קורונה וירוס·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה מבוססת צומח – קורונה

צוות חוקרים מקינגס קולג 'בלונדון, בית הספר לרפואה של הרווארד וחברת מדעי הבריאות ZOE ניתח נתונים של יותר מ -590,000 אנשים מארצות הברית ובריטניה שענו על סקר אודות המזונות שאכלו במהלך פברואר 2020 לדצמבר. החוקרים נעזרו ביישומון ZOE COVID, ששימש למעקב אחר התפרצויות קוביד-19 בבריטניה. בתחילת דצמבר 2020, 19 אחוזים מאותם 590,000 משתמשים אומתו עם קוביד-19 בהתבסס על תסמינים ותוצאות בדיקות PCR.
החוקרים יצרו רבעונים של תזונה כאשר הבריאה ביותר הכילה 2 מנות פרי ו-3 מנות ירק ליום, 200 גרם דגי סלמון או סרדינים בשבוע ומיעוט של מזונות מעובדים. התזונה הכי פחות בריאה הכילה פחות מ-2 מנות פרי ליום ומעט מאוד מנות ירק עד בכלל לא במהלך כל השבוע ומנגד כמות גדולה של מזונות מעובדים, חטיפים ומשקאות מסוכרים.
את תוצאות המחקר שלחו ביוני 21 לג'ורנל BMJ לאישור וניתן למצוא אותו בגרסת preprint ב-medRxiv.
החוקרים מצאו יותר מקרים של קוביד-19 בקרב בעלי דיאטות עם ציון באיכות נמוכה
החוקרים מצאו כי היו 72 לכל 10,000 חודשי אדם בקרב משתמשים עם דיאטות בעלות ציונים גבוהים. ו-95 מקרים בקרב משתמשים עם דיאטות עם ציונים נמוכים.
בסך הכל הם מצאו כי אנשים עם דיאטות בעלות ציונים גבוהים היו בסיכון נמוך ב -10% לחלות בקוביד-19 ו- 40% לחלות קשה במחלה בהשוואה לאנשים עם דיאטות עם ציונים נמוכים.
בהתחשב בתוצאות אלה, החוקרים העריכו כי ניתן היה למנוע כמעט רבע מהמקרים אם היו כולם אוכלים תזונה בריאה יותר.
דיאטות עם ציוני איכות גבוהים נקשרו גם למיקרוביום מעיים בריא ומגוון יותר. הם נקשרו לתוצאות בריאותיות חיוביות שונות, כולל דלקת מופחתת ורמות שומנים וגלוקוז בדם בריאים יותר. החוקרים התייחסו לדיאטות בעלות ציונים גבוהים כדיאטות "ידידותיות למעיים".

People who consume plenty of fruit and vegetables and cut out processed foods 'are up to 40% less likely to fall severely ill with virus

eating a more plant-laden diet could 'improve your immune system' and 'potentially reduce your risk from Covid.

People who eat higher quality diets (with low levels of ultra-processed foods) have a healthier collection of microbes in their guts, which is linked to better health.

For the first time we've been able to show that a healthier diet can cut the chances of developing Covid
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9783301/People-eat-three-fruit-vegetables-day-40-likely-fall-severely-ill-virus.html

הדברים האלה מתיישרים עם המאמר הנוקב: "לתעשית המזון חלק עיקרי בחומרת החולי ומקרי המוות מקוביד-19 והממשלות עוסקות בכאילו".
וכן ניתן למצוא גם את הקשר בין התזונה למיקרוביום לסיבוכים בריאה בפוסט: "תזונה מיקרוביום וריאות – וירוס קורונה" וגם בפוסט: "הרכב המיקרוביום משקף את חומרת המחלה ואת חוסר התפקוד של מערכת החיסון בחולים עם קוביד-19"

במחקר שנערך לאחרונה בנושא תזונה, מדענים סקרו את האופן שבו שינויים בתזונה יכולים להשפיע על הידבקות בתסמונת הנשימה החמורה החריפה SARS-CoV-2.
החוקרים מציינים שהוכח כי דיאטה מסוגלת להפחית דלקת אצל אנשים, מה שעלול להפחית את הרגישות לקורונה. בפרט, התזונה הים תיכונית קשורה לירידה בתנגודת לאינסולין, עלייה באינקרטינים (הורמונים המופרשים לאחר אכילה שמעודדים ייצור אינסולין), לחץ דם נמוך ועוד מספר השפעות מועילות.
המזונות והרכיבים התזונתיים הנצרכים בתזונה ים תיכונית מביאים לעלייה בפוליפנולים שיכולים לחסום ציטוקינים פרו-דלקתיים. בנוסף, דיאטה זו עשירה בחומצות שומן אומגה 3 שיכולות להפחית רמות של מתווכים פרו-דלקתיים. אנשים רבים שצורכים דיאטה זו הוכחו כבעלי רמות מוגברות של אדיפונקטין, בעל השפעות הקשורות לאנרגיה תאית וכן השפעות אנטי דלקתיות.
החוקרים מסקרים גם השפעות של ויטמינים ורכיבים נוספים:

