נוגדי חמצון·פירות וירקות·פירות יער·פרקינסון·שוקולד - קקאו·תה ירוק·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

פלבנואידים עשויים להפחית את הסיכון לתמותה עבור אנשים עם מחלת פרקינסון

לפי קרן פרקינסון, יותר מ-60,000 אנשים מאובחנים עם פרקינסון מדי שנה בארצות הברית, ויותר מ-10 מיליון אנשים ברחבי העולם חיים עם המחלה[1].
מחלת הפרקינסון הינה מחלה כרונית פרוגרסיבית חשוכת מרפא, הפוגעת בתאי המוח המייצרים דופמין, המשמש להעברת אותות מהמוח למערכת העצבים המרכזית. עיקר פגיעתה של המחלה היא ביכולת תפקודו של החולה, אשר הופך עם הזמן לנכה בדרגה גבוהה ביותר, הנזקק לעזרה צמודה וקבועה בביצוע פעולות ולו הקלות ביותר.
בשלבים השונים מתבטאת המחלה ברעד, בנוקשות שרירים, בתנועות בלתי רצוניות ובלתי נשלטות, בדיבור בלתי ברור ומונוטוני, בירידה ביכולת ההבעה בפנים ובשפת הגוף. נוסף על כך, חלות הפרעות במערכות העיכול, השתן והשליטה בסוגרים. למחלה גם היבטים נפשיים כמו: ירידה בקוגניטיביות, דיכאון, חרדה והזיות[2].
הגורמים למחלה על פי רוב הדעות קשורים לעומס במזהמים ורעלנים, מצב הנקרא עקה חמצונית – בו נוירונים במוח נתונים ללחץ קיצוני בגלל חוסר איזון בין נוגדי חמצון ורדיקלים חופשיים (ROS).

אותה עקה חמצונית שגורמת לפרקינסון, נגרמת כמו בכל המחלות האחרות עקב תעשיה מזהמת לרבות חומרי הדברה – פירטרואידיםחומרי הדברה אורגנופוספאטיםזיהום אוויר וכן שאר הדברים שגם מורידים ופוגעים בסימביוזה של המיקרוביום שכן הם חלק חשוב ועיקרי בתהליך ייצור דופמין

לכן על פי כל הגיון ישר, הדרך למנוע, לצמצם ולהועיל למחלה תהיה ריבוי של נוגדי חמצון דרך התזונה.

מחקר שפורסם בינואר 22 בג'ורנל Neurology מצא שפלבנואידים עשויים להפחית את הסיכון לתמותה עבור אנשים עם מחלת פרקינסון.

החוקרים מציינים שהמחקר הקודם שלהם מצא שכאשר אנשים ללא פרקינסון אכלו יותר פלבנואידים, זה היה קשור לסיכון נמוך יותר לפתח את המחלה בעתיד. ושהם רצו להמשיך ולחקור האם צריכת פלבנואידים יכולה להיות קשורה להישרדות טובה יותר אצל אנשים שכבר אובחנו עם פרקינסון.

Our group’s previous research found that when people without Parkinson’s ate more flavonoids, it was associated with a lower risk of them developing the disease in the future. We wanted to further explore whether flavonoid intake could be linked to better survival in individuals who had already been diagnosed with Parkinson’s

