דגנים "ריקים"·מזון (אולטרה) מעובד·מחלות לב וכלי דם·סיבים תזונתיים·שבץ מוחי

אכילת דגנים מעובדים מעלה סיכון להתקפי לב, למוות בטרם עת ולשבץ

מזון מעובד – Ultra-processed – מעלה סיכון למחלות רבות מהם מתים בטרם עת את זה כבר ראינו…
מזון מעובד מתייחס באופן כללי לכל דבר שמורד או מוסף לאוכל שנמכר. אם זה הרבה סוכר, הרבה מלח, הרבה שומנים מזיקים (סויה, קנולה).
עד כה לא התייחסו במחקרים הללו לדגנים במעובדים. למוצרים שחומר הגלם בהם הוא קמח לבן. לחמים, עוגות, קוראסונים, פסטות וכו. מוצרים מדגנים שהורידו להם את הקליפה.

קבוצה של חוקרים בחנו את הנושא הזה ופירסמו את הממצאים שלהם בפברואר 21 בג'ורנל BMJ.

צריכה גבוהה של דגנים מזוקקים נקשרה לסיכון גבוה יותר לתמותה ולאירועי מחלות לב וכלי דם גדולים. בעולם, יש לשקול צריכה נמוכה יותר של דגנים מזוקקים

המחקר בחן דיאטות מאוכלוסיות מגוונות בארצות בעלות הכנסה נמוכה, בינונית וגבוהה ברחבי העולם. לאורך 16 שנות ניתוח של 137,130 משתתפים ב -21 מדינות, כולל קנדה.
החוקרים מצאו כי צריכת הדגנים המזוקקים ותוספות סוכרים גדלה מאוד עם השנים.
החוקרים חילקו את הדגנים לשלוש קבוצות: דגנים מזוקקים, דגנים מלאים ואורז לבן. דגנים מזוקקים כללו מוצרים שיוצרו בקמח מזוקק (למשל לבן), כולל לחם לבן, פסטה / אטריות, דגני בוקר, קרקרים ומוצרי מאפה / קינוחים המכילים דגנים מזוקקים. דגנים מלאים כללו קמחים מלאים (למשל כוסמת) ודגנים מלאים שלמים או סדוקים (למשל שיבולת שועל).
המחקר מצא כי יותר משבע מנות דגנים מזוקקים ביום היה קשור לסיכון גדול יותר ב -27% למוות מוקדם, לסיכון גבוה יותר ב-33% למחלות לב ולסיכון גבוה יותר ב-47% לשבץ.
בקבוצות של דגנים מלאים ואורז לבן לא נמצא סיכון.

Our study from 21 countries showed that higher intake of refined grains was associated with higher risk of total mortality and major cardiovascular events. We observed no significant association between intake of whole grains or white rice and clinical outcomes. Intakes of a combination of cereal grains with a lower intake of refined wheat products should be encouraged while promoting a higher intake of whole grains. Reduction in quantity and improvement in quality of carbohydrate is essential for better health outcomes.

הדגנים המעובדים אולי יותר אלסטיים במרקם ואולי מתורגמים כיותר מתוקים ויותר טעימים, אבל זה הרגל לא בריא וממכר לא פחות מסוכר. ועכשיו גם מובן שעושה נזקים בריאותיים כמוהו.

המחקר מראה שוב את החשיבות של סיבים תזונתיים לבריאות שלנו והמיקרוביום שהופך את הסיבים לרכיבים מונעי מחלות.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s