגוף עם חוסנו וגם להרוג את הקנדידה?

  • שמן קוקוס – מכיל חומצה קפרילית וחומצה לאורית שהן אנטי פטריתיות ומחזקות מערכת חיסון.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28922057

  • חומץ תפוחים מכיל אנזימים שמונע שגשוג הפטריה, שומר על רמת חומציות תקינה ומחזק את המיקרוביום.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25219289

  • שום מכיל רכיבים אנטי פטריתיים, מחזק מערכת חיסון ומהווה מזון פרה ביוטי.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12174037 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26948845

  • ציפורן מכיל חומר שנקרא euganol שהוא קוטל פטריות וקנדידה.
  • שמן אורגנו אנטי פטרייתי.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6182053/

  • שמן זרעי אשכוליות אנטי פטרייתי.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31136636

  • כורכום יודע לדכא את התפתחות הקנדידה.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20017731

  • קינמון מכיל שמן אתרי שיודע לחסל קנדידה.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21761153

  • ג'ינג'ר מוריד רמות דלקת בקיבה ובמעיים כתוצאה מהקנדידה.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22594097

  • כוסברה מורידה יכולת השרידות וההתפתחות של הקנדידה.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21788125 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26109513

  • טימין מכיל thymol נוגד קנדידה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17590533 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26109513

  • שמן לבנדר מכיל רכיבים אנטיפטריתיים

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26550521

  • לימון וליים מכילים רכיבים אנטיפטריתיים וגם משפרים עיכול ופריסטלטיקה של המעיים.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29420815

  • טימוקווינון (קצח) אנטי קנדידה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30589842

  • ברברין מרכיב הנמצא בפירות יער נוגד קנדידה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28514949

  • זרעי פאפיה מכילים רכיבים נגד קנדידה

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28052349

  • תמיכה של תוסף פרוביוטיקה חשובה ביותר בחיזוק הכולל וכנגד הקנדידה.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29380647 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29023454 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28267809 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27606962 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27727499 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27087525

  • ויטמין די משתתף גם הוא בהרס הקנדידה


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30773722/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27865660

  • מזונות מותססים מחזקים מיקרוביום ומערכת חיסון.
  • משפחת המצליבים מכילים תרכובות גופרית ותרכובות חנקן, שמגבילים את הקנדידה.
  • זרעי דלעת מכילים אומגה 3 אנטי דלקתי, אומגה 6 שעוזר בחילוף חומרים וכן רכיבים אנטי פרזיטיים ואנטי ויראליים.
  • שמן זית ועלי זית מכילים רכיבים אנטי פטריתיים ומאזנים רמות סוכר.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s