הארקה - Grounding·כאבי ראש- מיגרנות·כאבים·מחלות לב וכלי דם·מערכת חיסון·מערכת עצבים·סטרס - מתחים

הארקה – Grounding

הארקה או grounding הוא עוד דבר שהצליחו לנתק מאיתנו. הכל היום זה דברים שמבודדים אותנו מלקבל אלקטרונים מהאדמה. בטונדות, דשא סינתטי, משטחי פלסטיק, נעלים וכו'. האלקטרונים האלה הם בדיוק אותו דבר כמו נוגדי חמצון ולכן תרגול של זה ייתן לגוף שלנו בריאות לב טובה יותר, מצב רוח משופר והפחתת כאב ורמות דלקת ואפילו אפקט של דילול דם ואלה הם רק כמה יתרונות ידועים בספרות הנוכחית[1][2].

"גוף המחקר הזה הוכיח את הפוטנציאל של הארקה להיות אסטרטגיה קלינית פשוטה, טבעית ונגישה נגד המגיפה העולמית של מחלות לא מדבקות, ניווניות, הקשורות לדלקת", ציין מחקר משנת 2017.[3]

כדי שיהיה יותר זמין לכם לרצות ולעסוק בזה אז להלן תמצות העיקר מבחינה מדעית:

  • מתח ושיפור מצב הרוח
    מחקר פיילוט אקראי כפול סמיות כלל 58 מבוגרים[4]. הנבדקים נחשפו ל-28 דקות עם סוליות גומי מבודדות, ולאחר מכן 28 דקות נוספות ללא.
    נראה כי הארקה משפיעה באופן משמעותי על התכונות האלקטרופיזיולוגיות של המוח והשרירים, מה שמרמז על הפחתת רמות הלחץ והמתחים הכוללים, כמו גם שינוי באיזון מערכת העצבים האוטונומית.

    במחקר קטן שנערך כדי להעריך אם הארקה משפרת את מצב הרוח, 40 נבדקים בוגרים היו מוארקים או לא מוארקים למשך שעה בזמן שהם נרגעו בכיסא נוח מצויד בכרית מוליכה, מחצלת וטלאים המחברים אותם לאדמה[5].
    בהתבסס על סקאלת Brief Mood Introspection, מצבי רוח נעימים וחיוביים השתפרו באופן מובהק סטטיסטית בקרב משתתפים מקורקעים, אך לא בקרב משתתפים מבוססי-דמה. ייתכן שהמגע של שעה אחת שיפר את מצב הרוח יותר מהצפוי על ידי הרפיה בלבד, ולכן מצדיק מחקרים נרחבים יותר.

    הארקה משפיעה באופן משמעותי על הפעילות החשמלית של המוח[6].
  • טיפול בכאב
    במחקר פיילוט, נראה כי הארקה משנה מדדים של פעילות מערכת החיסון וכאב, והראתה יתרונות נגד כאבי שרירים מושהים (DOMS) בקרב ארבעה מתוך שמונה משתתפים.[7]

    החוקרים בדקו גם את ההשפעות של הארקה על איכות החיים והכאב של מטפלים בעיסוי[8] הם צפו ב"השפעות מועילות עקביות" בתחומים הרלוונטיים ביותר למקצוע, כלומר שיפור בסמנים ביולוגיים דלקתיים, בצמיגות הדם ושונות קצב הלב (HRV), הממצאים מצביעים על כך שהארקה מועילה למטפלים בעיסוי במספר תחומים הרלוונטיים לעיסוקם, התומכת בבריאות הכללית ובאיכות החיים.

    מחקר ממרץ 15[9] מצא כי הארקה מפחיתה כאב ומשנה את מספר הנויטרופילים והלימפוציטים במחזור, ומשפיעה גם על גורמים כימיים שונים הקשורים לדלקת.
  • בריאות לב וכלי דם
    נראה כי הארקה מגבירה את המטען על פני השטח של תאי דם אדומים, ובכך מפחיתה את צמיגות הדם והתקבצות ומפחיתה באופן עמוק את הסיכון והאירועים הקרדיווסקולריים.
    מחקר משנת 2013 שפורסם על ידי Journal of Alternative and Complementary Medicine קובע שהליכה יחפה מפחיתה את צמיגות הדם, שהיא גורם מרכזי במחלות לב וכלי דם[10] צמיגות הדם מתארת ​​את העובי והדביקות של הדם, וככל שהיא נמוכה יותר, כך הדם זורם בקלות יותר בכלי הדם לכל הגוף.

    במחקר הידוע הראשון שמודד את ההשפעה של הארקה על לחץ דם גבוה, הרמות הסיסטוליות בקרב נבדקים עם לחץ דם גבוה ירדו כאשר הם הלכו יכפים על האדמה לפחות 10 שעות ביום במשך מספר חודשים[11] ירידת לחץ הדם ברמה הסיסטולית נעה בין 8.6-22.7% ובממוצע 14.3%.

    חוקרים צפו בשינויים בדופק, בקצב הנשימה, בחמצן בדם, באינדקס הפרפוזיה ובמוליכות העור במהלך ואחרי הארקת הנבדקים במשך 40 דקות[12]. החוקרים סיכמו שהתוצאות שראו מצדיקות מחקר נוסף כדי לקבוע כיצד הארקה משפיעה על הגוף. ושהארקה עשויה להיות חשובה להרפיה, תחזוקה בריאותית ומניעת מחלות.
  • שיפור התגובה החיסונית – הגנה מפני וירוסים נפוצים
    בשל ההשפעות האנטי-דלקתיות הטבעיות שלו על גוף האדם, הארקה עשויה להשפיע לטובה על מקרים של שפעת והצטננות[13] בנוסף להאצת התגובה החיסונית לאחר החיסון, הארקה גם משפרת את התגובה החיסונית על ידי העלאת רמות נוגדנים מסוג גמא גלובולין, החיונית להחלמה משפעת .

כל שנותר הוא להתחיל ל"האריק". וכל המרבה הרי זה משובח!
זה לא דורש כסף ומשאבים. זה הכי חינם והכי בקלות. כל שצריך הוא להוריד את הנעליים/סנדלים. למצוא אדמה/דשא/חול/חצץ/סלעים. ללכת, לשבת או לשכב. חשוב לציין שאמנם עץ הוא טבעי אבל לא כמשטח (דק).
והיה ופגשתם באדמה או דשא לח, זה המצב האופטימלי להארקה.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s