אגוזים ושקדים·מחלות לב וכלי דם·שבץ מוחי·תזונה מבוססת צומח - טבעונות·תזונה מהחי - בשר אדום/ עופות

תזונה פרו דלקתית ומה הסיכון שבה

חוקרים בחנו תזונה של גברים ונשים ממחקרי בריאות האחיות I ו- II החל משנת 1986 וכללו עד 32 שנות מעקב. לאחר הסרת משתתפים ללא מידע על תזונה או מחלת לב שאובחנה בעבר, שבץ מוחי או סרטן. בסך הכל נכללו במחקר 210 אלף משתתפים. המשתתפים השלימו סקר אחת לארבע שנים לבירור צריכת התזונה.
את הממצאים פירסמו בנובמבר 20 בג'ורנל Journal of the American College of Cardiology
בעזרת אינדקס תזונתי מבוסס פיתוח אמפירי המבוסס על הערכת רמות דלקת הקשורות לצריכה תזונתית וסינון גורמי סיכון אחרים כמו BMI, פעילות גופנית, היסטוריה משפחתית של מחלות לב ושימוש במולטי ויטמין, המשתתפים שצרכו דיאטות דלקתיות היו בסיכון גבוה יותר ב 46% למחלות לב ו 28% בסיכון לשבץ מוחי בהשוואה לאלו הצורכים אנטי דיאטות דלקתיות.

מזונות שנקשרו למדדים פרו דלקתיים:
בשר אדום, בשר מעובד, חלקי פנים, פחמימות מזוקקות (סוכר), משקאות ממותקים, מטוגנים…
מזונות שמורידים מדדי דלקת:
עלים ירוקים (קייל, תרד, כרוב, ארוגולה ועוד), ירקות צהובים (דלעת, פלפלים צהובים, שעועית, גזר), פירות, דגנים מלאים, קפה, תה ויין.

באותו חודש ובאותו ג'ורנל פורסם מחקר נוסף: השפעה של צריכת אגוזי מלך למשך שנתיים על ביומרקרים פרודלקתיים.
Effects of 2-Year Walnut-Supplemented Diet on Inflammatory Biomarkers
מחקרים קודמים מצאו כי צריכת אגוזים קבועה קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב ולהפחתת כולסטרול כללי.
המחקר הזה בחנו 634 משתתפים שחולקו לדיאטה ללא אגוזי מלך או דיאטה עם אגוזים משולבים באופן קבוע (כ-30-60 גרם ליום). לאחר תקופת מעקב של שנתיים, אלו שאכלו דיאטה עם אגוזי מלך הראו רמות מופחתות של דלקת בגוף בקרב 6 מתוך 10 מהסמנים הביולוגיים הדלקתיים שנבדקו.
ההשפעה האנטי דלקתית של צריכה ארוכת טווח של אגוזי מלך שהוכח במחקר זה מספקת תובנה מכניסטית חדשה לטובת צריכת אגוזים על הסיכון למחלות לב מעבר להורדת כולסטרול

The anti-inflammatory effect of long-term consumption of walnuts demonstrated in this study provides novel mechanistic insight for the benefit of walnut consumption on CVD risk beyond that of lipid lowering.

אם מצאתם את המידע מענין ומועיל ורוצים לתרום להמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים להפוך לתומך

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s