מדע הפארמה - יצרניות תרופות·תרופות

סקירה של סקירות איכות הראיות להתערבויות רפואיות – מחקר מטא-אפדימיולוגי של ביקורות קוקריין

מטרת המחקר שפורסם בסמפטמבר 2020 בג'ורנל הרפואי the Journal of Clinical Epidemiology הייתה לקבוע את השינוי באיכות הראיות בעדכוני ביקורות קוקריין, שפורסמו בין התאריכים 1 בינואר 2013 ל- 30 ביוני 2014. כלומר האם מעדכנים את המידע הראייתי ומהי איכות המידע בכל הקשור להתערבויות רפואיות (אבחנות, תרופות, ניתוחים וכדומה).
החוקרים השתמשו במערכת דירוג והערכה (GRADE) על פי gold-standard method. לתעד את איכות הראיות.
החוקרים חיפשו במאגר קוקריין של ביקורות שיטתיות ב- 20 במרץ 2020 כדי לזהות אילו מהביקורות מהמדגם הראשוני (2013/14) עודכנו. תוך שימוש באותן שיטות לקביעת איכות הראיות בניתוח הקודם, הערכנו את איכות הראיות לתוצאות הראשוניות הראשונות בסקירות המעודכנות. כלומר סקרו את הסוקרים ואת השינויים אם ואיך נעשו…
והתוצאות:
מתוך 608 הסקירות במדגם המקורי, 154 עודכנו ו -151 הכילו נתונים זמינים לסקירה שיטתית מקורית וגם מעודכנת (24.8%)… כלומר סך הכל רבע מהסקירות עודכנו!
הביקורות המעודכנות כללו: 15 (9.9%) עם עדויות באיכות גבוהה, 56 (37.1%) עם ראיות באיכות בינונית, 47 (31.1%) עם ראיות באיכות נמוכה, ו- 33 (21.9%) עם עדויות באיכות נמוכה מאוד… כלומר 68.2% איכות נמוכה עד נמוכה מאוד!
לא נמצא שינוי באיכות הראיות של GRADE עבור מרבית (103, 68.2%) מהביקורות המעודכנות. דירוג האיכות של הראיות שודרג ב 28 ביקורות (58.3%) ושודרג בשנת 20 (41.7%), אם כי רק שש ביקורות קודמו לאיכות גבוהה.
סיכום:

סקירות שיטתיות מעודכנות המשיכו להצביע על כך שרק מיעוט התוצאות להתערבויות בתחום הבריאות נתמכות בראיות איכותיות. איכות הראיות לא השתפרה או החמירה באופן עקבי בביקורות המעודכנות.

Updated systematic reviews continued to suggest that only a minority of outcomes for health care interventions are supported by high-quality evidence. The quality of the evidence did not consistently improve or worsen in updated reviews.

ועם המידע הזה תמשיכו ללכת לפי המדע "מבוסס" הראיות??!!

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s