אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·מחלות לב וכלי דם

תיסוף אומגה 3 מונע פגיעה בלב ומשפר תפקודים קרדיו-וסקולריים – מטא אנליזה

מחקר חדש שפורסם בספטמבר 20 בג'ורנל הרפואי Mayo Clinic Proceedings מספק את הניתוח המקיף ביותר של תפקיד מינון אומגה 3 על מניעת מחלות לב וכלי דם עד כה. המטא-אנליזה, שהיא סקירה מעמיקה של 40 ניסויים קליניים וכולל מעקב אחרי 135,267, מספקת עדויות חזקות שצריכה של יותר שומני EPA (חומצה איקוספנטאנואית) ו- DHA (חומצה דוקוזהקסואנואית) אומגה 3 קשורה לסיכון מופחת באופן משמעותי סטטיסטית ל:
אוטם שריר לב קטלני – 35 אחוז
אוטם שריר הלב – 13 אחוז
אירועים של מחלת לב איסכמית – 10 אחוז.
תמותת ממחלות לב איסכמיות – 9 אחוז.

אחד החוקרים ד"ר Carl J. Lavie אמר שחשוב להרבות באומגה 3 כי רוב הסיכויים שאנשים לא צורכים מספיק ממנו דרך התזונה שלהם

The study supports the notion that EPA and DHA intake contributes to cardioprotection, and that whatever patients are getting through the diet, they likely need more
https://www.elsevier.com/about/press-releases/research-and-journals/authoritative-new-analysis-links-increased-omega-3-intake-to-cardioprotection-and-improved-cardiovascular-outcomes

חוקר אחר, ד"ר Aldo Bernasconi אמר שהמחקר הזה מאשש תוצאות של מטה-אנליזה קודמת של בית הספר לבריאות הציבור של הרווארד, שפורסמה בסתיו 2019 וסוקרה גם באתר שלי וכאשר משלבים 2 מטא אנליזות שונות עם תוצאות דומות זה לא רק תוקף; זה גם מדגיש את הבסיס המדעי הדרוש בכדי ליידע את המלצות הצריכה העתידיות… במיוחד מכיוון שמאמר זה כלל יותר מחקרים ורמות שונות של מינונים והמסקנות חזקות יותר.

“When separate analyses arrive at similar results, that’s not only validating; it also underscores the science base needed to inform future intake recommendations,” said co-author Aldo Bernasconi, PhD, Vice President of Data Science for the Global Organization for EPA and DHA Omega-3s (GOED), Salt Lake City, UT, USA, which commissioned this study. “Because this paper included more studies and all dosages, the estimates for a dose-response are more precise and the conclusions stronger.

אילו חומצות שומן חיוניות אני ממליץ ומהיכן?
היכנסו למאמר שכתבתי בינואר 19 – "מחלות לב וכלי דם – חומצות שומן חד ורב בלתי רוויות (אומגה-3) – מדגים או צומח"

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s