MSM·דלקות פרקים·נוגדי חמצון

MSM – מתיל-סולפוני-מתאן

הפוסט הבא מיועד לאנשים שעוסקים בספורט ויש להם נטייה לפציעות או כאבי שרירים או מפרקים או לאלה שמעוניינים למנוע את הפציעות והדלקות…
מתיל-סולפוני-מתאן (MSM) – גפרית דיאטטית הקיימת באופן טבעי במזון טרי בעיקר, שחשוף למי גשמים.
ה- MSM מיוצר על ידי אצות ימיות ומשוחרר לעננים על ידי אידוי מי ים. בירידת מי הגשמים מתערב עם רקבובית בקרקע ונספג בצמחים.
ריכוזים יחסית גבוהים נמצאים בעגבניות, עלי סלק ונבטי אלפלפא, תפוחים, פטל, דגנים מלאים ועדשים.
ה-MSM הוא נוגד חמצון ונוגד דלקת, לכן יכול להועיל במצבים של דלקות פרקים, כאבי שרירים ושיקומם.
https://bjsm.bmj.com/content/52/3/167

שיפור תפקודי המפרקים, שיפור בסימפטומים של תהליכי התנוונות מפרקים ושיפור באורח החיים של מבוגרים.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4502733/

6 גרם ביום למשך 26 שבועות שיפר משמעותית דלקת מפרקים בירכיים ובברכיים.
http://www.ghrnet.org/index.php/ijo/article/view/745/862

לקיחה של 100 מ"ג/לק"ג MSM לפני פעילות אירובית (ריצה) של 45 דקות הראה ערכים יותר טובים בדם של חומצה אורית, בילי רובין ומרקרים של חלבונים שמצביעים על עקה חמצונית. גם אחרי 24 שעות.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3920715/

רצי חצי מרתון שלקחו 3 גרם MSM ליום 21 ימים לפני הריצה ויומיים אחרי הריצה, ראו ירידה משמעותית בכאבי השרירים והמפרקים.
https://jissn.biomedcentral.com/articles/…/s12970-017-0181-z

3 גרם ביום של MSM באימונים פיזיים אינטנסיביים, נצפתה הקלה משמעותית בכאב ובאי הנוחות.
https://www.fasebj.org/…/10.1…/fasebj.27.1_supplement.1076.7

אמנם לא בדקו אלפי אנשים, אבל מבחינתי כאשר מראים קשר בין מחקרים, בזמנים שונים, במינונים שונים, במצבים שונים ובאנשים שונים, זה מראה יעילות…

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s