דיאטה ים תיכונית·הריון לידה וינקות·לידה מוקדמת·רעלת הריון·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה בריאה לפני ההריון ובמהלכה קשורה לסיכון נמוך יותר לסיבוכים

רעלת הריון היא סיבוך שעלול להיות קטלני להריונית ולעובר. התסמינים העיקרייים לרעלת הריון הם יתר לחץ דם והפרעה חריגה של חלבון בשתן וייתכנות לנזק לאיברים שמופיע בסוף ההריון או זמן קצר לאחר הלידה.
ברחבי העולם, היא מהווה גורם משמעותי למוות של האם והעובר וללידה מוקדמת. בארצות הברית, רעלת הריון מופיעה בכ-2-6% מהנשים, ופי שניים יותר בנשים שחורות בהשוואה לקבוצות אתניות אחרות. השכיחות שלה בישראל: 5%-3.

חוקרים במכון הלאומי לבריאות (NIH) ניתחו נתונים תזונתיים שנאספו פעמים רבות במהלך ההריון ממחקר NICHD Fetal Growth Study.
המחקר כלל 1887 נשים בהריון מהמכון הלאומי Eunice Kennedy Shriver לבריאות הילד והתפתחותו (Singletons). נשים דיווחו על צריכת המזון שלהם לאחר 8–13 שבועות הריון, והן ביצעו תזכורת תזונתית של 24 שעות גם בשבועות 16-22 ו-24-29 שבועות. החוקרים עקבו אחר סוכרת הריון (GDM), יתר לחץ דם הריון, רעלת הריון ולידה מוקדמת.
תזונה בריאה מוגדרת כאחת מ-3 אפשרויות: תזונה להורדת לחץ דם (DASH), תזונה על בסיס alternative Healthy Eating Index , שהיא תזונה למניעת מחלות לב וכלי דם, סוכרת וכדומה, ובסיסה המנעות ממזונות שמעלים סיכון ותזונה מבוססת ים תיכונית (AMED).
3 סוגי הדיאטות הללו לא שונות בהרבה וכולן מדגישות צריכת פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים וקטניות תוך הגבלת בשר אדום ומעובד.
תוצאות המחקר פורסמו ביוני 21 בג'ורנל The American Journal of Clinical Nutrition.
בסך הכל, החוקרים מצאו כי בעקבות כל אחת מהתזונות בזמן ההתעברות עד השליש השני היה קשור בסיכון נמוך יותר לסוכרת הריונית, יתר לחץ דם, רעלת הריון ולידה מוקדמת.
נשים עם ציון AHEI גבוה לאחר 16 עד 22 שבועות היו בסיכון נמוך ב -32% לסוכרת הריונית בהשוואה לנשים עם ציון AHEI נמוך.
נשים עם ציון DASH גבוה בשמונה עד 12 שבועות ו -16 עד 22 שבועות היו בסיכון נמוך ב -19% להפרעות בלחץ דם גבוה הקשורות להריון.
ציון AMED גבוה ב- 24 עד 29 שבועות או ציון DASH גבוה ב- 24 עד 29 שבועות נקשר לסיכון נמוך ב-50% ללידה מוקדמת.

מחקר פיני שפורסם בנובמבר 21 בג'ורנל European Journal of Nutrition מראה קשר בין תזונה מבוססת צומח להורדת סיכון סוכרת הריונית אצל הריוניות עם השמנת יתר, כלומר עם סיכון מוגבר מראש לסוכרת הריון.
המחקר מצא ירידה של 27% בסיכון לסוכרת הריון לתזונה מבוססת צומח (ירקות, פירות, פירות יער ומוצרי דגנים מלאים כמו גם שומנים בלתי רוויים) ומנגד מצא סיכון מוגבר של 27% לתזונה פרודלקתית מערבית טיפוסית (מעובד, מסוכרר, שומני מהחי, שומני טראנס)

Eating vegetables, fruit, berries, and wholegrain products as well as unsaturated fats is particularly important. These nutrients and foods reduce inflammation in the body and therefore also the risk of gestational diabetes. Mothers who are overweight or obese already before the pregnancy would most likely benefit from dietary guidance in early pregnancy

מחקר שפורסם באפריל 22 בג'ורנל Journal of the American Heart Association מאת הפקולטה לרפואה של ג'ונס הופקינס, סקר קבוצה מגוונת מבחינה אתנית של יותר מ-8,000 נשים והוסיף ראיות לכך ששמירה על תזונה בסגנון ים תיכוני יכולה להוריד את הסיכון לרעלת הריון ב-20% לפחות. גם לאחר ששללו מגוון גורמי סיכון אחרים.

