אבוקדו·בריאות העין·השמנת יתר·ויטמין A·מזון על·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·מיקרוביום - פרוביוטיקה·נוגדי חמצון·סרטן ומניעה·שומנים ושמנים

אבוקדו – מיקרוביום ועוד

אבוקדו הוא פרי בריא עתיר סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון במיוחד ממשפחת הקרוטנואידים (לוטאין), ויטמין אי, אשלגן, מגנזיום, כלורופיל, ופיטוסטרולים שיודעים למנוע התחמצנות של הכולסטרול ומסייעים בויסות פרופיל שומנים בדם ובהורדת הכולסטרול ה"רע" [1][2] (LDL/VLDL) והטריגליצרידים ובכך שומרים על כלי הדם והלב[1] ממצבים כמו פקקת עורקים [1], וגם כי מכיל שומן חד בלתי רווי.
אבוקדו משפר המרה של קרוטנואידים לויטמין איי [1] שחשוב לבריאות תאי אפיתל מעי וריאות, וחיזוק מערכת החיסון. באופן כללי לאבוקדו יכולת לשפר זמינות של רכיבי מזון אחרים מירקות ולכן מומלץ לשלב אותו עם סלטים גם כשמן.
אבוקדו גם נמנה עם מזונות שמעלים רמות של נוגד חמצון העל, גלוטתיון החשוב לנטרול רדיקלים חופשיים ומניעת עקה חמצונית, ניקוי רעלים מתרכובות זרות ואנדוגניות, קיפול חלבונים, התחדשות ויטמינים C ו- Eשמירה על תפקוד מיטוכונדריאלי [1], הגנה אנטי-ויראלית (לרבות דאנגי), ויסות התפשטות התא, אפופטוזיס [1][2] ותגובה חיסונית.
האבוקדו מסייע לשימור משקל תקין [1] ותמיכה בתהליכי הרזיה תוך שמירה על רגישות לאינסולין [1][2] הנפוץ אצל שמנים.
האבוקדו נמנה עם רשימה של מזונות אלקליים, מורידי חומציות בדם ומווסתי תהליכים דלקתיים [1].
האבוקדו נמנה עם רשימה של מזונות שמונעים כבד שומני (שאינו מאלכוהול) [1].
האבוקדו יכול להפחית גם רמות דלקת במעיים [1].
לאבוקדו רכיבים המגנים על ניוון נוירונים [1] (neurodegenerative). ששומרים על בריאות העין והמוח[1][2].
לאבוקדו יכולות אנטי סרטניות: פרוסטטה [1], פה [1][2][3], לוקמיה [1], וושט ומעי גס [1] ויכול לעזור בחלק מתופעות הלוואי של כימותרפיה [1]

קבוצה של חוקרים מאוניברסיטת אילינוי המתמחים במודולציות תזונתיות על חיידקי המעיים, בחנו את השפעת צריכה של אבוקדו ליום, על חיידקי המעיים.
המחקר כלל 163 מבוגרים בגילאי 25 עד 45 עם עודף משקל או השמנת יתר, אך בדרך כלל בריאים. הם קיבלו ארוחה אחת ביום לצרוך כתחליף לארוחת בוקר, צהריים או ערב. קבוצה אחת צרכה אבוקדו עם כל ארוחה, ואילו קבוצת הביקורת צרכה ארוחה דומה אך ללא האבוקדו.
לא הומלץ להגביל או לשנות את מה שאכלו. במקום זאת הם צרכו את הדיאטות הרגילות שלהם, למעט החלפת ארוחה אחת ביום בארוחה שהחוקרים סיפקו.
המשתתפים סיפקו דגימות דם, שתן וצואה במשך 12 שבועות. הם דיווחו גם כמה מהארוחות שסופקו הם צורכים, וכל ארבעה שבועות רשמו את כל מה שאכלו. מטרת המחקר לא היתה לרדת במשקל אלא לבדוק את השפעת האבוקדו על חיידקי המעי.
את הממצאים הם פרסמו באוגוסט 20 בג'ורנל The Journal of Nutrition.
האבוקדו אמנם עשיר בשומן; עם זאת, החוקרים מצאו כי בעוד שקבוצת האבוקדו צרכה מעט יותר קלוריות מקבוצת הביקורת, מעט יותר שומן הופרש בצואה שלהם. ככל הנראה בגלל הפחתה בחומצות המרה, שמאפשרות לספוג שומן. הפרשת שומן גדולה יותר פירושה שמשתתפי המחקר ספגו פחות אנרגיה מהמזונות שהם אכלו.

Greater fat excretion means the research participants were absorbing less energy from the foods that they
were eating. This was likely because of reductions in bile acids, which are molecules our digestion system secretes that allow us to absorb fat. We found that the amount of bile acids in stool was lower and the amount of fat in the stool was higher in the avocado group

עוד מצאו החוקרים שלאנשים שאכלו אבוקדו היתה השפעה לטובה על כמות ומגוון חיידקי המעיים המפרקים סיבים ומייצרים חומצות שומן קצרות התומכות בבריאות המעיים. זה קשור גם לתכולת הסיבים וגם לשומן של האבוקדו. אכילת סיבים אינה רק טובה עבורנו, היא חשובה גם למיקרוביום, כי אנחנו לא יכולים לפרק סיבים תזונתיים, אבל חיידקי מעיים מסוימים כן יכולים.

מחקר נוסף ממאי 19 בג'ורנל Current Developments in Nutrition גם הוא הראה קשר בין צריכה של אבוקדו למיקרוביום בריא ומגוון.

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s