  • ויטמין D יכול לפעול כאימונומודולטור על ידי הגברת הייצור של פפטידים אנטי-מיקרוביאליים (דפנסין בטא-2 וקתליצידין) בתאי מערכת החיסון שיכולים לסייע בשיבוש קרומי תאי הפתוגן. כמו כן, הוכח שויטמין מעכב תאי TH1, מפחית רמות של ציטוקינים מעודדי דלקת ומקדם יצירת תאי Treg שיכולים למנוע מהגוף להיכנס לשלב הפרו-דלקתי המוגבר.
    מחקרים קודמים הראו כי תוספת של ויטמין D יכולה להפחית חומרה של מחלה ויראלית, כמו גם להפחית את הסיכון לזיהום חריף בדרכי הנשימה. אנשים עם רמות נמוכות של ויטמין D נוטים יותר להיות חיוביים לקוביד-19.
  • ויטמין C מפחית את רמות (TNF-α) וציטוקינים פרו-דלקתיים אחרים. יש לציין כי TNF-α היה מעורב בכניסה של SARS-CoV-2.
    צריכה מוגברת של ויטמין C מקדמת את הייצור של אינטרלוקין 10 (IL-10), שולטת עוד יותר בדלקת, ובכך מפחיתה את חומרת המחלה ומחזקת את מחסום האפיתל של הריאות. מחקרים שבדקו ישירות את תפקידו של ויטמין C הראו תוצאות חלוקות, כאשר חלקם הגיעו למסקנה שאין השפעה ואחרים הראו ירידה משמעותית בתמותה ומשך הישרדות ממוצע גבוה יותר.
  • גלוטתיון (GSH) הוא נוגד חמצון שהוכח כמעכב את הפעלת הגורם הגרעיני κB (NF-κB), ובכך מפחית איתות שיכול להגביר את הדלקת. GSH גם קיים ברמות גבוהות מאוד בנוזל הרירית של הריאות כדי להגן על תאי אפיתל.
    N-אצטילציסטאין (NAC), שהוא המבשר ל-GSH, יכול גם לחסום את הפעלת NF-κB. חולי COVID-19 הוכחו כבעלי ריכוז מופחת משמעותית של GSH, שלרמות שלו יש קשר עקיף עם חום ומשך האשפוז. מחקרים הראו ש-NAC הפחית את משך השהות בטיפול נמרץ בחולים עם תסמינים חמורים.
  • אבץ – מחסור באבץ יכול לסכן את יכולת החסימה של הריאות (respiratory barrier) עקב וויסות העל של (IFN-γ) ו-TNF-α, כמו כן רמות מספיקות יכולות לשמור על קטנין-בטא וקדהרין -E.
    אבץ הוא גם מולקולה אימונומודולטורית ויכול למנוע ייצור יתר של ציטוקינים, ובכך לסייע במניעת תגובות היפראימוניות. מינרל זה מסוגל גם לעכב באופן ישיר שכפול ויראלי.
    מחקרים שמודדים את ההשפעה של אבץ כנגד SARS-CoV-2 גילו קשר בין רמות נמוכות של אבץ בפלזמה למצוקה נשימתית חמורה. מתאמים שליליים מובהקים דווחו גם בין רמות אבץ בסרום לבין חלבון C-reactive ו-IL-6, שניהם סמנים של דלקת. יש לציין כי השילוב של אבץ עם ויטמין C הוכח כמפחית את הזמן הדרוש לתסמיני COVID-19 להשכך.
  • חומצות שומן אומגה 3 ידועות מזה זמן רב כמשפיעות על אפנון חיסוני ויכולות לפעול כמתווכים אנטי דלקתיים. תרכובות אלו מפחיתות דלקת באמצעות ויסות מטה של ​​מסלול NF- κB ומסוגלות להפחית את הייצור של IL-1.
    ניסויים קליניים שחקרו את ההשפעות של חומצות אלו נגד COVID-19 הראו שיפור משמעותי במספר גורמים המעידים על בריאות, כמו גם שיעורי הישרדות גבוהים יותר. יש לציין שדיאטות עשירות בחומצות שומן אומגה 3 קשורות בסיכון מופחת משמעותית לכשל של איברים, הפחתת משך ונטילציה וסיכון כללי לתמותה.

החוקרים מסכמים שהמחקר הנוכחי מצביע על כך שמצב תזונתי יכול לשחק תפקיד משמעותי הן בניהול והן במניעה של COVID-19. להשפעות האנטי-דלקתיות של הדיאטה הים תיכונית, כמו גם דיווחים מוקדמים על יעילותם של ויטמינים מסוימים, יש פוטנציאל למנוע כמה מהתסמינים החמורים ביותר של COVID-19.

מחקרים נוספים שאני אספתי בתקופת הקורונה:

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s