הנתונים למחקר החדש הגיעו מ-2 מקורות: מחקר הבריאות של האחיות (NHS) ומחקר המעקב של מקצועני הבריאות (HPFS). ה-NHS החל בשנת 1976 עם 121,700 אחיות מוסמכות בגילאי 30 עד 55 שנים, וה-HPFS החל 10 שנים מאוחר יותר עם 51,529 אנשי מקצוע בתחום הבריאות בגילאי 40 עד 75 שנים.
המחקר כלל 599 נשים מ-NHS ו-652 גברים מ-HPFS שאובחנו עם PD במהלך המעקב והיו להם נתונים תזונתיים זמינים. הגיל הממוצע של שתי הקבוצות בזמן אבחון הפרעת PD היה כ-72.
המשתתפים במחקרים אלה ענו על שאלונים בהתחלה ולאחר מכן דו-שנתי, עם שאלות ספציפיות למזון שנשאלו כל 4 שנים. צריכה של סוגים שונים של פלבנואידים חושבה על ידי הכפלת תכולת הפלבנואידים של כל מזון בתדירות שלו.
המשתתפים חולקו ל-4 קבוצות צריכה כאשר האנשים בקבוצה הגבוהה ביותר צרכו כ-673 מיליגרם (מ"ג) של פלבנואידים בכל יום ואילו אלו בקבוצה הנמוכה ביותר צרכו כ-134 מ"ג.
(*** לצורך המחשה בתותים יש כ-180 מ"ג פלבנואידים למנה של 100 גרם, בעוד בתפוחים יש כ-113).
האבחנה של PD דווחה בעצמה בהתחלה, ולאחר מכן אושרה על ידי נוירולוג שבדק את הרשומות הרפואיות. משך המעקב הממוצע היה 33 שנים.
עד סוף המחקר, 944, או 75%, מהמשתתפים מתו. מתוכם, 513 אנשים מתו מפרקינסון, 112 מתו ממחלות לב וכלי דם ו-69 מתו מסרטן שונים.

החוקרים מציינים שבשתי הקבוצות שצרכו יותר פלבנואידים היו גם בסבירות גבוהה יותר לבעלי הרגלים בריאים אחרים: הם מעולם לא עישנו, היו פעילים יותר פיזית, והיו בעלי צריכת גבוהה יותר של ויטמין C, ויטמין E ובטא-קרוטן.

המחקר מצא שצריכה גבוהה יותר של פלבנואידים לפני אבחנה הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר למוות מכל סיבה שהיא אצל גברים (47% בממוצע), אך לא אצל נשים (7% הממוצע), לאחר התאמה לגיל, מצב עישון, צריכת אנרגיה כוללת ומשתנים אחרים. המחברים לא היו בטוחים אם ההבדלים נובעים ממקריות, גנטיקה, גורמים דלקתיים או הורמונים המשחקים תפקיד. עם זאת החוקרים אומרים, שלאחר האבחון, לא היו הבדלים בין גברים לנשים בהשפעה על תמותה וצריכת פלבנואידים.
לאחר התאמה לגורמים כמו גיל וסך הקלוריות, לקבוצת צרכני הפלבנואידים הגבוהים היה סיכויי הישרדות גבוהים ב-70% בהשוואה לאנשים בקבוצה הנמוכה ביותר.

After adjusting for factors like age and total calories, the group of highest flavonoid consumers had a 70% greater chance of survival compared to people in the lowest group.

החוקרים גם ניתחו את ההשפעות של פלבנואידים בודדים. הם מצאו כי לאלו שנמצאים ברבעון העליון האחוזים המובילים של צרכני אנתוציאנינים – הנמצאים ביין אדום ופירות יער – היו בעלי שיעור הישרדות גבוה יותר ב-66% בהשוואה לאלו שברבעון התחתון. בנוסף, לצרכנים ברבעון העליון של flavan-3-ols – המצויים בתפוחים, תה ויין – היה שיעור הישרדות גבוה ב-69% בהשוואה לאלה שברעון התחתון.

החוקרים אמרו כי למרות שהמחקר לא בדק את המנגנונים הבסיסיים שעלולים לגרום לקשר זה, הם הציעו כמה אפשרויות פלבנואידים הם נוגדי חמצון, כך שייתכן שהם מורידים רמות דלקת עצבית כרונית. ייתכן גם שהם עלולים לקיים אינטראקציה עם פעילות אנזימים ואיבוד נוירונים איטי ויכולים להגן מפני ירידה קוגניטיבית ודיכאון, אשר שניהם קשורים לסיכון גבוה יותר לתמותה.

Flavonoids are antioxidants, so it’s possible they could be lowering chronic neuroinflammation levels. It’s also possible they may interact with enzyme activities and slow neuron loss and could protect against cognitive decline and depression, which are both associated with higher mortality risk
https://www.ajmc.com/view/berries-red-wine-linked-to-longer-survival-in-patients-with-parkinson-disease

דברים נוספים שנמצאו עוזרים לפרקינסון: כורכום, רימונים, אשווגנדה, זעפרן, גדילן מצוי, פטרית קורדיספס, אסטזנטין, קוורצטין, אומגה 3, מאש, קליפת שומשום, משקה נוני.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s