אבוקדו·בריאות העין·השמנת יתר·ויטמין A·מזון על·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·מיקרוביום - פרוביוטיקה·נוגדי חמצון·סרטן ומניעה·שומנים ושמנים

אבוקדו – מיקרוביום ועוד

אבוקדו הוא פרי בריא עתיר סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון במיוחד ממשפחת הקרוטנואידים (לוטאין), ויטמין אי, אשלגן, מגנזיום, כלורופיל, ופיטוסטרולים שיודעים למנוע התחמצנות של הכולסטרול ומסייעים בויסות פרופיל שומנים בדם ובהורדת הכולסטרול ה"רע" [1][2] (LDL/VLDL) והטריגליצרידים ובכך שומרים על כלי הדם והלב[1] ממצבים כמו פקקת עורקים [1], וגם כי מכיל שומן חד בלתי רווי.
אבוקדו משפר המרה של קרוטנואידים לויטמין איי [1] שחשוב לבריאות תאי אפיתל מעי וריאות, וחיזוק מערכת החיסון. באופן כללי לאבוקדו יכולת לשפר זמינות של רכיבי מזון אחרים מירקות ולכן מומלץ לשלב אותו עם סלטים גם כשמן.
אבוקדו גם נמנה עם מזונות שמעלים רמות של נוגד חמצון העל, גלוטתיון החשוב לנטרול רדיקלים חופשיים ומניעת עקה חמצונית, ניקוי רעלים מתרכובות זרות ואנדוגניות, קיפול חלבונים, התחדשות ויטמינים C ו- Eשמירה על תפקוד מיטוכונדריאלי [1], הגנה אנטי-ויראלית (לרבות דאנגי), ויסות התפשטות התא, אפופטוזיס [1][2] ותגובה חיסונית.
האבוקדו מסייע לשימור משקל תקין [1] ותמיכה בתהליכי הרזיה תוך שמירה על רגישות לאינסולין [1][2] הנפוץ אצל שמנים.
האבוקדו נמנה עם רשימה של מזונות אלקליים, מורידי חומציות בדם ומווסתי תהליכים דלקתיים [1].
האבוקדו נמנה עם רשימה של מזונות שמונעים כבד שומני (שאינו מאלכוהול) [1].
האבוקדו יכול להפחית גם רמות דלקת במעיים [1].
לאבוקדו רכיבים המגנים על ניוון נוירונים [1] (neurodegenerative). ששומרים על בריאות העין והמוח[1][2].
לאבוקדו יכולות אנטי סרטניות: פרוסטטה [1], פה [1][2][3], לוקמיה [1], וושט ומעי גס [1] ויכול לעזור בחלק מתופעות הלוואי של כימותרפיה [1]

קבוצה של חוקרים מאוניברסיטת אילינוי המתמחים במודולציות תזונתיות על חיידקי המעיים, בחנו את השפעת צריכה של אבוקדו ליום, על חיידקי המעיים.
המחקר כלל 163 מבוגרים בגילאי 25 עד 45 עם עודף משקל או השמנת יתר, אך בדרך כלל בריאים. הם קיבלו ארוחה אחת ביום לצרוך כתחליף לארוחת בוקר, צהריים או ערב. קבוצה אחת צרכה אבוקדו עם כל ארוחה, ואילו קבוצת הביקורת צרכה ארוחה דומה אך ללא האבוקדו.
לא הומלץ להגביל או לשנות את מה שאכלו. במקום זאת הם צרכו את הדיאטות הרגילות שלהם, למעט החלפת ארוחה אחת ביום בארוחה שהחוקרים סיפקו.
המשתתפים סיפקו דגימות דם, שתן וצואה במשך 12 שבועות. הם דיווחו גם כמה מהארוחות שסופקו הם צורכים, וכל ארבעה שבועות רשמו את כל מה שאכלו. מטרת המחקר לא היתה לרדת במשקל אלא לבדוק את השפעת האבוקדו על חיידקי המעי.
את הממצאים הם פרסמו באוגוסט 20 בג'ורנל The Journal of Nutrition.
האבוקדו אמנם עשיר בשומן; עם זאת, החוקרים מצאו כי בעוד שקבוצת האבוקדו צרכה מעט יותר קלוריות מקבוצת הביקורת, מעט יותר שומן הופרש בצואה שלהם. ככל הנראה בגלל הפחתה בחומצות המרה, שמאפשרות לספוג שומן. הפרשת שומן גדולה יותר פירושה שמשתתפי המחקר ספגו פחות אנרגיה מהמזונות שהם אכלו.

Greater fat excretion means the research participants were absorbing less energy from the foods that they were eating. This was likely because of reductions in bile acids, which are molecules our digestion system secretes that allow us to absorb fat. We found that the amount of bile acids in stool was lower and the amount of fat in the stool was higher in the avocado group

עוד מצאו החוקרים שלאנשים שאכלו אבוקדו היתה השפעה לטובה על כמות ומגוון חיידקי המעיים המפרקים סיבים ומייצרים חומצות שומן קצרות התומכות בבריאות המעיים. זה קשור גם לתכולת הסיבים וגם לשומן של האבוקדו. אכילת סיבים אינה רק טובה עבורנו, היא חשובה גם למיקרוביום, כי אנחנו לא יכולים לפרק סיבים תזונתיים, אבל חיידקי מעיים מסוימים כן יכולים.

