בריאות הנפש·סוכר ותחליפי סוכר

סוכר לבן – מעלה אנרגיה ומשפר מצב רוח?

המידע על הקריסטל הלבן המתוק, לא מפסיק להגיע ולהפתיע.
נכון.. הוא חשוב לאנרגיה תאית ולתפקוד תקין של המוח.
אבל לא כשהוא מגיע כסוכר מעובד, לא כשהוא מגיע כתוספת לכל מאכל ולא כשהוא מהווה תירוץ לאכול משהו (כי בלעדיו שום דבר לא טעים).
במחקר מסוג מטא אנליזה הצליחו לשלול סברה שעד כה היתה כמו חוק בסלע המתוק.
אם אדם רוצה להתעורר אנרגטית… לוקח משהו מתוק.
אם אדם קצת מדוכדך… לקוח משהו מתוק.
המחקר, שהתפרסם בכתב העת Neuroscience & Biobehavioral Reviews התעסק במצבים הרגשיים ומצבי הרוח בהקשר לסוכר ומה הוא גילה?

סוכר אינו משפר שום היבט של מצב הרוח ואף יכול להחמיר אותו

באמצעות נתונים שנאספו מ-31 מחקרים, שכללו כמעט 1300 מבוגרים. החוקרים מגרמניה בחנו את ההשפעה של סוכר על היבטים שונים של מצב הרוח, כולל כעס, עירנות, דיכאון ועייפות. הם גם שקלו כיצד גורמים כמו כמות וסוג הסוכר הנצרך עשויים להשפיע על מצב הרוח, והאם עיסוק בפעילות נפשית ופיזית תובענית עושה הבדל כלשהו.
והם גילו כי לצריכת סוכר אין כמעט השפעה על מצב הרוח, ללא קשר לכמות הסוכר שנצרכת או אם אנשים עוסקים בפעילויות תובעניות לאחר נטילתו.

  • סוכר מגביר את העייפות ומוריד את הערנות תוך שעה לאחר צריכתו.
  • סוכר אינו משפר את מצב הרוח והוא יכול לגרום לאנשים להיות פחות ערניים ועייפים יותר לאחר צריכתו

הרעיון של 'sugar rush' הוא מיתוס ללא כל אמת מאחוריו.

We hope that our findings will go a long way to dispel the myth of the ‘sugar rush’ and inform public health policies to decrease sugar consumption

החוקרים מציינים שהרעיון שסוכר יכול לשפר את מצב הרוח השפיע רבות בתרבות הפופולרית, עד כדי כך שאנשים בכל העולם צורכים משקאות ממותקים כדי להיות עירניים יותר או להילחם בעייפות. מה שכאמור לא נכון

Our findings very clearly indicate that such claims are not substantiated – if anything, sugar will probably make you feel worse
https://warwick.ac.uk/newsandevents/pressreleases/no_such_thing

החוקרים מסכמים שהעלייה בהשמנת יתר, סוכרת ותסמונת מטבולית בשנים האחרונות מדגישה את הצורך באסטרטגיות תזונתיות מבוססות ראיות לקידום אורח חיים בריא לאורך כל החיים. הממצאים שלנו מצביעים על כך שמשקאות ממותקים או חטיפים אינם מספקים 'מילוי דלק' מהיר כדי לגרום לנו להרגיש ערניים יותר.

מחקר מיולי 17 בג'ורנל scientific reports מאשר את ההשפעה השלילית של צריכת סוכר ממזון/משקאות מתוקים על בריאות פסיכולוגית ארוכת טווח ומצביע על כך שצריכה נמוכה יותר של סוכר עשויה להיות קשורה לבריאות פסיכולוגית טובה יותר.

אבל זה באמת לא מפתיע שהכל זה הינדוס תודעה ואחיזת עיניים הרי לאורך 70 שנים הסתירו מאיתנו את הנזקים של הסוכר כדי שנתמכר אליו ונחשוב שהוא בסדר

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s