Gut-Brain-Axis·אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·אשווגנדה·בריאות הנפש·ג'ינסנג·גלולות למניעת הריון·היפריקום·זעפרן·טאי צ'י·יוגה·כורכום·מגנזיום·מזון (אולטרה) מעובד·מיקרוביום - פרוביוטיקה·סטרס - מתחים·פסיכיאטריות - SSRI·פעילות גופנית·תזונה מערבית·תעשיה מזהמת (אוויר/מים/אדמה)

סטרס כרוני – שינוי במיקרוביום – הפחתת מטבוליטים אנדוקנבינואידים – דיכאון – הדרכים למניעה ולשיפור המצב

דיכאון הוא הפרעה נפשית הפוגעת ביותר מ 264 מיליון אנשים בכל הגילאים ברחבי העולם.
תצפיות אחרונות גילו קשר בין הפרעות במצב הרוח ופגיעה במיקרוביום במעיים. ואני הצגתי את הקשרים הללו בפוסט מסקר: "גוף ונפש אחד הם – Gut-Brain-Axis".

מדענים מהמכון Pasteur, Inserm ו- CNRS ערכו מחקר שהראה כי חוסר איזון בקהילת חיידקי המעיים עלול לגרום להפחתה בכמה מטבוליטים המכונים קנבינואידים אנדוגניים (או אנדוקנבינואידים).
אנדוקנבינואידים נקשרים לקולטנים שהם גם היעד העיקרי של THC, המרכיב הפעיל הידוע ביותר בקנאביס. המדענים גילו כי היעדר אנדוקנבינואידים בהיפוקמפוס, אזור מפתח במוח המעורב בהיווצרות זיכרונות ורגשות, הביא להתנהגויות דמויות דיכאון.
את הממצאים פירסמו בדצמבר 20 בג'ורנל Nature Communications.
במחקר הנוכחי גילו המדענים כי שינוי במיקרוביום המעי הנגרם כתוצאה ממתח כרוני יכול להוביל להתנהגויות דכאוניות, בפרט על ידי גרימת ירידה באותם מטבוליטים שמיוצרים על ידי חיידקי המעי.
המדענים ראו שכאשר נתנו לעכברים בריאים מיקרוביוטה של עכברים עם הפרעות נפשיות, הרכב המיקרוביום השתנה לרעה ואותן חומצות שומן היו חסרות. וכאשר החזירו להם את אותם חיידקים שמייצרים את חומצות השומן לעכברים עם ההפרעות, גם ההתנהגות השתנו. החוקרים כינו את הטיפול הזה "פסיכוביוטיקה".

ניתן לראות שכל שינוי במיקרוביום לרעה ולא משנה מהו הגורם משפיע על המצב הנפשי ובמקרה זה דיכאון

מאמרים נוספים שמראים קשר בין שינוי לרעה במיקרוביום לתופעות של דיכאון
מרץ 19 מהג'ורנל J Psychiatr Res
מאי 19 מהג'ורנל The International Journal on the Biology of Stress
מאי 15 מהג'ורנל Brain, Behavior, and Immunity
פברואר 13 מהג'ורנל Cell

מספר מאמרים מראים שתיסוף של פרוביוטיקה משפר מצבי דיכאון [1] [2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12]

חשוב להבין גם שהתרופות הניתנות היום למצבי דיכאון מסוג מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) הן תרופות עם הרבה בעיות ולמעשה לא באמת הוכחו כיעילות יותר מפלסבו ואף משנות לרעה את הרכב המיקרוביום. ולכן אם הייתי בדיכאון, הייתי הולך על דברים שהגוף מכיר ותומכים במיקרוביום ולפחות לא פוגעים בו.

צמחים ורכיבים חשובים לוויסות מתחים ואיזון מערכת העצבים:
לצריכת פירות וירקות קשר הפוך למצבי סטרס כרוני
אשווגנדה
זעפרן
כורכום [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7][8][9]
היפריקום [1][2][3][4][5][6][7][8]
ג'ינסנג סיני/ קוראני [1][2][3][4][5][6][7][8]
עשב שעורה
קצח
משקה נוני
שמנים אתריים [2]
הספרידין (נוגד חמצון/ פלבנואיד הקיים בלבן של קילפות הדרים) [1][2][3][4], פוליפנולים [1]
תזונה מבוססת צומח [1][2] וסיבים תזונתיים/פרהביוטיים [1][2– אפריל 21][3– מאי 21], אגוזים ושקדים
לוודא רמות גבוהות של ויטמין די
לוודא רמות גבוהות של ויטמין סי
לוודא צריכה מספקת של מגנזיום
לוודא צריכה מספקת של אבץ [1]
לוודא צריכה אומגה 3 [1] [2] [3] [4] [5] [6][7][8][9][10][11][13][14] גם משמן פשתן [1]
לוודא רמות של ויטמיני בי דגש על B12 ופולאט [1] [2][3][4][5]
צריכת מזונות המכילים טריפטופן
לבדוק אם אין ירידה ברמות הטסטוסטרון
יוגה [1] [2] [3] [4][5][6][7] טאיצ'י [1][2][3] מדיטציה [1] פעילות גופנית [1][2][3][4] פילאטיס [1] צ'יקונג [1] [2]
שהייה בטבע [2][3][4]
מוזיקה [1][2][3][4]
אקותרפיה

המנעות מסוכר מעובד [1] [2] [3]
המנעות ממזון מעובד וג'אנק פוד (תזונה מערבית [1][2][3]
המנעות מחומרי הדברה [2][3]
המנעות מ-BPA
פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs)
המנעות מגלולות למניעת הריון

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s