בריאות העין·גוג'י·כבד - הגנה וניקוי·כבד שומני·מחלות כליה·מחלות לב וכלי דם·מערכת חיסון·מערכת עצבים·מתכות כבדות·נוגדי חמצון·סיבים תזונתיים·עופרת

גוג'י ברי – בריאות לעיניים ועוד

חופן של גוג'י ברי מגביר את צפיפות הפיגמנטים המגנים בעין ובכך עוזר במניעת ניוון מקולרי של העין.

גוג'י – מבין פירות היער המוערכים ביותר ויש אף המכנים אותם מעיין הנעורים. הגוג'י הוא פרי גרגרים שמקורו בסין, היום ניתן למצוא אותו גם בגינות בישראל.
בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים אודותיו. נמצא שהוא עוזר מאוד למניעה ולריפוי מחלות שונות ובכללן מחלות כרוניות. צבע הפרי הוא כתום-אדום מה שמעיד על הימצאות קרטנואידים, בעיקר בטא קרוטן, לוטאין ואסטזנטין ולהם התמחות ספציפית בשמירה על כלי דם, לב, מוח כבד ועיניים (לרבות גלאוקומה) בשל הפעילות נוגדת החמצון שלהם[1].
את הפירות אפשר לאכול כטרי מהשיח, מיובשים, מבושלים או כחלק מתה צמחים. מכינים מהם מיצים, שייקים, יינות וגם תרופות טבעיות. פירות היער היבשים הם מרכיב נפוץ במרקים סיניים והם פופולריים כתה צמחים. הם דומים לצימוקים ונאכלים כחטיף.

ניוון מקולרי של העין (AMD) הוא הגורם המוביל לאובדן ראייה בקרב אנשים מבוגרים, ומוערך כי הוא משפיע על יותר מ-11 מיליון בארצות הברית ו-170 מיליון בעולם. המחלה הזו משפיעה על שדה הראייה המרכזי ויכולה להשפיע על יכולתנו לקרוא או לזהות פרצופים.

במחקר שפורסם בדצמבר 21 בג'ורנל Nutrients החוקרים מצאו כי 13 משתתפים בריאים בגילאי 45 עד 65 שצרכו 28 גרם (בערך אונקיה אחת, או חופן) של גוג'י ברי חמש פעמים בשבוע במשך 90 יום, הגבירו את צפיפות הפיגמנטים המגנים בעיניהם. לעומת זאת, 14 משתתפי מחקר שצרכו תוסף מסחרי לבריאות העין באותה תקופה לא הראו עלייה.
הפיגמנטים שגדלו בקבוצה שאכלה גוג'י ברי, לוטאין ואסטזנטין, מסננים אור כחול מזיק ומספקים הגנה נוגדת חמצון. שניהם עוזרים להגן על העיניים במהלך ההזדקנות.
החוקרים מציינים שרכיבים אלה הם כמו כמו קרם הגנה לעיניים שלך. ושככל שהלוטאין והאסטזנטין ברשתית גבוהים יותר, כך יש יותר הגנה.
המחקר מצא שאפילו בעיניים בריאות רגילות, ניתן להגביר את הפיגמנטים האופטיים הללו עם מנה יומית קטנה של גוג'י ברי.

Lutein and zeaxanthin are like sunscreen for your eyes. The higher the lutein and zeaxanthin in your retina, the more protection you have. Our study found that even in normal healthy eyes, these optical pigments can be increased with a small daily serving of goji berries

עוד אומרים החוקרים כי ברפואה הסינית, לגוג'י ברי יש תכונת "eye brightening" (הבהרת עיניים). ומכיוון שקיימים סוגים רבים של מחלות עיניים, ולא ברור לאיזו מחלה מכוונת 'הבהרת עיניים' הם החליטו לחקור את התרכובות הביו-אקטיביות בגוג'י ברי ומצאו שהם מכילים כמויות גבוהות של לוטאין ואסטזנטין, הידועים כמפחיתים את הסיכון למחלות עיניים הקשורות לניון מקולרי.
החוקרים מדגישים שצורת האסטזנטין בגוג'י ברי היא גם צורה בעלת זמינות ביולוגית גבוהה, כלומר היא נספגת בקלות במערכת העיכול כך שהגוף יכול להשתמש בה.
החוקרים מסכמים שהמחקר מראה כי גוג'י ברי, שהם מקור מזון טבעי, יכולים לשפר את הפיגמנטים המקולריים של משתתפים בריאים מעבר ללקיחת תוספי תזונה במינון גבוה ושהשלב הבא שלהם יהיה בדיקת גוג'י ברי בחולים עם AMD בשלב מוקדם.

Our study shows goji berries, which are a natural food source, can improve macular pigments of healthy participants beyond taking high-dose nutritional supplements. The next step for our research will be to examine goji berries in patients with early-stage AMD
https://www.ucdavis.edu/health/news/dried-goji-berries-may-provide-protection-against-age-related-vision-loss

מחקרים נוספים שמקשרים בין גוג'י למחלות ניוון עיניים [1][2][3][4][5][6][7][8].

דברים נוספים שגוג'י נמצא טוב עבורם:

  • איזון פרופיל שומני (כולסטרול, טריגליצרידים) והגנה על כלי דם ולב לרבות השמנה [1][2][3][4][5][6][7][8].
    איזון סוכר [1]
  • הגנה על הכבד, כבד שומני [1][2][3][4 – פתלאטים].
    אנצפלופתיה כבדית [1]
  • הגנה על מערכת העצבים ומניעת מחלות הקשורות לניוון המוח [1][2][3][4][5-מנופאוזה], סיאטיקה [1], הנטינגטון [1].
  • חוסן ותחושה כללית (שיפור ביצועים נוירולוגיים/פסיכולוגיים ואת תפקודי מערכת העיכול והחיסון לרבות שפעת) גם במבוגרים – [1][2][3].
    מחלות הקשורות להזדקנות [1]
  • מזון פרהביוטי (מניעת דיסביוזה של המעי, מערכת חיסון, כלי דם, מוח) [1][2][3][4][5 -אסתמה].
  • מחלת ריאות כרונית (COPD) [1]
  • הגנה על הכליות – נפרופתיה סוכרתית [1][2], ספסיס[3], עופרת[4].
  • מעכב את הצמיחה של תאי סרטן שד אנושיים חיוביים לקולטן אסטרוגן על ידי שינוי חיובי בחילוף החומרים של אסטרדיול [1].
  • שיפור סיבולת שריר [1].

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s