מוח·צומות·קלותו (Klotho) -אנזים·שיפור תפקודי המוח

צום לסירוגין משפר את הזיכרון לטווח הארוך ומשפר את הנוירוגנזה בהיפוקמפוס

יש המון מחלות שקשורות לסוג המזון שאנחנו אוכלים, לדוגמה ככל שנאכל יותר מזונות טריים מהצומח כך יוטב לנו וככל שנאכל יותר מזונות מעובדים כך נפגע בעצמנו.
הרגילו אותנו לחשוב שכדי לשמור על משקל גוף תקין, כלומר כדי למנוע השמנה או כדי להוריד במשקל, אנחנו צריכים לאכול בצורה מסוימת.
הרגילו אותנו לחשוב שרק לקלוריות יש השפעה על השמנה. כלומר הרבה מאוד דיאטות מדברות על להוריד כמות אוכל וקלוריות.
מה שיפה בצום מקוטע לסירוגין, הוא שהחוקים האלה למעשה מתבטלים ורואים תוצאות יפות גם ללא שינוי בקלוריות. כלומר בשעות האכילה אוכלים מה שרוצים וכמה שרוצים וזה עדין משפר את המצב
צום מקוטע לסירוגין יכול להיות צום מלא של 24 שעות פעמיים בשבוע או 16 שעות צום כל יום.
אם חושבים על זה… זה די דומה למה שהיה פעם, לפני הכניסה של המודרניזציה והעושר של המזון והקלות שניתן להשיג אותו.

במחקר של המכון לפסיכיאטריה, פסיכולוגיה ומדעי המוח (IoPPN) בלונדון שפורסם במאי 21 בג'ורנל Molecular Psychiatry מצאו כי צום לסירוגין (IF) הוא אמצעי יעיל לשיפור שימור הזיכרון לטווח הארוך וליצור נוירונים בהיפוקמפוס בעכברים בוגרים, במה שחוקרים לתקווה יש פוטנציאל להאט את התקדמות הירידה הקוגניטיבית בקרב אנשים מבוגרים.
המחקר מצא כי IF הוא אמצעי יעיל לקידום ביטוי גנים בשם Klotho בעכברים. "קלותו", המכונה לעתים קרובות "גן אריכות החיים", הוכח כעת במחקר זה כממלא תפקיד מרכזי בייצור נוירונים חדשים או נוירוגנזה בהיפוקמפוס. הנוירונים הללו חשובים לזיכרון וייצורם יורד עם הגיל, ומסביר בחלקו ירידה קוגניטיבית אצל אנשים מבוגרים.
החוקרים פיצלו עכברות לשלוש קבוצות; קבוצת ביקורת שקיבלה תזונה סטנדרטית של האכלה יומית, דיאטה יומית מוגבלת של קלוריות (CR) ותענית לסירוגין (IF) בה האכילו את העכברים כל יומיים. שתי הקבוצות האחרונות הוזנו ב -10% פחות קלוריות מהבקרה.
במהלך שלושה חודשים, העכברים בקבוצת ה- IF הפגינו שימור זיכרון ארוך טווח בהשוואה לקבוצות האחרות. כאשר נחקר המוח של עכברים אלה, היה ברור כי הגן של קלותו היה אחראי על הוויסות והנוירוגנזה גדלה בהשוואה לאלו שהיו בתזונת CR.
עבודה קודמת של החוקרים הללו הוכיחה כי תזונה מוגבלת בקלוריות בבני אדם יכולה לשפר את תפקוד הזיכרון. מחקר זה הראה ש- IF יכול לשפר את תהליכי הלמידה ויכול להשפיע על לקות קוגניטיבית הקשורה לגיל.
הם מסכמים ש- IF הוא אמצעי יעיל יותר לשיפור הזיכרון לטווח הארוך מאשר דיאטות אחרות הנשלטות בקלוריות.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s