מחקר נוסף ממאי 19 בג'ורנל Current Developments in Nutrition גם הוא הראה קשר בין צריכה של אבוקדו למיקרוביום בריא ומגוון.

המעבדה של פרופ' מייק פיינזילבר במחלקה למדעים ביומולקולריים חוקרת "חלבוני יבוא" (אימפורטינים) המובילים מולקולות אל תוך גרעין התא. לפני כמה שנים הם גילו, שעכברים ללא חלבון יבוא מסוים – אימפורטין אלפא-5 – הפגינו פחות חרדה בנסיבות מלחיצות בהשוואה לעכברים רגילים. החוקרים בדקו כיצד נבדלים עכברים "רגועים" אלה מעכברים רגילים מבחינת ביטוי הגנים וזיהו חתימה גנטית של אותה "שלווה": כ-120 גנים עם דפוס ביטוי מסוים בהיפוקמפוס, אחד מאזורי המוח המווסתים חרדה.
במחקר שפורסם במאי 21 בג'ורנל Cell Reports Medicine אותם חוקרים חיפשו חומרים אחרים המחקים את אותה חתימה גנטית. הם זיהו חמש מולקולות אפשריות ובחנו את השפעתן על התנהגות עכברים. המולקולה שהתגלתה כבעלת השפעה מרגיעה על התנהגות העכברים הייתה בטא-סיטוסטרול, הנמכרת בחנויות טבע כתוסף מזון המיועד בעיקר להורדת כולסטרול. עכברים שקיבלו בטא-סיטוסטרול הפגינו הרבה פחות חרדה מאשר עכברים בקבוצת הביקורת. כך למשל, במבחן "השטח הפתוח" הבודק רמות חרדה במכרסמים, הם הסתובבו ללא חשש באזורים מוארים היטב באור בוהק, בעוד עכברים רגילים לא העזו להסתובב באזורים אלה במרכז השטח הפתוח והעדיפו להישאר באזורים מוחשכים בצדדים. יתר על כן, העכברים שקיבלו את הבטא-סיטוסטרול לא הפגינו תופעות לוואי השכיחות מתרופות נגד חרדה, כגון הפרעות בתנועתיות או הימנעות מגירויים חדשים. בהמשך הם גילו שיחד עם תרופות נוגדות חרדה ובמינון נמוך יותר הן של התרופה והן של בטא סיטוסטרול הביטוי נגד חרדה היה זהה.
המדענים עוד לא פענחו את המנגנון נוגד החרדה של הבטא-סיטוסטרול, אך הם כן גילו בעכברים שקיבלו את התוסף שינויים בביטוי של כמה גנים המופעלים בדרך כלל במצבי לחץ. כמו כן, הם גילו בעכברים אלה שינויים ברמות של מטבוליטים ומוליכים עצביים באזורי מוח המעורבים בוויסות חרדה.
ד"ר פאניוטיס מבהיר: "כדי להגיע למינון נוגד חרדה, יש לאכול אבוקדו יום ולילה. במקרה כזה, סביר יותר שנפתח בעיות עיכול לפני שנפחית את רמת החרדה".
פרופ' פיינזילבר מבהיר: "בכל מקרה, אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופא לפני ששוקלים לקחת בטא-סיטוסטרול להפחתת חרדה".
https://www.ynet.co.il/environment-science/article/BkHNzUWtd

ברשותכם אתן פרשנות ל-2 ההבהרות האחרונות… 2 אבוקדו ביום לא יעשו לאף אחד בעיות עיכול, שכן במאמר שלמעלה קבוצת הניסוי אכלה אבוקדו 3 פעמים ביום והמיקרוביום שלהם השתפר וסמני דלקת הופחתו.
להתייעץ עם רופא על תוספי מזון שבסבירות יותר מגבוהה לא למד? זה רק כדי ליצור פחד ותלות ברופאים עד אשר תגיע תרופת פטנט שניתן לשווק דרכם.
בטא-סיטוסטרול מופיע באופן טבעי בצמחי מאכל רבים, והוא נחשב לחומר בטוח, שכן הוא משווק כבר שנים כתוסף תזונה. החומר נמצא בריכוז גבוה במיוחד באבוקדו (כ- 95 מ"ג לכוס), פיסטוק (75 מ"ג לכוס), שקדים (46 מ"ג לכוס), אגוזי לוז (34 מ"ג לכוס), אגוזי מלך (33 מ"ג לכוס), מקדמיה (30 מ"ג לכוס), פקאן (27 מ"ג לכוס).
מיגוון תמיד היה המלצה שלי בכל דבר ואינני אומר שצריך לאכול כמויות גדולות. אבל זה בהחלט נותן משנה תוקף למשמעות שמיגוון מחזק את המיקרוביום ומעלה רמות של סרוטונין ודופמין שחשובים למצב רוח טוב.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s