ילדים·מזון (אולטרה) מעובד·מחלות לב וכלי דם·פעילות גופנית

צריכת מזונות מעובדים נקשרה לרמות נמוכות יותר של כושר גופני אצל ילדים

הורים יקרים.
זה לא פינוק וזה לא באמת מזון.
תחסכו מהילדים שלכם את המפגעים של המזונות המעובדים קראנצ'ים וטעימים ככל שיהיו.
אין בהם שום דבר בריא, רק חולי הם מייצרים.
מחקרים קודמים רבים הראו כי צריכת מזונות מעובדים קשורה לסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם במבוגרים, תופעות של השמנה ומחלות מטבוליות אחרות וגם סרטן.

מחקר שהוצג ביוני 22 ב NUTRITION 2022 LIVE ONLINE, מפגש הדגל השנתי של האגודה האמריקאית לתזונה בחן את הקשר בין כושר גופני למזונות אולטרה-מעובדים בשלבים שונים של הילדות, החוקרים ניתחו נתונים מסקר הכושר הלאומי לנוער (NHANES National Health and Nutrition Examination Survey).
סקר זה משנת 2012 השתמש בראיונות ובמבחני כושר כדי לאסוף נתונים על פעילות גופנית, רמות כושר וצריכת מזון עבור אצל יותר מ-1,500 ילדים בארה"ב בגילאי 3-15.
מזונות מעובדים סווגו במחקר זה וכוללים חטיפים ארוזים, דגני בוקר, ממתקים, משקאות מוגזים ומסוכרים, יוגורטים ממותקים, מרקים משומרים ומזונות מוכנים כמו פיצה, נקניקיות, המבורגרים וחטיפי עוף.
מזונות מעובדים במיוחד זוהו באמצעות NOVA, שמסווג פריטי מזון ומשקאות לפי הרמה של עיבוד מזון.
עבור ילדים בני 5 ומטה, החוקרים השתמשו בהתפתחות תנועתית כמדד לכושר גופני.

הניתוח גילה שילדים עם ציוני ההתפתחות התנועתיים הנמוכים ביותר צרכו 273 קלוריות יותר ביום של מזונות מעובדים מאשר ילדים עם ציוני ההתפתחות התנועתית הגבוהים ביותר.
באופן כללי ילדים בגילאי 3-5 שצרכו יותר מזונות מעובדים היו בעלי כישורי תנועה גרועים יותר מאשר ילדים שצרכו פחות ממזונות אלו.
כושר קרדיווסקולרי שימש כמדד כושר גופני בילדים הגדולים (12-15). המחקר הראה כי בני נוער ובני נוער עם כושר קרדיווסקולרי טוב צרכו 226 פחות קלוריות מדי יום ממזונות אולטרה-מעובדים מאשר אלו שלא היו בעלי כושר קרדיווסקולרי בריא.

זהו אחד המחקרים הראשונים שהראו קשר בין צריכה של מזונות אלו לבין רמות נמוכות יותר של כושר גופני אצל ילדים.

החוקרים מבהירים שהתנהגויות תזונה בריאות ופעילות גופנית מתבססות בגיל צעיר מאוד ושהממצאים מצביעים על הצורך לחנך משפחות לגבי דרכים חסכוניות להפחתת צריכת מזון אולטרה-מעובד כדי לעזור להפחית את הסיכון לבעיות לב וכלי דם בבגרות.

Healthy dietary and exercise behaviors are established at a very young age. Our findings point to the need to educate families about cost-effective ways to reduce ultraprocessed food intake to help decrease the risk for cardiovascular health problems in adulthood
https://nutrition.org/are-highly-processed-foods-bad-for-children/

איך ניתן לגרום לילדים לאכול מזון בריא ומגוון

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s