ויטמין A/ בטא קרוטן·מחלות אוטואימוניות·מיקרוביום - פרוביוטיקה·מעי רגיז (IBD)·מערכת חיסון·קרוהן וקוליטיס

חיידקים טובים ויטמין A ומערכת החיסון

ממצאים חדשים לגבי תפקודו של ויטמין A בקשר שבין חיידקי המעיים
הטובים למערכת החיסון. דבר שיכול להשפיע כנגד מחלות אוטואימוניות של מערכת העיכול כגון קרוהן וקוליטיס ובכלל…
החיידקים הטובים ידועים היום כמשפיעים כמעט על כל המערכות שלנו בעקיפין או במישרין וגם על הנפש שלנו ומצבי הרוח.
היום מבינים שאותם חיידקים עוזרים לגוף שלנו לבחור באיזו דרך לפעול כנגד מחלות.
מה שעדין לא היה ידוע למדע זה מה הסיבה שהגוף שלנו מאפשר לחיידקים הטובים לשהות ולשגשג אצלנו בגוף.
במחקר שנעשה על מיקרוביום בעכברים נמצא שאותם חיידקים טובים מסוג (clostridium) יודעים לחבר בין חלבון שנקרא RDH7 (רטינול דהידרוגינאז 7) לויטמין A ולהפוך אותו לצורתו הפעילה שנקראת חומצה רטינואית. אותם חיידקים גורמים לכבד גם לאגור יותר ויטמין A במחסנים שלו.
מה מצאו במחקר?
מצאו שבעכברים שהיה להם מחסור בחומצה הרטינואית, נמצאה גם כמות מועטה של מולקולה IL-22 שתפקידה לעורר את תגובת מערכת החיסון כנגד חיידקים.
זה מדהים בעיניי, לראות דרך המדע, איך הכל מתחבר, ואיך חסר של דבר אחד יכול לגרום למחלות להופיע. וכמה זה יכול להיות פשוט למנוע את אותן מחלות ולטפל בהן כדרך הטבע.
מסקנות:
שמירה על החיידקים הטובים במערכת העיכול על ידי מזונות פרוביוטיים כמו ירקות כבושים, זיתים כבושים, אפונה ירוקה, לחם מחמצת, טמפה, חומץ תפוחים ועוד.
להימנע מאנטיביוטיקה שהורגת חיידקים ללא כל סלקציה.
לשמור על רמות טובות של ויטמין A דרך התזונה שזה בעיקר הכתומים/ צהובים, בהם יש בטא קרוטן, ממנו הגוף מייצר ויטמין A. ובמקרה הצורך לקחת גם תוסף.
https://www.cell.com/immunity/fulltext/S1074-7613(18)30526-0?_returnURL=https%3A%2F%2Flinkinghub.elsevier.com%2Fretrieve%2Fpii%2FS1074761318305260%3Fshowall%3Dtrue&fbclid=IwAR1NoASHZ4e9zWFQAUs8XL-179JNaTGI21m4I3ccDMl09F6SK7NjVudyQxc#secsectitle0010

כתיבת תגובה