מיקרוביום - פרוביוטיקה·מעי רגיז (IBD)

חלבון P-gp מיקרוביום ומחלות מעי דלקתיות

  1. מחלות מעי דלקתיות קשורות באחוזים מסוימים לגנטיקה ובעיקר לתנאים סביבתיים הכוללים דיאטה, פעילות גופנית, אורח חיים ושימוש באנטיביוטיקה.
    קוליטיס כיבית, הצורה הנפוצה ביותר של מחלות מעי דלקתיות ברחבי העולם, היא מחלה כרונית, מתישה ללא מרפא. התסמינים כוללים כאבי בטן, התכווצויות קשות, שלשולים מתמשכים או עצירות, ירידה במשקל ודלקת מעיים קשה. בעוד שהטיפולים הרפואיים הנוכחיים יכולים להפחית דלקת ותסמינים, אין היום שום דבר זמין לטיפול בבסיס המחלה.
  2. גליקופרוטאינים הן תרכובות של חלבון עם פחמימה שמשמש בעיקר עבור חלבונים שפעולתם נדרשת מחוץ לתא, לדוגמה: נוגדנים, הורמונים ואנזימים.
    חלבון P-glycoprotein (P-gp) הוא סוג של חלבון חשוב שמאפשר למעי לתקשר עם מערכת החיסון דרך דופן המעי.
    אחד התפקידים שלו הוא לשאוב מהתאים כימיקלים שאינם טבעיים שעשויים להזיק לתא.
    בשנים האחרונות הרפואה מודאגת בגללו בכל הקשור לטיפולים נגד סרטן בגלל יכולתו לשאוב תרופות כימותרפיות מתאי הסרטן, ובכך להפחית את יכולתן של התרופות להילחם בגידולים[1]. עם זאת, החלבון הזה מועיל בסיוע למעי לשמור על הומאוסטזיס – כלומר, מצב של שיווי משקל שבו דלקת כרונית מאופקת. רמות גבוהות של חלבון זה מתאימות למעי בריא ומנגד במחלות מעיים דלקתיות, נראה שהביטוי שלו מופחת.
    *** הערת שוליים – זה לא המנגנון היחיד שגורם לעמידות לכימותרפיה (מומלץ לקרוא)
  3. במיקרוביום האדם יש יותר מ-100 טריליון אורגניזמים מיקרוביאליים שונים במעיים שלנו – זה פי 10 יותר מכל התאים האנושיים בגוף. והוא חיוני בשמירה על בריאותנו.
    קהילות מיקרוביאליות שונות חיות כמעט בכל חלק בגוף האדם ועליו, כולל על העור, באף ובמעיים. לאף אדם אין את אותו מיקרוביום. המיקרוביום של המעי שלנו משתנה במהלך חיינו ותלוי במידה רבה בחיידקים המועברים אלינו מהלידה ומהתזונה (סיבים ומזונות מותססים).
    הפרעות למיקרוביום קשורות למחלות כולל מחלות מעי דלקתיות.
    באופן כללי, ידוע כי איזון מתאים של חיידקים קשור למעי בריא. איזון זה עלול להיות מופרע על ידי שינויים בתזונה. בפרט, תזונה מערבית עשירה בסוכרים ושומנים פשוטים, ודלה בחלבון מהצומח, נקשרה לירידה בכמויות החיידקים במעיים המייצרים חומצות שומן קצרות שרשרת וחומצות מרה משניות.
תזונה מערבית פוגעת במערכת החיסון במעיים בדרכים העלולות להגביר את הסיכון לזיהום ולמחלות מעי דלקתיות.
תזונה עשירה במזונות מהחי, מזונות מעובדים וסוכר משפיעה לרעה על המיקרוביום ומעלה סיכון למעי דלקתי (IBS/IBD).

