בריאות הנפש·ויטמין B12

מחסור בוויטמין B12 מגביר את הסיכון לדיכאון

מחסור ומצב נמוך של ויטמינים מקבוצת B כגון חומצה פולית וויטמין B12 נוכחים מאוד בקרב אנשים מבוגרים. באירלנד, אחד מכל שמונה מבוגרים מדווחים עם B12 נמוך, בעוד שצריכת מזונות עשירים בויטמין בי 12 וחסר שלו בדם דווחו בכל קבוצות הגיל באוכלוסיה האירית. חלק מההשלכות השליליות של מצב B12 נמוך יכולות לכלול אנמיה מגלובלסטית, פגיעה בתפקוד קוגניטיבי או נזק לכיסוי המגן (מעטפת המיאלין) המקיף את סיבי העצבים של המוח.

מדענים מהמחקר האורכי האירי על ההזדקנות (TILDA) פרסמו מחקר חדש שבוחן את הקשר בין מצב חומצה פולית וויטמין B12 והקשרים שלו עם שכיחות גדולה יותר של תסמיני דיכאון בקבוצה של קשישים המתגוררים בקהילה. המחקר שפורסם בדצמבר 21 בכתב העת British Journal of Nutrition, מראה שסטטוס נמוך של ויטמין B12 קשור לתסמיני דיכאון, אך מצא שחומצה פולית קשורה לדיכאון. הממצאים חושפים מידע רלוונטי למבוגרים, לבריאות הציבור ולקובעי מדיניות כדי להבין טוב יותר כיצד לזהות סיכונים ולאמץ אמצעי הגנה כדי לשפר את התוצאות הבריאותיות עבור אנשים בני 50 ומעלה.

המחקר בחן מדדים של חומצה פולית ו-B12 בפלזמה אצל אנשים בגילאי 50 ומעלה ואת השכיחות לדיכאון. החוקרים הבחינו כי לאלו עם מצב B12 חסר-נמוך הייתה סבירות מוגברת של 51% לפתח תסמיני דיכאון במשך 4 שנים.
ממצאים אלו נותרו חזקים גם לאחר פיקוח על גורמי התאמה רלוונטיים כגון פעילות גופנית, עומס מחלות כרוניות, מצב ויטמין D, מחלות לב וכלי דם ושימוש בתרופות נוגדות דיכאון.

חשוב להבין שהיום כבר ידוע שויטמין בי 12 יכול להיות חסר גם לאוכלי בשר, שכן רוב החיות לא מקבלות אותו מהטבע, אלא מתוסף. אז אם כבר תוסף, אני הייתי מעדיף לקבל אותו בצורת המתיל ויש גם אצות כמו ספירולינה ומנקאי ומזונות מותססים כמו טמפה שמכילים בי 12 בצורתו הטבעית

החוקרים מציינים שבהתחשב בעליית הבדידות והדיכאון בקרב מבוגרים לאחר תחילתן של מגבלות קוביד-19, מחקר זה מדגיש את החשיבות של הגברת צריכת B12 או תוספי מזון כדי לסייע בהפחתת גורמי סיכון פוטנציאליים לדיכאון בקרב מבוגרים.


Given the rise in loneliness and depression in older adults after the onset of COVID-19 restrictions, this study highlights the importance of increasing B12 intake or supplementation to help mitigate against potential risk factors of depression in older adults

ואני אוסיף שיש עוד הרבה מאוד דברים שכדאי לוודא כשמישהו נכנס לדיכאון או חרדות מלבד בי 12 שמופיעים בפוסט: "סטרס כרוני – שינוי במיקרוביום – הפחתת מטבוליטים אנדוקנבינואידים – דיכאון – הדרכים למניעה ולשיפור המצב" שנכתב לפני שנה ותוכלו למצוא בו גם את ההתייחסות לבי-12.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s