אגוזים ושקדים·אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·ג'ינג'ר/ זנגביל·השמנת יתר·ויטמין C·ויטמין D·זעפרן·ירוקים·כורכום·כימותרפיה·משפחת המצליבים·נוגדי חמצון·נרינגנין (אשכוליות)·סוכר ותחליפי סוכר·סוכרת·סטטינים·סרטן לבלב·פירות וירקות·צרבות + אומפרדקס·קנביס·קצח·תזונה מבוססת צומח - טבעונות·תזונה מהחי - בשר אדום/ עופות

מספר חולי סרטן הלבלב בישראל והנפטרים מהמחלה הולך וגדל – דברים שניתן לעשות כדי להוריד סיכון ולתמוך במערכת.

העליה העיקרית נמצאת בקרב יהודים מתחת לגיל 65, כך נמסר בדו"ח של משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן.
הזיהוי המוקדם של סרטן הלבלב הוא מאוד קשה כי התסמינים הם לא ספציפיים (אי נוחות בטנית, אובדן תיאבון, בחילה, הקאה, ירידה במשקל, עייפות וחולשה, צהבת נטולת כאב, כאבי גב ועוד) ויכולים לבטא הרבה בעיות אחרות.
האבחנה המאוחרת היא גם אחת הסיבות לאי שרידות באחוזים גבוהים.
וגם הטיפולים הכימותרפיים לא משפרים את התוצאות [1] [2] [3] ואולי אפילו עושים הפוך
ישראל נמצאת במקום ה-28 בהיארעות סרטן הלבלב בעולם, כמו בליטא ובסינגפור, ובמקום 12 בתמותה – שיעור דומה לזה שבלטביה, בגרמניה וביפן.

*** מענין לבדוק מדוע העליה המתמדת (גם אם מתונה) חלה בעיקר על יהודים ולא על ערבים, אצלם אחוז התמותה נשאר די יציב.

ללבלב שני תפקידים עיקריים:
ייצור מיצי לבלב (אנזימים) המסייעים לגוף לעכל חלבונים ושומנים.
ייצור אינסולין – הורמון המאפשר לגוף להשתמש בסוכרים ולאחסן שומנים.
גורמי הסיכון העיקריים לסרטן הלבלב הם השמנה וסוכרת [1], שכן הם קשורים באופן ישיר ללבלב. גורמי סיכון אחרים הם צריכת מוצרי טבק [1], בשר אדום או מעובד [1] [2], תזונה [1] עשירה בשומנים וסוכרים [1] [2] [3] [4] ודלה בירקות ופירות טריים [1] [2] וצריכת אלכוהול. גם חשיפה למזהמים סביבתיים כמו הדברה [1], תרופות כמו סטטינים [1] ונוגדי צרבת (PPI – אומפרדקס) [1] מעלים סיכון אפילו זריקות אינסולין [1]
כלומר יש לנו יכולת למנוע את הסרטן הזה אם רק נקשיב לגוף וניתן לו את הרכיבים התזונתיים החשובים לו, אם נעסוק בתנועה ואם נמנע מאותם מזהמים.

להלן רכיבים מהמזון ומהצומח שיודעים למנוע, לתמוך ולטפל בסרטן הלבלב:

סקירה כללית של רכיבי תזונה [1]

ויטמין די [1] [2] [3] [4] וחשיפה לשמש [1]

צמחי מרפא:
כורכום [1] [2] [3] [4] [5], קצח [1] [2] [3], זעפרן [1] [2], ג'ינג'ר [1], אשווגנדה [1]

נוגדי חמצון:
פוליפנולים [1], רזברטרול [1] [2], פלבונואידים [1], פלבונולים [1]
ויטמין סי [1] [2] [3] בעירוי [1] [2] [3], ויטמין אי [1] [2] ובטא-קרוטן ביחד ולחוד [1] [2] [3]
סולפוראפן (ברוקולי/מצליבים) [1] [2] [3], אפיגנין (סלרי, פטרוזיליה ועשבי תבלין) [1], נרינגנין (אשכוליות) [1],
ליקופן (עבניות) [1]

אגוזים [1] [2] [3] [4] [5]

אומגה 3 [1] [2] [3]

מגנזיום [1]

ספירולינה [1]

מיקרוביום [1]

סיבים תזונתיים [1]

קנביס [1] [2] [3]

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s