מזון (אולטרה) מעובד·תזונה מהחי - בשר אדום/ עופות

מחקר בחן את הקשר בין מזונות מעובדים ומזונות מהחי למוות מכל סיבה שהיא

חוקרי הבריאות של אוניברסיטת Loma Linda אומרים שצריכה גבוהה של מזונות מעובדים במיוחד וצריכה גבוהה של בשר אדום עשויים להיות אינדיקטורים לתמותה.
המחקר שלהם שפורסם בפברואר 22 בג'ורנל American Journal of Clinical Nutrition מוסיף לגוף הולך וגדל של ידע על האופן שבו מזון מעובד במיוחד ובשר אדום משפיעים על בריאות האדם ועל אריכות ימים.
בהשוואה לספרות העבר שניתחה את ההשפעות הבריאותיות של מזונות מעובדים ומוצרים מהחי, מחקר זה כלל את אחת מהקבוצות הגדולות ביותר, עם למעלה מ-77,000 משתתפים. המחקר גם מכיל בתוכו מגוון של דיאטות, כולל צמחוני ולא צמחוני מעובד ולא מעובד (צמחוני יכול להיות גם מעובד). כתוצאה מכך, התוצאות סיפקו תובנות חדשות לגבי מזונות מעובדים במיוחד כמכנה משותף של תמותה בקרב צמחונים ולא צמחונים, כלומר המחקר מבודד את ההשפעות הבריאותיות של מזון מעובד בתזונה – בין אם הוא צמחוני או לא.

Our study addresses the question of what can make a vegetarian diet healthy or unhealthy. It seems that the proportion of ultra-processed foods in someone’s diet is actually more important with respect to mortality than the proportion of animal-derived foods they eat, the exception being red meat

התוצאות גילו כי צמחונים שאכלו הרבה מזונות מעובדים כחלק מהתזונה שלהם התמודדו עם עלייה פרופורציונלית בתוצאות התמותה כמו לא צמחונים שאכלו הרבה מזונות מעובדים בתזונה שלהם.

שבעה חוקרי LLU אספו נתונים ממחקר עוקבה פרוספקטיבי תצפיתי בצפון אמריקה, שגויס מכנסיות Adventist Health Study-2, הכולל 77,437 משתתפות וגברים. המשתתפים מילאו שאלון תדירות מזון הכולל למעלה מ-200 פריטי מזון כדי לתאר את התזונה שלהם. הם גם סיפקו מידע אחר הקשור לבריאות, דמוגרפיה לרבות מין, גזע, אזור גיאוגרפי, השכלה, מצב משפחתי, שיעור השימוש בטבק ואלכוהול, פעילות גופנית, שינה, BMI ומצבים נלווים עם מחלות לב וכלי דם או סוכרת.
לאחר מכן ניתחו החוקרים את המידע הבריאותי והדמוגרפי של המשתתפים יחד עם נתוני התמותה שלהם, שסופקו על ידי מדד המוות הלאומי (National Death Index), למשך זמן ממוצע של כשבע שנים וחצי. לאחר מכן, החוקרים השתמשו במודל סטטיסטי כדי לעזור להם לשקול כל משתנה ללא תלות באחרים ולהפיק ניתוח תמותה ספציפי לסיבה.
הם התאימו את המודל הסטטיסטי שלהם כך שיתמקד בצריכת מזון מעובד במיוחד ללא קשר לגורמים אחרים כמו צריכת מזון מהחי או גיל. בכך, החוקרים מצאו שלאנשים שבסך הכל מזון אולטרה מעובד היה מחצית מהערך הקלורי של התזונה היתה עליה של 14% בתמותה בהשוואה לאנשים שצרכו שמינית ​​מסך הקלוריות שלהם ממזון אולטרה מעובד.
מחברי המחקר מדווחים כי רמות צריכה גבוהות של מזונות מעובדים היו קשורים לתמותה הקשורה למחלות נשימה, נוירולוגיות וכליות – במיוחד מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון ומחלת ריאות חסימתית כרונית (גם אצל אנשים שמעולם לא עישנו).
החוקרים לא מצאו רשק מובהק בין תזונה המבוססת על מזון מהחי באופן כללי, אבל לאחר שהחוקרים ניתחו מזונות המבוססים על בעלי חיים לתתי קטגוריות, הם מצאו עלייה מובהקת סטטיסטית של 8% בסיכון התמותה הקשור לצריכה מתונה (כ-40 גרם ליום = קציצה בינונית) של בשר אדום בהשוואה ללא בשר אדום.

אני הייתי מבקש לראות את הסיכון אצל אנשים שאוכלים 100 גרם בשר ויותר ליום.
אני הייתי מבקש לראות את ההבדלים גם בין כאלה שלא צורכים בכלל מזונות מעובדים ולא אוכלים בכלל מזונות מהחי.

המחקר הזה מחבר בין המאמרים בשר אדום ומעובד והקשר למוות ומה בנוגע לבשר לבן (עופות) ו- מזון מעובד – Ultra-processed – מעלה סיכון למחלות רבות מהם מתים בטרם עת. ומראה שאמנם מזון מעובד מזיק יותר מבשר אך לשניהם השלכות בריאותיות.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s