צוות בינלאומי של מדענים מאוניברסיטת באת' (אנגליה) ומבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מסצ'וסטס זיהה קשר חדש בי תפקוד P-gp המשפיע לטובה על דלקות במעיים, כגון קוליטיס כיבית ומחלת קרוהן, למולקולות מסוימות המיוצרות על ידי המיקרוביום. שתי הקבוצות של מולקולות שזוהו על ידי מחברי המחקר הן חומצות שומן קצרות שרשרת וחומצות מרה משניות.
שתי המולקולות קיימות במעיים בכמויות בריאות רק כאשר חיידקים מסוימים מקבלים את התנאים הנכונים לשגשג במיקרוביום. חיידקים אלו תורמים לעיכול מרכיבי מזון, כגון סיבים וירקות עלים ירוקים. ממצאי החוקרים תומכים במאגר ההוכחות ההולך וגובר לכך שבריאות המיקרוביום של האדם, ולפיכך רווחתו הכללית, קשורה קשר הדוק לתזונה.

במחקר קודם, צוות החוקרים הוכיח כי P-gp משחרר תרכובות אנטי דלקתיות למעי. מולקולות אלו, הידועות כאנדוקנבינואידים, דומות מבחינה כימית לקנאביס אך ​​מיוצרות על ידי גוף האדם, והן המפתח לשמירה על הדלקת במעיים. אם האנדוקנבינואידים הללו מופחתים או אינם קיימים, הדלקת עלולה להתלקח. המולקולות שזוהו במחקר החדש שפורסם בספטמבר 21 בג'ורנל Microbiome מנחות את P-gp לשחרר את המולקולות האנדוקנבינואידיות החשובות כל כך.
החוקרים מציינים שבמחקרים הקודמים הם ראו שלחלבון P-gp חשיבות בשני מסלולים מנוגדים: פרו ואנטי דלקתי, כלומר הוא חשוב בויסות תהליך דלקת תוך שמירה בריאות המעיים: בהיעדר זיהום, מסלול ה-P-gp האנטי דלקתי פעיל לדיכוי דלקת מיותרת, בעוד המסלול הפרו-דלקתי מוכן להשיק תגובה חיסונית להגנה מפני זיהום במעיים. במחלות מעי דלקתיות האיזון הזה מנוהל בצורה גרועה.

המחקר החדש מראה לראשונה את חיידקי הליבה החשובים לוויסות רמות P-gp במעיים ואת יכולתו לתפקד. החוקרים זיהו 2 משפחות של חיידקים שמייצרות חומצות שומן קצרות ותוצר משני ממיצי מרה.

We have identified a “functional core” microbiome of the intestinal gut community, specifically genera within the Clostridia and Bacilli classes, that is necessary and sufficient for P-gp induction in the intestinal epithelium
Metagenomic analysis of this core microbial community revealed that short-chain fatty acid and secondary bile acid production positively associate with P-gp expression. We have further shown these two classes of microbiota-derived metabolites synergistically upregulate P-gp expression and function

2 מאמרים קודמים שמציגים קשר נוסף בין מיקרוביום – מיצי מרה – מערכת חיסון
חומצות מרה – מיקרוביום – תאי T
מיקרוביום – אנזים BSH – תזונה פרהביוטית (FOS).

דברים נוספים הקשורים למיקרוביום שעוזרים ל-IBD
הקשר בין חשיפה לשמש ויטמין די ומיקרוביום במניעה וטיפול של מחלות.
חיידקים טובים ויטמין A ומערכת החיסון.
פרוביוטיקה.

דברים נוספים שעוזרים למנוע ולשפר את המצב
כורכום
רימונים ופירות יער [2][3]
מנגו
משקה נוני אורגני
שמן זית
ויטמין די וחשיפה לשמש מגיל ינקות
דפוסי התנהגות וחשיבה.

איך שומרים על מיקרוביום מגוון ובריא?
תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים! 
ולהמנע ממגע וצריכה של:
הרבה מאוד תרופות משנות לרעה את הרכב המיקרוביום ובמיוחד אנטיביוטיקה.
השילוב של תרופות עם חשיפה לתעשיות מזהמות הוא המקור לכל הסיבוכים והמוות
מונסנטו – גלייפוסט – מיקרוביום
מיקרוביום פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs)
תרכובות משבשות מערכת אנדוקרינולוגית (EDC's) – והקשר לסיבוכים של מחלות זיהומיות לרבות קוביד-19
מזון מעובד [2][3][4][5]/ מסוכר

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s