מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·מחלות מערכת נשימה·פעילות גופנית

הליכה ברמה יומית מורידה סיכון למוות

כמה חשובה היא התנועה לבריאות הגוף והנפש, לתחזוקה של הגוף ולמניעת מחלות לב, סרטן ועוד… ולתנועה יש מגוון אפשרויות. וזה לא חייב להיות כל הזמן בדופק גבוה.
הכי חשובה היא ההתמדה, כלומר לעשות זאת בכל יום… ועוד יותר חשוב למצוא את המשהו הזה שמתחברים אליו ולא יוצר תחושה של אנטי, כלומר שנוכל לעשות זאת ולהנות מזה.
הליכה היא אחת הדרכים הבטוחות והקלות ביותר לשיפור הכושר והבריאות כולל בריאות הלב. הנחיות הכושר של איגוד הלב האמריקני למבוגרים ממליצות על 150 דקות בשבוע לפחות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות גופנית נמרצת, או שילוב של שתיהן.

במאי 21 הציגה הועידה של American Heart Association Epidemiology, Prevention, Lifestyle & Cardiometabolic Health מחקר שבחן בין השנים 2011-2015, 16,732 נשים שלבשו על המותניים מונה צעדים שמדד את צעדיהן ואת דפוסי ההליכה שלהם במשך ארבעה עד שבעה ימים. הנשים היו מעל גיל 60 (גיל ממוצע של 72; בעיקר נשים לבנות לא היספניות) והשתתפו במחקר בריאות האישה, מחקר לאומי גדול על מחלות לב, סרטן ומניעת מחלות ארוכות טווח אחרות.
החוקרים חילקו את מספר הצעדים הכולל עבור כל משתתף במחקר לשתי קבוצות:
1) 10 דקות או יותר של הליכה רציפה
2) פעילויות יומיומיות קבועות כגון עבודות בית, עלייה במדרגות או הליכה למכונית או ממנה.
ועקבו אחרי המשתתפים במשך שש שנים בממוצע, עד 31 בדצמבר 2019.
בסך הכל, 804 מקרי מוות התרחשו במהלך כל תקופת המחקר של 2011-2019.
משתתפי המחקר שביצעו צעדים רבים יותר ולאו דווקא בהליכה, כלומר היו פעילים בבית, בגינה, יותר מדרגות ממעלית, והליכה רגלית במקום מכונית… חיו זמן רב יותר. ההטבות של התנועה התיישרו ב-4,500 מדרגות ליום, כלומר עד 4500 צעדים נצפה שינוי מדורג ומעבר לזה לא נצפה שינוי.
כל עלייה ראשונית של 1,000 צעדים ביום נקשרה לירידה של 28% במוות במהלך תקופת המעקב.
נרשמה ירידה של 32% במוות בקרב המשתתפים שעשו יותר מ -2,000 צעדים מדי יום.

המחקר הזה אמנם מדבר על נשים אבל אין לי ספק שגם לגברים תהיה השפעה דומה…
המסקנה שלי מהמחקר הזה היא שתנועה היא חלק מהחיים שלנו וזה ממש לא חשוב אם אנחנו יוצאים להליכה/ ריצה/ שחיה/ רכיבה על אופניים בשביל הספורט באופן יזום או שאנחנו לא "נכנעים" לקידמה (אפליקציות, משלוחים, מעליות, דרגנועים, אופניים חשמליים). כל אותם הדברים שמלמדים על נוחיות מצד אחד ועצלות מצד שני. אז אם קשה לכם להתמיד או משעמם לכם לעשות כל יום אותו דבר או לספור צעדים וכדומה… פשוט תוודאו שאת הדברים שאתם כן צריכים, תשתמשו ברגליים ולא באצבעות.

איגוד הקרדיולוגים האמריקאי פרסם מחקר ביוני 21 בג'ורנל Hypertension והגיע למסקנה כי אנשים שעוסקים בפעילות גופנית הם בעלי סיכון נמוך ב-21% לפתח מחלות לב וכלי דם וסיכון נמוך יותר ב -36% למוות ממחלות לב וכלי דם בהשוואה לאלה שאינם פעילים.

המרשם שלהם אומר: 'לשבת פחות, לנוע יותר'

הגדלת הפעילות הגופנית לא רק מסייעת להורדת לחץ הדם והכולסטרול, אלא שמחקרים מראים כי היא יכולה להפחית את הסיכון לחלק ממחלות הסרטן, לבנות עצמות, לשפר את בריאות המוח והנפש ולשפר את שינה.

פעילות גופנית ושמירה על המוח (קוגנטיבי)
פעילות גופנית והקשר לסרטן
חוסר פעילות גופנית קשור לזיהום חמור יותר בקוביד-19 ולסיכון מוגבר למות מהמחלה

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s