אוכמניות·אלצהיימר ודמנציה·מחלות מטבוליות·שיפור תפקודי המוח

לאוכמניות יש תועלת נוירוקוגניטיבית בקרב אנשים בגיל העמידה עם עמידות לאינסולין וסיכון מוגבר לדמנציה עתידית

חוקרים מאוניברסיטת סינסינטי בוחנים את היתרונות של פירות יער עבור אנשים עם סיכון גבוה יותר למחלת אלצהיימר ודמנציה במשך כמה שנים.
החוקרים מציינים שלמרות שלא שונות לחלוטין מפירות יער וצמחים אחרים אדומים וסגולים, לאוכמניות יש רמה גבוהה במיוחד של מיקרו-נוטריינטים ונוגדי חמצון הנקראים אנתוציאנינים. האנתוציאנינים מעניקים לאוכמניות את צבען ועוזרים להגן על הפרי מפני חשיפה עודפת לקרינה, גורמים זיהומיים ואיומים אחרים.
אותן תכונות שעוזרות לאוכמניות לשרוד את תנאי הסביבה, מספקות גם יתרונות לבני אדם, כמו הפחתת דלקת, שיפור תפקוד מטבולי ושיפור ייצור האנרגיה בתוך התאים.

מחקרים קודמים של צוות החוקרים התמקדו באוכלוסיות מבוגרות יותר, אך במחקר שפורסם באפריל 22 בג'ורנל Nutrients, הצוות רצה לחקור אנשים בגיל העמידה על מנת להתמקד במניעת דמנציה והפחתת הסיכון.

החוקרים מסבירים שכ-50% מהאנשים בארה"ב מפתחים עמידות לאינסולין, המכונה בדרך כלל טרום-סוכרת, בסביבות גיל העמידה. טרום סוכרת הוכח כגורם למחלות כרוניות. ומכיוון שהם ראו יתרונות קוגניטיביים עם אוכמניות במחקרים קודמים עם מבוגרים הם חשבו שהאוכמניות יכולות להועיל באנשים צעירים יותר עם תנגודת לאינסולין.
מחלת אלצהיימר, כמו כל מחלות ההזדקנות הכרוניות, מתפתחת לאורך תקופה של שנים רבות החל מאמצע החיים.

החוקרים רשמו 33 מטופלים מסביב לאזור סינסינטי בין הגילאים 50-65 שסבלו מעודף משקל, טרום סוכרת והבחינו בירידה קלה בזיכרון עם ההזדקנות. לאוכלוסייה זו יש סיכון מוגבר לדמנציה מאוחרת בחיים ולמצבים שכיחים אחרים.
במשך תקופה של 12 שבועות, המטופלים התבקשו להימנע מצריכת פירות יער מכל סוג למעט חבילה יומית של אבקת תוסף לערבב עם מים ולצרוך עם ארוחת הבוקר או הערב. מחצית מהמשתתפים קיבלו אבקות שהכילו שווה ערך לחצי כוס אוכמניות שלמות, בעוד החצי השני קיבל פלצבו.
המשתתפים קיבלו גם מבחנים שמדדו יכולות קוגניטיביות מסוימות היורדות בחולים עם הזדקנות ודמנציה מאוחרת, כגון תפקודים ניהוליים כמו זיכרון עבודה, גמישות מחשבתית ושליטה עצמית.
על פי המחקר אלו בקבוצה שטופלה באוכמניות הראו שיפור במשימות קוגניטיביות אלה.
לחולים בקבוצת האוכמניות היו גם רמות אינסולין בצום נמוכות יותר, כלומר המשתתפים שיפרו את התפקוד המטבולי והצליחו לשרוף בקלות יותר שומן לצורך אנרגיה.
החוקרים מציינים שקבוצת האוכמניות הציגה דרגה מתונה נוספת של תהליך הנקרא Mitochondrial uncoupling, תהליך תאי שנקשר לאריכות ימים ועקה חמצונית מופחתת. עקה חמצונית יכולה להוביל לתסמינים כמו עייפות ואובדן זיכרון.

החוקרים מסכמים שהתוצאה העיקרית מהמחקר הנוכחי היא שתוספי אוכמניות באופן שוטף לדיאטות בגיל העמידה בסיכון עשוי להוריד את הסיכויים לפתח דמנציה בסוף החיים.

In summary, this study demonstrated that blueberry supplementation has neurocognitive benefit in middle-aged individuals with insulin resistance and elevated risk for future dementia. We observed selective improvement of executive abilities consistent with the notion that ongoing blueberry intake can mitigate deficiencies or deficits, as has been observed numerous times in prior animal and clinical studies. The findings suggest that supplementation has potential for protection against future neurocognitive decline in vulnerable individuals

זה כמובן לא המחקר היחיד שמראה את יכולות האוכמניות כחלק מפירות יער שתומכים בפעילות קוגניטיבית, מניעת בעיות זיכרון, ופעילות מוטוריות הקשורות בגיל.

לדברים נוספים הקשורים לדמנציה/ אלצהיימר, מניעה וטיפול היכנסו.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s