לצורך המחקר, החוקרים סקרו 8,507 נשים שנרשמו למחקר Boston Birth Cohort בין השנים 1999-2014, פרויקט שנועד במקור לחקור את הגורמים הגנטיים והסביבתיים הקשורים ללידות מוקדמות. בסך הכל, 47% מהמשתתפים במחקר היו שחורים, 28% היו היספנים ו-25% הנותרים היו לבנים או גזעים אחרים. הגיל הממוצע היה 28 שנים.
המשתתפים התבקשו למלא סקר תזונתי תוך 24-72 שעות לאחר הלידה. השאלות התמקדו באיזו תדירות צורכים מזון בסגנון ים תיכוני במהלך ההריון. בהתבסס על התגובות, המשתתפים קיבלו ציון דיאטה ומוינו לשלוש קבוצות לצורך ניתוח והשוואה. ציונים גבוהים יותר שיקפו תדירות גבוהה יותר של צריכת מזון ים תיכוני.
בסך הכל 10% מהנשים שנסקרו (848) פיתחו רעלת הריון. לאחר התאמת הקבוצות לגיל, גזע, השכלה, מצב משפחתי, עישון, הריונות קודמים והשמנה, החוקרים מדווחים כי:

  • בהשוואה לנשים שקיבלו ציון בקבוצה הנמוכה ביותר, נשים שקיבלו ציון בקבוצה הבינונית והגבוהה היו בסיכון נמוך ב-28% וב-22% (בהתאמה) לרעלת הריון.
  • נשים שחורות שהקפידו על דיאטה בסגנון ים תיכוני וקיבלו ציון בקבוצה הגבוהה ביותר היו בסיכון מופחת ב-26% לרעלת הריון בהשוואה לאלו שקיבלו ציון בקבוצה הנמוכה ביותר.
  • נשים שנכנסו להריון עם יתר לחץ דם כרוני היו בסיכון גבוה פי תשעה לרעלת הריון בהשוואה לנשים שנכנסו להריון ללא היסטוריה קודמת של יתר לחץ דם.
  • נשים עם סוכרת והשמנת יתר היו בסיכון כפול לרעלת הריון בהשוואה לנשים ללא מצבים אלו.
  • בנוסף לקשר של תזונה בריאה לתוצאות טובות יותר של הריון, המחקר, אומר מינהס, מצביע על כך שהבדלים גזעיים בשיעורי רעלת הריון בארה"ב עשויים להיות קשורים יותר לגורמים סוציו-אקונומיים מאשר גנטיים או ביולוגיים, שכן כל קבוצות הגזע הרוויחו מהתזונה.

החוקרים מציינים שהממצאים החדשים הללו מרגשים בהקשר של נתונים אחרים המראים שמעבר להריון, הקפדה רבה יותר על תזונה בסגנון ים תיכוני קשורה להפחתת לחץ דם, שיפור בשומנים בדם וסיכון נמוך יותר לאירועים קרדיווסקולריים עתידיים כמו התקפי לב ושבץ מוחי וכן שאורח החיים משפיע ובהחלט אפשר לשנות את מסלול הבריאות באמצעות תזונה בריאה, בשילוב עם פעילות גופנית סדירה ואי עישון.

These new findings are exciting in context of other data showing that beyond pregnancy, a greater adherence to a Mediterranean-style diet is associated with reductions in blood pressure, improvement in blood lipids and lower risk of future cardiovascular events like heart attacks and strokes. Lifestyle is impactful — one can change the trajectory of their health through following a healthy diet, combined with regular physical activity and not smoking
https://www.hopkinsmedicine.org/news/newsroom/news-releases/study-mediterranean-style-diet-further-linked-to-reduced-risk-of-preeclampsia-in-pregnant-women-of-all-races

זה לא באמת מפתיע שתזונה מבוססת צומח משפיעה על בריאות ההריונית ומניעת מחלות כמו לחץ דם גבוה וסוכרת שהם אלה שגורמים להריון בסיכון גבוה ולידות מוקדמות.

מזון ושתיה עשירים בפלבנולים מסייעים בשמירה על לחץ דם תקין.
תזונה מבוססת צומח – סוכרת סוג 2.
סוכרת – סקירה מפורטת של צמחים ורכיבים למניעה וטיפול.
פוסט מרכז על תזונה וירידה במשקל.

להבנה טובה יותר על לחץ הדם ועל דברים נוספים שעוזרים לווסת אותו היכנסו.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s