גלוטתיון·ויטמין D·מערכת חיסון·נוגדי חמצון·קורונה וירוס

חשיבות של גלוטתיון במגפות וירליות

גלוטתיון הוא טריפפטיד שמורכב מציסטאין, גליצין וגלוטמט).
הוא נוגד החמצון המולקולרי הנפוץ והשופע ביותר בגוף האדם שיש לו תפקיד מכריע בהגנה נוגדת חמצון מפני נזק חמצוני רדיקלים חופשיים (ROS).
הגלוטתיון מעורב גם בוויסות מסלולי חילוף חומרים שונים החיוניים לגוף כולו – הומאוסטזיס. שמירה על ריכוזים גבוהים (מילימולריים) של גלוטתיון מופחת ברוב סוגי התאים מדגיש את תפקידיו החיוניים והרב-פונקציונליים בבקרה על תהליכים ביולוגיים שונים כמו ניקוי רעלים מתרכובות זרות ואנדוגניות, קיפול חלבונים, התחדשות ויטמינים C ו- E, שמירה על תפקוד מיטוכונדריאלי, הגנה אנטי-ויראלית, ויסות התפשטות התא, אפופטוזיס ותגובה חיסונית .
למרות מספר פרסומים המדווחים על השפעות מועילות של גלוטתיון על בריאות האדם, תפקידו העיקרי של נוגד חמצון רב עוצמה זה בפיזיולוגיה ובפתולוגיה של בני האדם. וביישומים קליניים עדיין לא מוערך.

Glutathione (a tripeptide consisting of cysteine, glycine, and glutamate) is the most abundant molecular weight antioxidant that plays a crucial role in antioxidant defense against oxidative damage of cells from ROS and is also involved in the regulation of various metabolic pathways essential for whole body homeostasis.7 The maintenance of the highest (millimolar) concentrations of reduced glutathione (GSH) in most cell types highlights its vital and multifunctional roles in the control of various biological processes such as detoxification of foreign and endogenous compounds, protein folding, regeneration of vitamins C and E, maintenance of mitochondrial function, antiviral defense, regulation of cellular proliferation, apoptosis, and immune response.7 Despite a number of publications reporting beneficial effects of glutathione on human health, the key role of this powerful antioxidant in human physiology and pathology and in clinical applications still remains underestimated

במאמר ממאי 2020 שפורסם בג'ורנל הרפואי ACS מסבירים את הקשר שבין מחסור בגלוטתיון לחומרה של הפגיעה באנשים עם קוביד-19…
המאמר מציין את הקשר לגיל, את הקשר למחלות רקע, הוא משווה בין המינים (גברים מול נשים), מזכיר את נושא העישון ומדבר על הרגלים תזונתיים… אבל בסופו של דבר מודגש הנושא של עקה חמצונית, שזה עודף של רדיקלים חופשיים אל מול יכולת הגוף והתאים לנטרל את הנזק שלהם… (***להרחבה בנוגע לעקה חמצונית)

בהמשך המאמר גם ויטמין די מוזכר כפקטור עיקרי בנושא זה ושיש גם קשר בין החסרים של 2 הרכיבים האלה

What Is the Primary Cause of Severe COVID-19 Illness: Glutathione or Vitamin D Deficiency?

Interestingly, a recent experimental study16 showed that GSH deficiency and the associated increased oxidative stress epigenetically alters vitamin D regulatory genes and, as a result, the suppressed gene expression decreases VD biosynthesis, ultimately leading to a secondary deficiency of vitamin D

איך מעלים את כמות הגלוטתיון?

במאמר הוזכר תוסף תזונה שנקרא NAC – נ אצטיל ציסטאין שנמצא כמעלה רמות של גלוטתיון, אבל בואו תתחילו בתזונה מגוונת מבוססת צומח כאורח חיים ורק אם אתם כרגע בגורמי סיכון מבחינת גיל ומחלות רקע, תצרפו לתזונה שלמטה גם NAC

The antiviral activity of glutathione was demonstrated in a study of De Flora et al.(17) who showed that a 6 month preventive administration of N-acetylcysteine (NAC, glutathione precursor) significantly reduced the incidence of clinically apparent influenza and influenza-like episodes, especially in elderly high-risk individuals.

את התוסף הזה מציעים גם מומחים מאוניברסיטת אוקסופרד כחלק מהטיפול בחולי קוביד-19


פירות וירקות טריים במיוחד אספרגוס, אבוקדו, תרד ובמיה, אבטיח, בצל ושום
הרבה ירוקים שעוזרים גם לכבד לייצר יותר גלוטתיון
נבטים (ברוקולי, חמניות, עדשים, מאש)
צמחי מרפא: גדילן, שן ארי, שורש כורכום וזנגביל.

https://www.sommerwhitemd.com/eat-these-foods-to-increase-glutathione/

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s