מומחים קוראים להפסיק את השיווק המשמש את תעשיית תחליפי החלב לתינוקות

הסבירות הגבוהה ביותר לתינוקות לשרוד ולצמוח למיצוי הפוטנציאל שלהם הוא כשהם יונקים. אין על כך עוררין!
הנקה מקדמת את התפתחות המוח ומגנה על תינוקות מפני תת-תזונה, מחלות זיהומיות ומוות, ובמקביל גם מפחיתה את הסיכונים להשמנה ומחלות כרוניות בשלב מאוחר יותר בחיים. עם זאת, בעולם ה"מודרני", נשים רבות שרוצות להניק מתמודדות עם מספר מחסומים, כולל חופשת לידה לא מספקת וחוסר תמיכה של מערכות הבריאות ומקום העבודה. כלומר למרות שידוע לכולם היתרונות של הנקה על התפתחות ובריאות התינוק, 50% לא יונקים לפחות חצי שנה.

ויש לכך קשר לטקטיקות שיווק של תעשיית התמ"לים.

סדרה של מאמרים חריפים ונוקבים פורסמו בפברואה 23 בכתב העת היוקרתי The Lancet:

Unveiling the predatory tactics of the formula milk industry
Breastfeeding: crucially important, but increasingly challenged in a market-driven world
Marketing of commercial milk formula: a system to capture parents, communities, science, and policy
The political economy of infant and young child feeding: confronting corporate power, overcoming structural barriers, and accelerating progress
Stemming commercial milk formula marketing: now is the time for radical transformation to build resilience for breastfeeding

תעשיית התמ"לים הגיעה ל-55 מיליארד דולר בשנה במהלך 20 השנים האחרונות.
המאמרים מתארים את ספר השיווק של תעשיית התמ"לים והשפעתו על משפחות, אנשי מקצוע בתחום הבריאות, המדע ותהליכי מדיניות, תוך הסתמכות על נתוני סקרים לאומיים, דוחות חברות וסקירות מתודיות.
החוקרים מדווחים כיצד מכירות תמ"ל מונעות על ידי אסטרטגיות שיווק רב-גוניות, בעלות משאבים טובים, המציגות את מוצרי התמ"ל כפתרונות לאתגרים נפוצים בבריאות תינוקות ובהתפתחותם, ללא ראיות מדעיות ראויות ובדרכים המערערות באופן שיטתי את חשיבות ההנקה.

  • אחת הדרכים היא לפרש התנהגות תינוק לא רגועה, שינה מופרעת ובכי מתמשך, כסימן לכך שחלב אם אינו מספיק. הפרסומות טוענות שנוסחאות מיוחדות מקלות על עצבנות, עוזרות לקוליק, מאריכות את שנת הלילה, ואפילו מעודדות אינטליגנציה.
    ההתוויות משתמשות במילים כמו 'מוח', 'נוירו' ו-'IQ' עם תמונות המדגישות התפתחות מוקדמת, אך מחקרים לא מראים שום תועלת של מרכיבי המוצר הללו על ביצועים אקדמיים או קוגניציה לטווח ארוך.
  • בשנים האחרונות התקשורת הדיגיטלית הגדילה מאוד את טווח ההגעה של השיווק בדרכים שמטשטשות את ההבדל בין פרסום למתן ייעוץ תזונתי/טיפולי.
  • "משפיעניות" חולקות את קשיי ההנקה שלהן בתשלום ומקדמות את הפורמולות.
  • אפליקציות בחסות התעשייה עם שירותי צ'אט 24/7, מציעים דוגמיות או מבצעים בחינם, ומקדמים מכירות ברשת.
  • תעשיית התמ"ל ממסגרת את הההסבה על חשיבות ההנקה כאנטי פמיניסטי המזיק לנשים תוך הצגת פורמולת חלב כפתרון נוח ומעצים לאמהות עובדות.
  • המחברים טוענים שיש מעט מאוד רגולציה של תעשיית התמ"ל באינטרנט ויש הפרות קבועות של קוד השיווק. הסקירה החדשה של 153 מחקרים מפרטת כיצד שיטות השיווק מפרות את הקוד בכמעט 100 מדינות ובכל אזור בעולם מאז אימוצו לפני יותר מ-40 שנה.

הסדרה גם מפנה את תשומת הלב לכוחה של תעשיית התמ"ל (לוביסטים) על החלטות פוליטיות לאומיות המפריעות לתהליכי רגולציה בינלאומיים ולאומיים. תעשיה שהקימה רשת של איגודי סחר וקבוצות הפועלות נגד הקוד ואמצעי הגנה אחרים על ההנקה.

