השמנת יתר·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה מבוססת צומח – השמנת יתר

דיאטה על בסיס צמחי מגבירה את היכולת לשרוף קלוריות לאחר הארוחה, מובילה לירידה במשקל ומשפרת את גורמי הסיכון הקרדיומטבוליים בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל, על פי מחקר בקרה אקראי חדש שפורסם בנובמבר 20 בג'ורנל JAMA Network.

 A low-fat plant-based dietary intervention reduces body weight by reducing energy intake and increasing postprandial metabolism. The changes are associated with reductions in hepatocellular and intramyocellular fat and increased insulin sensitivity.

המחקר הקצה 2 קבוצות באופן אקראי למשתתפים הסובלים מעודף משקל וללא היסטוריה של סוכרת, קבוצת התערבות או ביקורת. במשך 16 שבועות עקבו המשתתפים בקבוצת ההתערבות אחר דיאטה דלת שומן וצמחי על בסיס פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות ללא מגבלת קלוריות. קבוצת הביקורת לא ביצעה שינויים בתזונה. אף קבוצה לא שינתה את שגרת הפעילות הגופנית או התרופות, אלא אם כן הורה הרופאים האישיים שלה.
החוקרים השתמשו בקלורימטר כדי למדוד כמה קלוריות המשתתפים שרפו לאחר ארוחה סטנדרטית בתחילת המחקר ובסיומו. הקבוצה הצמחית הגדילה את שריפת הקלוריות לאחר הארוחה ב -18.7% בממוצע לאחר 16 שבועות. שריפת הקלוריות בקבוצת הביקורת לאחר הארוחה לא השתנתה באופן משמעותי.
תוך 16 שבועות בלבד המשתתפים בקבוצה הצמחית הורידו את משקל גופם ב 6.4 ק"ג בממוצע, לעומת שינוי לא משמעותי בקבוצת הביקורת. הקבוצה הצמחית ראתה גם ירידות משמעותיות במסת השומן ובנפח השומן באיברים הפנימיים.
החוקרים חברו גם לחוקרי אוניברסיטת ייל כדי לעקוב אחר השומנים בתאי השריר והכבד. אלו בקבוצה הצמחית הפחיתו את השומן בתוך הכבד ותאי השריר ב -34% ו -10% בהתאמה, בעוד שקבוצת הביקורת לא חוותה שינויים משמעותיים.
כשמצטבר שומן בתאי כבד ושריר, זה מפריע ליכולתו של אינסולין להעביר גלוקוז מזרם הדם ולתאים. אחר 16 שבועות בלבד בתזונה דלה בשומן וצמחי, הקבוצה הצמחית הפחיתה את ריכוז האינסולין בצום ב 21.6 pmol / L, הפחיתו את השומן בתאים והורידו את הסיכוי לפתח סוכרת מסוג 2.

When fat builds up in liver and muscle cells, it interferes with insulin’s ability to move glucose out from the bloodstream and into the cells, After just 16 weeks on a low-fat, plant-based diet, study participants reduced the fat in their cells and lowered their chances for developing type 2 diabetes

הקבוצה הצמחית גם הפחיתה את הכולסטרול הכללי ואת ה- LDL ב- 19.3 מ"ג / ד"ל ו -15.5 מ"ג / דצ"ל, בהתאמה, ללא שינויים משמעותיים בקבוצת הביקורת.

Not only did the plant-based group lose weight, but they experienced cardiometabolic improvements that will reduce their risk for type 2 diabetes, heart disease, and other health problems
https://www.news-medical.net/news/20201130/Study-Plant-based-diet-boosts-metabolism.aspx

עוד חומר לקריאה:
תזונה מבוססת צומח – סוכרת סוג 2
תזונה מבוססת צומח – כבד שומני מניעה וטיפול
תזונה מבוססת צומח (פיטוסטרולים/ portfolio) מול סטטינים – כולסטרול
תזונה מבוססת צומח – טריגליצרידים
תזונה מבוססת צומח – אבנים בכיס המרה
תזונה מבוססת צומח – בעיות קוגנטיביות (אלצהיימר/דמנציה)
תזונה מבוססת צומח – אסתמה
תזונה מבוססת צומח – דלקות פרקים
תזונה מבוססת צומח (פלבנואידים) – מחלות לב וסרטן (כללי)סרטן שדסרטן מעי גס ורקטום

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s