זיהום אוויר

זיהום בתחנות מטרו

זה עדין לא קיים אצלנו, אבל בהחלט יש התקדמות בכיוון הזה במטרופולין של תל אביב. ולכן חשוב לדעת גם את המידע הבא…

חוקרים מבית הספר לרפואה של ניו יורק גרוסמן, לקחו יותר מ -300 דגימות אוויר בשעות העומס בתחנות במנהטן, פילדלפיה, וושינגטון, בוסטון, ובקו קווי הרכבת המחברים את ניו יורק לניו ג'רזי ולונג איילנד. יותר מ- 50 שעות דגימה סה"כ בכ- 70 תחנות רכבת תחתית. בנוסף למעקב בזמן אמת אחר איכות האוויר, הצוות השתמש גם במסננים כדי לאסוף חלקיקים מוטסים לצורך ניתוח מאוחר יותר.
את הממצאים הציגו בפברואר בכתב העת Environmental Health Perspectives, פלטפורמה תת קרקעית אחת בקו PATH המחברת בין ניו ג'רזי למנהטן הגיעה עד פי 77 לריכוז האופייני של חלקיקים שעלולים להיות מסוכנים בעיר מעל הקרקע.
בין 13 התחנות התת-קרקעיות שנבדקו בניו יורק, החוקרים מצאו ריכוזים של מתכות מסוכנות וחלקיקים אורגניים שנעו בין פי שניים עד 7 מאלה של דגימות האוויר בחוץ.
איכות האוויר נמדדה גם ב -58 תחנות נוספות בשעות העומס בבוסטון, פילדלפיה, וושינגטון. אף על פי שאף קריאה של תחנות לא הגיעה לרמות הזיהום הקשות שנראו בקווי המעבר הגרועים ביותר בניו יורק, תחנות הרכבת התחתית בכל אחת מערים אלה עדיין הראו ריכוז חלקיקים גבוה לפחות פי 2 יותר כמדגמי החוץ שלהן בשעות העומס בבוקר ובערב.
הממצאים הללו מוסיפים לראיות לכך שרכבות תחתיות חושפות מיליוני נוסעים ועובדי מעבר למזהמי אוויר ברמות שידוע כי הם מהווים סיכונים בריאותיים חמורים לאורך זמן. ותושבי ניו יורק במיוחד צריכים להיות מודאגים מהרעלים שהם שואפים בזמן שהם מחכים לרכבות שיגיעו.

Our findings add to evidence that subways expose millions of commuters and transit employees to air pollutants at levels known to pose serious health risks over time, As riders of one of the busiest, and apparently dirtiest, metro systems in the country. New Yorkers in particular should be concerned about the toxins they are inhaling as they wait for trains to arrive

ניתוח נוסף של דגימות אוויר הראה כי ברזל ופחמן אורגני, מהווים שלושה רבעים מהמזהמים שנמצאו בדגימות האוויר התת קרקעיות לכל תחנות הרכבת התחתית שנמדדו. למרות שברזל אינו רעיל ברובו, צורות מסוימות של פחמן אורגני נקשרו לסיכון מוגבר לאסטמה, סרטן ריאות ומחלות לב. זה מסוכן לכל אדם שחולף במקום באופן קבוע ועוד יותר מסוכן למי שעובד בו.
רשות המעברים של המטרופוליטן מסרה כי 5.5 מיליון איש נסעו ברכבת התחתית של העיר ניו יורק מדי יום בשנת 2019, בעוד שמטרו PATH מעמידה את מספר הנוסעים היומי שלה על יותר מ 284,000.
על פי הממצאים, במערכת PATH ניו יורק – ניו ג'רזי היה ריכוז החלקיקים המוטס הגבוה ביותר על 392 מיקרוגרם לקוב, ואחריו ה- MTA ניו יורק עמד על 251 מיקרוגרם לקוב. בוושינגטון היו הרמות הבאות הגבוהות ביותר – 145 מיקרוגרם למטר מעוקב, ואחריה בוסטון – 140 מיקרוגרם למטר. פילדלפיה הייתה יחסית השיטה הנקייה ביותר עם 39 מיקרוגרם למטר. לשם השוואה, ריכוזי האוויר מעל הקרקע בכל הערים הנמדדות היו בממוצע רק 16 מיקרוגרם למטר מעוקב.

התקן של הסוכנות להגנת הסביבה מדבר על חשיפה יומית בריכוז חלקיקים עדין העולה על 35 מיקרוגרם למטר מעוקב מהווה סכנות בריאותיות חמורות.

מלבד תחנת PATH סטריט כריסטופר, התחנות המזוהמות ביותר בצפון מזרח כללו את קפיטול דרום בוושינגטון, ברודווי בבוסטון, השדרה השנייה בקו F בניו יורק, ורחוב 30 בפילדלפיה, על פי הממצאים.

דיברנו על זיהום אוויר כגורם להמון בעיות בין היתר להעלאת מקדם הדבקה וגרימת נזק לריאות והלב שהם האיברים שנפגעים גם בזמן פנדמיות לרבות הנוכחית (קורונה). וישנם אזורים שיותר נפגעים ובמאמר אחר שלי "קורונה – ארצות הברית השמנת יתר וסיבות נוספות למספרים הגבוהים של התמותה" מוצגים גם האזורים שנפגעו הכי הרבה וניו-יורק היא אחת מהן. ולכן ניתן להסכים למה שאני מציע שוב ושוב… שהתעשיות המזהמות, הקידמה והאורבניות הן הסיבות לכל הנזקים הסביבתיים והבריאותיים.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s