  • לדוגמה, בשנת 2012, דרום אפריקה העבירה חקיקה לאומית חדשה להטמעת הקוד לחוק, עם זאת, זה לקח תשע שנים עם כישלונות רבים שנבעו מלובינג בתעשייה. יצרני הפורמולות הקימו קבוצת לובי חדשה, שהפעילה לחץ לתיקון התקנות.
  • הלובינג מאפשר לתאגידים להקרין כלפי חוץ תדמית של נדיבות/ תרומות ואחריות חברתית ושהם יכולים לווסת את עצמם בצורה נאותה. עם זאת, הרגולציה העצמית שלהם נופלת בהרבה מעמידה בקוד.
  • המחברים טוענים כי חברות התמ"ל מסתמכות על המדע המחקרי שבתכלס ממומן על ידם אם במישרין ואם על ידי מתן חסות לארגונים מקצועיים והזמנת מנהיגים בבריאות הציבור לוועדות מייעצות, מה שמוביל לניגודי עניינים בלתי מקובלים במסגרת בריאות הציבור.

The sale of commercial milk formula is a multi-billion-dollar industry that uses political lobbying alongside a sophisticated and highly effective marketing playbook to turn the care and concern of parents and caregivers into a business opportunity

החוקרים דורשים שינויים:

בנוסף להפסקת טקטיקות השיווק וההשפעה התעשייתית של חברות התמ"ל, נדרשות פעולות רחבות יותר במקומות עבודה, שירותי בריאות, ממשלות וקהילות כדי לתמוך בצורה יעילה יותר בנשים שרוצות להניק, שכן חצי מיליארד נשים עובדות ברחבי העולם אינן זכאיות להגנת יולדות נאותה.
המחברים קוראים לממשלות ולמקומות העבודה להכיר בערך של הנקה, באמצעות פעולות כמו הארכת משך חופשת הלידה בתשלום כדי להתיישר עם משך ההנקה הבלעדית של ששת החודשים המומלצים על ידי ארגון הבריאות העולמי.

  • נשים גם מתמודדות עם היעדר קידום, הגנה ותמיכה בהנקה בתוך מערכות הבריאות בגלל תקציבים ציבוריים מוגבלים, תמיכה מיומנת של עובדי בריאות, השפעה מתעשיית פורמולות החלב והיעדר טיפול מתאים מבחינה תרבותית ומובל על ידי הצרכים של נשים. מחברי הסדרה טוענים כי תוצאות ההנקה משתפרות כאשר מערכות הבריאות מעצימות נשים באופן פעיל ומאפשרות לעמיתים מנוסים לתמוך בנשים במהלך ההריון, הלידה ואילך. ספקי שירותי בריאות צריכים להציע ייעוץ מיומן לפני ואחרי הלידה לכל האמהות כדי לאפשר להן לטפל בהתנהגויות של תינוקות מעורערות תוך כדי המשך ההנקה אם הן רוצות לעשות זאת.
  • ממשלות רבות נכשלות בהגנה על אמהות וילדים מפני שיטות שיווק לא אתיות בגלל הכוח הכלכלי והפוליטי של החברות ולכן יש לאזן מחדש את הכוח הקיצוני של תאגידים אלה ביחס לגופים בעלי אינטרס ציבורי.
    חקיקת הגבלים עסקיים וסיום השימוש לרעה במס חברות יסייעו להפוך את העדפת האינטרסים הפיננסיים הפרטיים על חשבון זכויותיהם של אמהות ותינוקות.
  • הרחבה גדולה בהכשרה מקצועית בתחום ההנקה, כמו גם חופשת לידה בתשלום על פי חוק והגנות אחרות, הן חיוניות. זה מחייב לשנות את האופן שבו החברה רואה בהנקה את האחריות הבלעדית של נשים בודדות ולהטיל את האחריות על כל רמות החברה.
  • החוקרים מדגישים כי נשים מקבלות החלטות לגבי האכלת תינוקות על סמך המידע שמוצג להן ולכן אין לפרש ביקורת על שיטות השיווק הדורסניות של תעשיית התמ"ל, כביקורת על נשים. כל המידע שמשפחות מקבלות על האכלת תינוקות חייב להיות מדויק ובלתי תלוי בהשפעה של התעשייה כדי להבטיח קבלת החלטות מושכלת.

Breastfeeding should be considered society’s collective responsibility, not the sole concern of women. We need to see wide-ranging actions across different areas of society to better support mothers to breastfeed for as long as they want
https://ysph.yale.edu/news-article/experts-call-for-an-end-to-the-exploitative-marketing-used-by-the-baby-formula-milk-industry/

https://www.thelancet.com/series/Breastfeeding-2023

היי לך.. אני משקיע שעות רבות כל יום באיתור ותרגום מאמרים כדי לספק לכולם את המידע העדכני ביותר, לבריאות טובה בדרך הטבע. וכדי שאוכל להמשיך לספק את המידע ולתחזק את האתר. כל תרומה, גדולה או קטנה תהיה לעזר רב. לתרומה נוחה ופשוטה דרך Pay Pal.

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה


תגובות

כתיבת תגובה

קטגוריות A:B/ א-ב