אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·מחלות לב וכלי דם·תוחלת חיים

רמות גבוהות וקבועות של אומגה 3 בדם מעלות תוחלת חיים ב-5 שנים

רמות חומצות שומן אומגה 3 בדם מהוות מנבא טוב לתמותה מכל סיבה שהיא כמו עישון,

צוות של חוקרים מארצות הברית וקנדה בחן את הקשר בין רמות גבוהות של אומגה 3 בדם לאירכות חיים ולמוות בטרם עת מכל הסיבות. המחקר שפורסם ביוני 21 בג'ורנל The American Journal of Clinical Nutrition , השתמש בנתונים מקבוצת מחקר ארוכת טווח, the Framingham Offspring Cohort, אשר עוקבת אחר תושבים בעיירה זו במסצ'וסטס מאז 1971.
המחקר ניתח נתונים על רמות חומצות השומן בדם אצל 2,240 אנשים מעל גיל 65, אשר היו במעקב של 11 שנים בממוצע. המטרה הייתה לאמת אילו חומצות שומן מתפקדות כמנבאים טובים לתמותה, מעבר לגורמים הידועים כבר. התוצאות מצביעות על כך שארבעה סוגים של חומצות שומן, כולל אומגה 3, ממלאים תפקיד זה.
החוקרים מצאו כי רמות אומגה 3 באריתרוציטים בדם (כדוריות דם אדומות) הם ניבוי סיכון לתמותה טובים מאוד. מסקנת המחקר היא כי בעל רמות גבוהות יותר של חומצות אלו בדם, מגדיל את תוחלת החיים בכמעט 5 שנים. לעומת זאת, להיות מעשן קבוע מוריד את תוחלת החיים ב -4.7 שנים, אותו הדבר שאתה מרוויח אם יש לך רמות גבוהות של חומצות אומגה 3 בדם.

Having higher levels of these acids in the blood, increases life expectancy by almost five years. In contrast, Being a regular smoker takes 4.7 years off your life expectancy, the same as you gain if you have high levels of omega-3 acids in your blood

המסקנות האלה קובעות שיש לאומגה 3 משמעות הפוכה לעישון, לא כי הוא מונע את נזקי העישון אלא כי הוא מונע את אותן מחלות שגורמות למוות בטרם עת. אין זה אומר שאומגה 3 מנטרל את הסכנה בעישון או תירוץ כל שהו להמשיך לעשן כי אומגה 3 יסדר הכל.. ממש לא! זה רק אומר שהאחד גורם למוות בטרם עת והאחר מונע מוות בטרם עת.

מה שעניין עוד את החוקרים שלא רק חומצות שומן מסוג אומגה 3 מעלים את תוחלת החיים, אלא גם חומצות שומן רוויות שנחשבו לאורך כל השנים כמעלות סיכון למוות בטרם עת.

The results indicate that four types of fatty acids, including omega-3, fulfil this role. It is interesting that two of them are saturated fatty acids, traditionally associated with cardiovascular risk, but which, in this case, indicate longer life expectancy. This reaffirms what we have been seeing lately, not all saturated fatty acids are necessarily bad
What we have found is not insignificant. It reinforces the idea that small changes in diet in the right direction can have a much more powerful effect than we think, and it is never too late or too early to make these changes

שומן הוא חשוב ובריא לכל נגזרותיו. מה שחשוב הוא למנוע את החמצון שלהם. הוא זה שמייצר את סתימות העורקים. ועדין שומן רווי מבחינתי לא אמור להיות העיקר. ומהשומנים האלה אני אעדיף את שמן הקוקוס ובוטנים מאשר זה של בעלי חיים בו מצטברים כל הרעלים שהחיה אוכלת.

מקורות מומלצים שלי לאומגה 3
מחקרים ומאמרים רבים מראים את החשיבות של אומגה 3 במניעה וטיפול של מחלות מהן מתים בטרם עת

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s